"Ο Κατά φαντασίαν ασθενής": Νέα ημερομηνία πρεμιέρας για τον Αιμίλιο Χειλάκη τον Ιούλιο

Δείτε πότε ξεκινά την καλοκαιρινή περιοδεία της η νέα παράσταση που σκηνοθετεί ο Αιμίλιος Χειλάκης από κοινού με τον Μανώλη Δούνια, ενώ αναλαμβάνει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο πλάι στους Αθηνά Μαξίμου, Μυρτώ Αλικάκη, Νίκο Γκέλια, Γιώργο Ζυγούρη κ.ά.

Ο κατά φαντασίαν ασθενής Χειλάκης Δομνίκη Μητροπούλου©

Νέα ημερομηνία πρεμιέρας ανακοίνωσαν σήμερα ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας για τη νέα τους παράσταση, τον "Κατά φαντασίαν ασθενή” του Μολιέρου. Από τις 8 Ιουλίου στο Θέατρο Βράχων "Μελίνα Μερκούρη” θα ξεκινήσει η περιοδεία τους σε όλη την Ελλάδα με την εκρηκτική κωμωδία που διασκευάζουν και σκηνοθετούν από κοινού, με τον Αιμίλιο Χειλάκη μάλιστα να αναλαμβάνει και τον επώνυμο ρόλο του τσιγκούνη αριστοκράτη Αργκάν. Αθηνά Μαξίμου, Μυρτώ Αλικάκη, Θοδωρής Ρωμανίδης, Νίκος Γκέλια, Κωνσταντίνος Μαγκλάρας, Βίκυ Διαμαντοπούλου, Γιώργος Ζυγούρης και Δημήτρης Φιλιππίδης θα ανέβουν μαζί του στη σκηνή στην κοινωνική σάτιρα που βάζει στο στόχαστρο τους τσαρλατάνους και τους κομπογιαννίτες που λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα.

Ο κατά φαντασίαν ασθενής Χειλάκης
Δομνίκη Μητροπούλου©

Το δίδυμο Αιμίλιος Χειλάκης και Μανώλης Δούνιας, μετά τον "Δον Ζουάν" το 2009 στο Εθνικό Θέατρο και τον "Ταρτούφο" το 2016, συνεχίζουν τη μελέτη τους πάνω στον κορυφαίο Γάλλο κωμωδιογράφο, που κατόρθωσε να κατανοήσει σε βάθος την ανθρώπινη ψυχοσύνθεση και δημιούργησε οικουμενικούς χαρακτήρες που παραμένουν επίκαιροι μέχρι και σήμερα. Στον "Κατά φαντασίαν ασθενή" σατιρίζει τους "ειδήμονες" της εποχής του που χρησιμοποιούσαν πομπώδεις φράσεις και ορολογίες για να κρύψουν την ανεπάρκεια των γνώσεών τους και το γεγονός ότι πάνω από τον όρκο του Ιπποκράτη έβαζαν το κέρδος και το προσωπικό τους συμφέρον. Το έργο αποτελεί ένα πολιτικό σχόλιο που καταγγέλει με ανάλαφρο αλλά και καυστικό τρόπο κάθε μορφή εξουσίας που υποτιμά και καταπιέζει τους απλούς πολίτες, ασκώντας κριτική στη γαλλική κοινωνία και στα κακώς κείμενά της. Κατά τραγική ειρωνεία ο "Κατά Φαντασίαν Ασθενής" ήταν το κύκνειο άσμα του. Το 1673, λίγο μετά την τέταρτη παράσταση του έργου, ο Μολιέρος, προδομένος από τους γιατρούς, πέθανε στα παρασκήνια.

Ο κατά φαντασίαν ασθενής Χειλάκης
Δομνίκη Μητροπούλου©

Ο κατά φαντασίαν ασθενής Χειλάκης
Δομνίκη Μητροπούλου©

Ο Αργκάν ζει μια άνετη ζωή μέσα στον πλούτο και στα προνόμια. Θεωρεί τον εαυτό του το κέντρο του κόσμου και καταδυναστεύει τους γύρω του απαιτώντας να υπηρετούν τα καπρίτσια του. Παρόλα αυτά, και ο ίδιος υποφέρει καθώς νιώθει ότι κάτι του φταίει. Τρομερά υποχόνδριος και αρρωστοφοβικός είναι πεπεισμένος ότι το πρόβλημά του είναι η πολύ κλονισμένη υγεία του. Γι’ αυτό και έχει καλέσει όλους τους γιατρούς για να του βρουν θεραπεία. Οι γιατροί – αλλά και κάθε είδους τσαρλατάνοι - δοκιμάζουν πάνω του όλες τις δοκιμασμένες και πειραματικές θεραπείες με σκοπό να τον απαλλάξουν από την "άγνωστη" ασθένειά του, ενώ ταυτόχρονα τον απαλλάσσουν και από τεράστια χρηματικά ποσά ως αμοιβή. Καθώς βλέπει ότι οι "επιστήμονες" προσπαθούν να τον εκμεταλλευτούν, αποφασίζει να παντρέψει την κόρη του, Αγγελική, με ένα γιατρό προκειμένου να έχει δωρεάν ιατρική φροντίδα, αδιαφορώντας αν εκείνη είναι ερωτευμένη με τον Κλεάνθη. Όταν η Αγγελική αντιδρά, ο Αργκάν με την προτροπή της δεύτερης συζύγου του της Μπελίνα, της ανακοινώνει ότι μοναδική της εναλλακτική είναι να κλειστεί σε μοναστήρι. Αυτοί που αναλαμβάνουν να τον συνεφέρουν είναι η υπηρέτριά του η Τουανέτα και ο αδερφός του ο Βεράλδος. Τον πείθουν να παραστήσει το νεκρό ώστε να ανακαλύψει ποιος τον εκμεταλλεύεται και ποιος τον νοιάζεται, ποιος τον επιβουλεύεται και ποιος πραγματικά τον αγαπάει.

Ο κατά φαντασίαν ασθενής Χειλάκης
Δομνίκη Μητροπούλου©

Ο κατά φαντασίαν ασθενής Χειλάκης
Δομνίκη Μητροπούλου©

Τα σκηνικά υπογράφει ο Γιώργος Γαβαλάς, τα κοστούμια η Αλεξία Θεοδωράκη, τη μουσική ο Θοδωρής Οικονόμου, την κίνηση η Έλενα Γεροδήμου και τους φωτισμούς ο Νίκος Βλασόπουλος.

Ο κατά φαντασίαν ασθενής Χειλάκης
Δομνίκη Μητροπούλου©

Ο κατά φαντασίαν ασθενής Χειλάκης
Δομνίκη Μητροπούλου©

Οι σταθμοί της ανανεωμένης περιοδείας του "Κατά φαντασίαν ασθενή"

-8/7 Θέατρο Βράχων "Μελίνα Μερκούρη”
-18-19/7 Κηποθέατρο Παπάγου
-20/7 Αθλητικό και Πολιτιστικό Πάρκο Νέας Μάκρης
-25/7 Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας
-7/8 Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου
-9/9 Θέατρο "Αλίκη Βουγιουκλάκη” Νταμάρι - Βριλήσσια
-10/9 Δημοτικό Αμφιθέατρο "Θανάσης Βέγγος” - Κορυδαλλός
-12/9 Δημοτικό Θέατρο Αιγάλεω "Αλέξης Μινωτής"

Προπώληση εισιτηρίων: more.com

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο κατά φαντασίαν ασθενής

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 110 '

Η κοινωνικοπολιτική σάτιρα του σπουδαίου Γάλλου κωμωδιογράφου που αποτελεί και το κύκνειο άσμα του, καυτηριάζει την άκρατη πίστη στη νέα θρησκεία, την επιστήμη και την ιατρική, μέσα από την ιστορία του φιλάργυρου αριστοκράτη Αργκάν που γίνεται θύμα τσαρλατάνων και κομπογιαννιτών γιατρών, οι οποίοι εκμεταλλεύονται τον ανθρώπινο φόβο και λυμαίνονται το ιατρικό επάγγελμα. Ο ίδιος ζει μια άνετη ζωή μέσα στον πλούτο και στα προνόμια. Θεωρεί τον εαυτό του το κέντρο του κόσμου και καταδυναστεύει τους γύρω του απαιτώντας να υπηρετούν τις παραξενιές και τα καπρίτσια του. Παρόλα αυτά, υποφέρει καθώς νιώθει ότι κάτι του φταίει. Τρομερά υποχόνδριος και αρρωστοφοβικός είναι πεπεισμένος ότι το πρόβλημά του είναι η πολύ κλονισμένη υγεία του. Γι’ αυτό και έχει καλέσει όλους τους γιατρούς για να του βρουν θεραπεία. Δοκιμάζουν πάνω του όλες τις δοκιμασμένες και πειραματικές θεραπείες με σκοπό να τον απαλλάξουν από την «άγνωστη» ασθένειά του, ενώ ταυτόχρονα του ζητούν τεράστια χρηματικά ποσά ως αμοιβή. Καθώς βλέπει ότι οι «επιστήμονες» προσπαθούν να τον εκμεταλλευτούν, αποφασίζει να παντρέψει την κόρη του με ένα γιατρό προκειμένου να έχει δωρεάν ιατρική φροντίδα, αδιαφορώντας αν εκείνη είναι ερωτευμένη με άλλον.

Θέατρο «Αλέξης Μινωτής»

Ιερά Οδός & Δαρδανελίων

Θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη» Νταμάρι Βριλησσίων

Μεταμορφώσεως Σωτήρος & Υψηλάντου

Κηποθέατρο Παπάγου

Κορυτσάς (6η στάση Παπάγου)

Δημοτικό Αμφιθέατρο «Θανάσης Βέγγος»

Πλαταιών & Χειμάρρας, Κορυδαλλός

Κατράκειο

Πάνω από την Πλατεία Χαλκηδόνας

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Η Μάρθα Φριντζήλα θέλει το Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος να είναι ένας τόπος "συνάντησης, αλληλεγγύης και αγάπης"

Με αφορμή τη δωδέκατη διοργάνωση του θεσμού, η καλλιτέχνις μιλά στο "α" για την ανάγκη να δοθεί "Ο λόγος στις γυναίκες" (όπως είναι ο φετινός τίτλος), για τη μέρα που αφιερώνεται στην Παλαιστίνη αλλά και για το τι ετοιμάζει η ίδια στο φεστιβάλ.

Το "Καφενείο "Το επέκεινα" του Μιχάλη Σπέγγου συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά

Το θεατρικό που παρουσιάζει η ομάδα "Γέφυρα" σε σκηνοθεσία του Στέλιου Καλαθά πρόκειται να παρουσιαστεί ξανά από τη νέα σεζόν για περιορισμένες παραστάσεις.

Ο "Θάνατος του Ιβάν Ιλίτς" σε καλοκαιρινή περιοδεία

Η νουβέλα του Λέο Τολστόι, σε διασκευή-σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη με τους Γιώργο Γαλίτη και Θανάση Κουρλαμπά, ταξιδεύει σε ανοιχτά θέατρα της Αττικής.

Φεστιβάλ Αθηνών: Το "Μιντάτι" της Τζένης Αργυρίου οραματίζεται νέες τελετουργίες

Η χορογράφος παρουσιάζει στην Πειραιώς 260 μια παράσταση για την ανθρώπινη συνύπαρξη και τη συλλογικότητα, που δανείζεται τον τίτλο της από ένα έθιμο των χωριών της Ηπείρου.

"Demons": Παπαζήσης, Παππά, Κουκουράκης, Τσάρη αναμετρώνται με το προκλητικό έργο του Λαρς Νόρεν

Ο Χρήστος Σουγάρης σκηνοθετεί το έργο που ανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου "Τζένη Καρέζη" τη νέα σεζόν 2024-25 για να δοκιμάσει τις αντοχές και την ειλικρίνειά μας.

"Η τελευταία απολογία του Νίκου Κοεμτζή" έρχεται στο θέατρο Σταθμός από τον Σεπτέμβριο

Το θεατρικό του Βαγγέλη Γέττου θα φιλοξενηθεί από τη νέα σεζόν στο θέατρο Σταθμός σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου-Νικόλαου Μπαλαμώτη.