"Φλάι": Η πικρή σάτιρα της Στέλλας Ζαφειροπούλου επιστρέφει τον Οκτώβριο στο Faust Bar Theatre

Η πικρή σάτιρα σχετικά με την ανθρώπινη απόγνωση στο δρόμο προς την αναζήτηση της ταυτότητας και της αποδοχής, επιστρέφει εννέα χρόνια μετά την πολύ επιτυχημένη πρώτη παρουσίασή της.

Φλάι © ngrigoriou

Η παράσταση "Φλάι" της Στέλλας Ζαφειροπούλου επιστρέφει από τις  14 Οκτωβρίου στο Faust Bar Theatre σε σκηνοθεσία Πέπης Μοσχοβάκου. Η Λίλη Τσεσματζόγλου είναι εκείνη η οποία ερμηνεύει ξανά, εννιά χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του, αυτόν τον αλληγορικό μονόλογο με σαρκασμό και χιούμορ. 

Λίγα λόγια για την πλοκή

Ένα ιδιαίτερο πλάσμα, μια… goniurellia tridens, πετά από τόπο σε τόπο, ψάχνοντας εκείνη τη "γη" που θα την κατανοήσει και θα την αποδεχτεί. Στο ταξίδι της αυτό ανεβαίνει στον αγαπημένο της βράχο, το Λυκαβηττό, συναντά μια… γατούλα με ροζ μυτούλα, έναν σκαντζόχοιρο ονόματι Φάουστ ή… άουτς, τον μπούφο του Ρόμπερτ Φίσερ. Κουρασμένη από το πέταγμα κάθεται στα τραπεζάκια της πλατείας στο Γκάζι και ονειρεύεται πάνω σε ένα καφάσι μπύρες. Μέσα σε μια παραίσθηση πραγματικότητας και φαντασίας, ένα έργο για τον διαρκή αποπροσανατολισμό που ο καθένας από εμάς μπορεί να βιώσει.

Γραμμένο το 2015, το "Φλάι" είναι μια πικρή σάτιρα για την ανθρώπινη απόγνωση στο δρόμο προς την αναζήτηση της ταυτότητας και της αποδοχής.

Εννέα χρόνια μετά, η κοινωνία παραμένει "χελώνα" αγκυλωμένη σε προϋπάρχουσες καταστάσεις  κάνοντας αργά ή και καθόλου βήματα προς τη συμπερίληψη. Ο Ζακ Κωστόπουλος, η Δήμητρα της Λέσβου, ο Αντώνης Καρυώτης  είναι μερικά μόνο από τα ονόματα της ελληνικής πραγματικότητας που άφησαν τρύπες σε μια κοινωνία γεμάτη μπαλώματα. 

Φλάι
©Νικόλας Γρηγορίου

Σημείωμα συγγραφέα

"Ανέκαθεν με απασχολούσε η έννοια της ελευθερίας. Συνειδητά ή ασυνείδητα, δεν μπορώ να ξεχωρίσω τα όρια. Γνωρίζω μόνο πως το ασυνείδητο πάντα προπορεύεται. Οι ήρωες στα θεατρικά μου είναι άνθρωποι που ζουν αλλά δεν υπάρχουν, εγκλωβισμένοι σε μια κοινωνία της οποίας οι ρωγμές όλο και βαθαίνουν, ανοίγοντας αργά αλλά σταθερά τρύπες που σε ρουφούν μέσα τους. 

Για να μιλήσω για την ελευθερία λοιπόν, μόνο ανελεύθερους ήρωες θα ήθελα να χρησιμοποιήσω. Φυλακισμένους σε άλλους κόσμους, ριζωμένους σε "τόπους" που τους επιβλήθηκαν, σε ζωές που απαίτησαν από εκείνους αυτό που δεν είχαν να δώσουν. Χρησιμοποιώντας κάθε φορά ως άξονα που πλαισιώνει τον δραματικό μύθο μια μορφή από το ζωικό βασίλειο, προσπαθώ να προσδώσω μια κοινή εσωτερική αλήθεια. Ονειρεύομαι έναν τόπο που θα μας χωρά όλους."

Σημείωμα σκηνοθέτριας

"Την πρώτη φορά που σκηνοθέτησα το "Φλάι", ήταν μόλις είχα γνωρίσει την Στέλλα Ζαφειροπούλου. Είχαμε συνεργαστεί στο Σεμινάριο Υποκριτικής σε Κείμενα in Progress στο θέατρο Επί Κολωνώ, που έχει ως στόχο το ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων σε κείμενα νέων συγγραφέων. Η σύνδεσή μας ήταν άμεση. Η γραφή της, ιδιαίτερη και συναρπαστική, ρεαλιστική και ταυτόχρονα τόσο ευφάνταστη, έδεσε αμέσως με την επιθυμία μου να διερευνήσουμε τις πιο λεπτές πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης με πάθος και ειλικρίνεια. Όταν δε  αρχίσαμε να δημιουργούμε τον κόσμο αυτού του ιδιαίτερου ανθρώπου μαζί με την υπέροχη Λίλη Τσεσματζόγλου, βρεθήκαμε να χτίζουμε έναν κόσμο που μας συγκινούσε βαθύτατα.

Εύκολα λοιπόν καταλαβαίνει κανείς την χαρά μου που ξαναβρισκόμαστε τώρα, για να κάνουμε κάτι που επιθυμούμε από καιρό: Να ξαναδούμε αυτό το μοναδικό πλάσμα με την ωριμότητα που μας έχει προσθέσει ο χρόνος και την φρέσκια ματιά που δημιουργεί η απόσταση.  Είναι άλλη μια ευκαιρία να ανακαλύψουμε αλήθειες που όλοι κρύβουμε μέσα μας, μέσα από την ιστορία αυτού του ιδιαίτερου χαρακτήρα και, μέσα από συμβολισμούς και μεταφορές, να έρθουμε αντιμέτωποι με τις σκοτεινές αλλά και τις φωτεινές πτυχές μιας ψυχής, που, μπορεί να είναι "κάποιος άλλος" αλλά, όπως πάντα στο θέατρο, δεν παύει να είμαστε κι εμείς. Και αυτό είναι το μεγαλύτερο μάθημα που διδασκόμαστε στη σκηνή: Αυτός ο κάποιος άλλος, ο διαφορετικός, είναι και κομμάτι του κάθε ενός από εμάς. Όπως αυτό το φτερωτό πλάσμα ψάχνει αποδοχή και σύνδεση, έτσι κι εμείς ψάχνοντας, βρήκαμε η μια την άλλη.

Με πολλή ευγνωμοσύνη, ξεκινάω και πάλι αυτή την προσπάθεια με δυο γυναίκες που εκτιμώ απεριόριστα, για να δούμε μαζί πόσο περισσότερο μπορούμε να κατανοήσουμε αυτή την…goniurellia tridens".

Συμμετέχουν: Πέπη Μοσχοβάκου (σκηνοθεσία), Κική Μήλιου (σκηνικά-κοστούμια), Κατερίνα Μαραγκουδάκη (φωτισμός), Γιάννης Οικονόμου (μουσική).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι θρυλικοί Trocks έρχονται ξανά στην Ελλάδα

Το Θέατρο Παλλάς θα υποδεχτεί τον πιο δημοφιλή ανδρικό θίασο χορευτών, οι οποίοι ενσαρκώνουν γυναικείους ρόλους με τεχνική και χιούμορ.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
10/09/2024

"Οι οικοδόμοι της Αυτοκρατορίας": Ο Μπορίς Βιάν παίζεται για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή

Ο αμφιλεγόμενος στην εποχή του συγγραφέας των "Θα φτύσω στους τάφους σας" και "Αφρός των ημερών", Μπορίς Βιάν, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην ελληνική σκηνή.

Θέατρο Σταθμός: Νέα σεζόν με 16 παραστάσεις και άξονες το ελληνικό έργο και την ετερότητα

Το φετινό ρεπερτόριο παρουσίασε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Σταθμός, Μάνος Καρατζογιάννης, που φέτος κλείνει οκτώ χρόνια στο τιμόνι του, με οκτώ νέες και οκτώ θεατρικές παραστάσεις σε επανάληψη.

"Moonwalk": Μια μοναδική εμπειρία αφιερωμένη στον Michael Jackson

Η παράσταση του Europaballett St. Pölten φέρνει στη σκηνή του Christmas Theater την αξεπέραστη τέχνη και την κληρονομιά του Michael Jackson, συνδυάζοντας χορό, μουσική και οπτικά εφέ.

Ο Γιώργος Παπαγεωργίου ανεβάζει το νέο έργο του Γιάννη Τσίρου με ένα all star cast

Η μαύρη κωμωδία για τον παραλογισμό στην Ελλάδα του 2.0 με τίτλο "Κανόνια και τρομπέτες" έρχεται στο θέατρο Εμπορικόν.

"Ικέτιδες": Sold out Ηρώδειο και προσθήκη νέας παράστασης στον Λυκαβηττό

Εξαντλήθηκαν τα εισιτήρια για την παράσταση της εμβληματικής τραγωδίας του Αισχύλου στο Ηρώδειο, προκαλώντας την προσθήκη μιας νέας και τελευταίας παράστασης.

Studio Μαυρομιχάλη: Δύο παραστάσεις επιστρέφουν με ειδική προσφορά εισιτηρίων

Το Studio Μαυρομιχάλη, μετά από συνεχή sold out, επαναφέρει τις επιτυχημένες παραστάσεις "Το Κιβώτιο" και "Ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης", με προνομιακή τιμή εισιτηρίων.