"Ιφιγένεια η εν Αυλίδι" (5-6/7)
Με την τραγωδία του Ευριπίδη και μια σπουδαία συμπαραγωγή ανοίγει η αυλαία του φεστιβάλ, συνεχίζοντας το στόχο που έχει θέσει η καλλιτεχνική διευθύντρια, Κατερίνα Ευαγγελάτου, δηλαδή την ενθάρρυνση συνεργασιών μεταξύ ξένων σκηνοθετών και του εγχώριου καλλιτεχνικού δυναμικού. Ο σημαντικός Ρώσος σκηνοθέτης Τιμοφέι Κουλιάμπιν καθοδηγεί μια dream team Ελλήνων ηθοποιών και στοχάζεται πάνω στη συντριπτική πραγματικότητα του πολέμου. "Στο κέντρο της ιστορίας είναι ένας πόλεμος που, για ν’ αρχίσει, χρειάζεται ήδη θύματα", είπε ο σκηνοθέτης για την τραγωδία που αφηγείται τη θυσία της Ιφιγένειας, προκειμένου να αποπλεύσει ο στρατός των Ελλήνων για την Τροία. Πρωταγωνιστούν: Ανθή Ευστρατιάδου, Μαρία Ναυπλιώτου, Νικόλας Παπαγιάννης, Δημήτρης Παπανικολάου, Θάνος Τοκάκης, Νίκος Ψαρράς και πενταμελής Χορός ανδρών (Δημήτρης Γεωργιάδης, Χρήστος Διαμαντούδης, Μάριος Κρητικόπουλος, Βασίλης Μπούτσικος και Αλέξανδρος Πιεχόβιακ).
"Ορέστεια" (12-13/7)
Το Εθνικό Θέατρο κατοχυρώνει μια σημαντική συνεργασία, την πρώτη του με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο. Ο διεθνώς καταξιωμένος δημιουργός ανεβάζει την αισχυλική τριλογία, πιστός σε ένα θέατρο ερμηνευτικής ακρίβειας, τελετουργικής ποιότητας και πυκνού διανοητικού στοχασμού. Οι τρεις τραγωδίες της τριλογίας ("Αγαμέμνων", "Χοηφόροι", "Ευμενίδες") δραματοποιούν τα γεγονότα στον Οίκο των Ατρειδών, από τη δολοφονία του Αγαμέμνονα μετά την επιστροφή του από την Τροία μέχρι την καταδίωξη του Ορέστη από τις Ερινύες εξαιτίας της δολοφονίας της μητέρας του και τη δίκη του στον Άρειο Πάγο. Τις ερμηνείες αναλαμβάνουν οι σταθεροί συνεργάτες του Τερζόπουλου: Έβελυν Ασουάντ, Τάσος Δήμας, Αγλαΐα Παππά, Σάββας Στρούμπος, Σοφία Χιλλ, Έλλη Ιγγλίζ, Δαυίδ Μαλτέζε κ.ά.
"Πλούτος" (19-20/7)
Μειοψηφική είναι η παρουσία της κωμωδίας φέτος, με μόλις δύο παραστάσεις. Το ΚΘΒΕ παρουσιάζει τη μία απ’ αυτές και συνεργάζεται με τον Γιάννη Κακλέα στο ουτοπικό αριστοφανικό έργο που διακηρύττει την ανάγκη ενός αμερόληπτου θεού που θα μοιράζει δίκαια τον πλούτο στους ανθρώπους. Ο "Πλούτος" αναμένεται να γίνει στα χέρια του μετρ του κωμικού είδους μια ξέφρενη παράσταση με έντονη μουσική ταυτότητα: η σύνθεση είναι του Βάιου Πράπα, ενώ επί σκηνής θα απολαύσουμε, εκτός του συνθέτη, τους Χατζηφραγκέτα, τη Nalyssa Green και τον Τελευταίο Καλεσμένο. Δίπλα στον ωραίο θίασο, με επικεφαλής τον Μάνο Βακούση στο ρόλο του Χρεμύλου, και τους Αλέξανδρο Ζουριδάκη, Φαίη Κοκκινοπούλου, Χρήστο Κοντογεώργη, Κλειώ Δανάη Οθωναίου, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, η ιστορικός Μαρία Ευθυμίου αναλαμβάνει την Παράβαση.
"Εκάβη, όχι Εκάβη" (26-27/7)
Ο ιστορικότερος θίασος της Γαλλίας, Comédie Française, που λειτουργεί αδιάλειπτα από τα χρόνια του Μολιέρου, επιστρέφει στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου μετά την ηλεκτρισμένη "Ηλέκτρα/Ορέστης" του 2019, που σκηνοθέτησε ο Ίβο βαν Χόβε. Στο τιμόνι της σκηνοθεσίας αυτήν τη φορά ο Πορτογάλος Τιάγκο Ροντρίγκες, με ένα δικό του κείμενο που συνομιλεί με την "Εκάβη" του Ευριπίδη και βάζει στο κάδρο του τη σύγκρουση του ατόμου με ένα απάνθρωπο θεσμικό σύστημα. Αφορμή του έργου στάθηκε μια αληθινή υπόθεση σε μια παράσταση που επιθυμεί να ανοίξει τη συζήτηση γύρω από την έννοια της δικαιοσύνης και της αυτοδικίας. Εδώ, ο αρχαίος μύθος που αφηγείται την εκδίκηση της βασίλισσας της Τροίας για το θάνατο του μικρότερου γιου της τροφοδοτεί την ιστορία μιας ηθοποιού που, ενώ βρίσκεται σε πρόβες για να ερμηνεύσει την ευριπίδεια τραγωδία, καταγγέλλει την κακοποίηση του αυτιστικού γιου της από το προσωπικό του ιδρύματος που τον φιλοξενεί.
"Βάκχες" (2-3/8)
Τραγωδία προτείνει και στη δεύτερη παραγωγή του το Εθνικό Θέατρο και επιλέγει για τη σκηνοθεσία της τον ταλαντούχο Θάνο Παπακωνσταντίνου, που επιστρέφει στην αργολική ορχήστρα μετά την εντυπωσιακή "Ηλέκτρα" του 2018. Δημιουργός με χαρακτηριστική αισθητική και έντονα στοιχεία τελετουργίας, επιλέγει ένα από τα τρομερότερα έργα του αρχαίου δράματος, όπου ο Ευριπίδης καταδεικνύει πώς η εμμονική άρνηση του ανθρώπου να ευθυγραμμιστεί με τον φυσικό και θεϊκό νόμο μπορεί να φέρει ολέθριες συνέπειες. Ο σκηνοθέτης βλέπει ένα σύγχρονο σχόλιο για τη μη αποδοχή και την επικράτηση της βίας στην ιστορία του βασιλιά της Θήβας, Πενθέα, ο οποίος αρνείται να δεχτεί ως θεό τον Διόνυσο και καταλήγει να θανατωθεί φριχτά από τα χέρια της ίδιας της μητέρας του. Στις ερμηνείες, οι Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μαριάννα Δημητρίου, Αλεξία Καλτσίκη, Θέμης Πάνου, Αργύρης Πανταζάρας, Γιάννης Κόραβος, Διονύσης Πιφέας, Φώτης Στρατηγός και δωδεκαμελής γυναικείος Χορός.
"Όρνιθες" (9-10/8)
Η δεύτερη αριστοφανική κωμωδία έρχεται από τον Άρη Μπινιάρη. Σε ακόμη ένα ουτοπικό έργο που αναζητάει την οικοδόμηση μιας ευνομούμενης κοινωνίας, πρωταγωνιστούν δύο Αθηναίοι που εγκαταλείπουν τα εγκόσμια και χτίζουν μια νέα πολιτεία στον ουρανό με τη βοήθεια των πουλιών. Ο ιδιοσυγκρασιακός σκηνοθέτης τοποθετεί το έργο σε ένα προ-τραγικό περιβάλλον και το προσεγγίζει σαν αρχέγονη τελετή, όπου οι ηθοποιοί θα ζωντανεύσουν βιωματικά και ορμητικά το μύθο. Στην εκρηκτική παράσταση-συναυλία, σε μουσική σύνθεση του Αλέξανδρου Δράκου Κτιστάκη και κινησιολογία του Αλέξανδρου Βαρδαξόγλου, πρωταγωνιστούν οι Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Γιώργος Χρυσοστόμου, Στέλιος Ιακωβίδης, Ερρίκος Μηλιάρης κ.ά.
"Ικέτιδες" (23-24/8)
Μοναδική γυναικεία σκηνοθετική παρουσία στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου αυτή της Μαριάννας Κάλμπαρη, η οποία σκηνοθετεί την τραγωδία του Αισχύλου που έχει στον πυρήνα της τις έννοιες του διωγμού και του ασύλου. Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας είναι το σώμα του Χορού, οι πενήντα Δαναΐδες που καταφθάνουν στο Άργος και ζητούν άσυλο, προκειμένου να αποφύγουν τους καταναγκαστικούς γάμους τους. Η τραγωδία, που δεν εξιστορεί μόνο την εγκατάσταση του ελληνικού φύλου στην Ελλάδα αλλά μιλάει για τη θέση της γυναίκας, γίνεται εδώ μια συλλογική γυναικεία φωνή με τη συμμετοχή στο Χορό μελών της γυναικείας χορωδίας Chóres, νέων ηθοποιών και σπουδαστριών της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης, αλλά και χορευτριών και ακροβατισσών της ομάδας "Κι όμως κινείται", με κορυφαία τη Χριστίνα Σουγιουλτζή. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι Λυδία Κονιόρδου, Λένα Παπαληγούρα, Λουκία Μιχαλοπούλου, Άκης Σακελλαρίου και Γιάννης Τσορτέκης. Σολίστ είναι η Μαρίνα Σάττι.
Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
"Ιφιγένεια/Βορά"-"Εγώ μια δούλα" (5-6/7)
Συνεχίζεται το πρόγραμμα "Σύγχρονοι Αρχαίοι/Contemporary Ancients" με την παρουσίαση σύγχρονων ελληνικών έργων που συνομιλούν με το αρχαίο δράμα. Φέτος, θα παρουσιαστούν σε μία σπονδυλωτή παράσταση δύο μονόλογοι: "Ιφιγένεια/Βορά" της Βίβιαν Στεργίου, με ηρωίδα μια σύγχρονη Ιφιγένεια που ξεσπάει λίγο πριν την (αυτο)θυσία της, σε σκηνοθεσία της ταλαντούχας σκηνοθέτριας της νεότερης γενιάς Αικατερίνης Παπαγεωργίου και ερμηνεία της Ελίζας Σκολίδη· και "Εγώ, μια δούλα" του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, με τον Νίκο Χατζόπουλο να σκηνοθετεί τη Φιλαρέτη Κομνηνού στο ρόλο μιας ανώνυμης υπηρέτριας της Εκάβης, που μεταφέρει με κωμική, λοξή ματιά τις περιπέτειες της βασίλισσας της Τροίας.