Παράσταση ιαπωνικού θεάτρου Noh στην Αθήνα!

Την παράσταση παραδοσιακού ιαπωνικού θεάτρου Noh, "Η επιστροφή μιας ψυχής"
του Akihiko Yamamoto,
έχουμε την ευκαρία να απολαύσουμε στο Σχολείον της Αθήνας-Ειρήνη Παπά.

θέατρο Νο Η επιστροφή μιας ψυχής ©Yamamoto Noh Theatre

Μία μοναδική ευκαιρία μας προσφέρει η συνεργασία του Εθνικού Θεάτρου και της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του εορτασμού του 2024: Έτος Πολιτισμού και Τουρισμού Ελλάδας - Ιαπωνίας. Την Κυριακή 7 Ιουλίου, στο Σχολείον της Αθήνας-Ειρήνη Παπά θα δοθεί από τον ιαπωνικό θίασο Yamamoto Noh Theatre μια μοναδική παράσταση ιαπωνικού θεάτρου Noh.

Το παραδοσιακό ιαπωνικό θέατρο Noh γεννήθηκε πριν από περίπου 700 χρόνια  και αποτελεί αναμφισβήτητα μια από τις πιο εκλεπτυσμένες δραματικές τέχνες στον κόσμο. Έχει τις ρίζες του σε μουσικά και χορευτικά δρώμενα που επιτελούνταν στις ιερές τελετουργίες και γιορτές της αρχαίας Ιαπωνίας, ενώ αργότερα εξελίχθηκε στην επίσημη τελετουργική τέχνη της αυλής των στρατιωτικών ηγεμόνων Shogun. Έπαιξε καθοριστικό ρόλο τόσο στη διαμόρφωση των αξιών της τάξης των σαμουράι όσο και της πολιτιστικής ταυτότητας της Ιαπωνίας.

Θέατρο Νο Η επιστροφή μιας ψυχής
©Yamamoto Noh Theatre

Το Yamamoto Noh Theatre ιδρύθηκε το 1927, αποτελεί το παλαιότερο θέατρο Noh στην Osaka και κύριος στόχος του είναι να παρουσιάσει το Noh ως μια κλασική αλλά ζωντανή μορφή τέχνης, τηρώντας αυστηρά τις παραδόσεις του. Ο σκηνοθέτης και βασικός πρωταγωνιστής του Yamamoto Noh Theater, Akihiko Yamamoto, παρουσιάζει το νέο του έργο με τίτλο "Jiai"「慈愛, "Η επιστροφή μιας ψυχής", μια συναρπαστική δημιουργία που διακρίνεται από τα δομικά στοιχεία ενός έργου Noh, δηλαδή τη δυσκολία κατάκτησης της σωματικής φόρμας, του τραγουδιού και της αρχαίας ιαπωνικής γλώσσας.

Θέατρο Νο Η επιστροφή μιας ψυχής
©Yamamoto Noh Theatre

Η ιστορία

Ο Suwa-no-Yataro, στην πόλη Naniwa, οργανώνει επιμνημόσυνη δέηση για την 13η επέτειο θανάτου του παιδιού του. Εν τω μεταξύ, στο Kyoto, μια μητέρα γιορτάζει τα 13α γενέθλια του γιου της. Όταν ο γιος απροσδόκητα επαναφέρει στη μνήμη του την προηγούμενη ζωή του, θα αναφερθεί στον πατέρα του με το όνομα Suwa-no-Yataro. Η μητέρα και το παιδί ξεκινούν ένα ταξίδι στη Naniwa για να τον αναζητήσουν και φτάνουν στον ναό, όπου ο Yataro θρηνεί τον εκλιπόντα υιό του. Αναγνωρίζοντας τον Yataro, το αγόρι κατακλύζεται από βαθιά συγκίνηση που οδηγεί σε επανασύνδεση μαζί του. Ωστόσο, και οι δύο έχουν επίγνωση της εφήμερης φύσης της επανένωσής τους και, καθώς οι δρόμοι τους χωρίζουν, κρατούν ζωντανή μέσα τους τη βαθιά αγάπη και τη στοργή που νιώθουν ο ένας για τον άλλον.

Θέατρο Νο, Η επιστροφή μιας ψυχής
©Yamamoto Noh Theatre

Στο δεύτερο μέρος της παράστασης, θα παρουσιαστεί μέρος του έργου Noh "Η πέτρινη γέφυρα" ("Shakkyo"). Ο εορταστικός χορός των θρυλικών θηρίων shishi στο έργο Noh "Η πέτρινη γέφυρα" ("Shakkyo"), παρουσιάζεται συχνά ως αυτόνομη παράσταση. Η σκηνή αυτού του χορού πραγματοποιείται στη μυστηριώδη πέτρινη γέφυρα Shakkyo, η οποία συνδέει το γήινο βασίλειο των ανθρώπων και την ιερή γη του Bodhisattva Monju. Στολισμένη με ανθισμένες παιώνιες, η γέφυρα αυτή φυλάσσεται από δύο μυθικά θηρία shishi (συνδυασμός σκύλου και λιονταριού). Μέσα σε αυτό το γραφικό τοπίο, τα θηρία χαριεντίζονται και τελικά εκτελούν έναν μεγαλοπρεπή χορό, ευλογώντας όλους όσοι παρακολουθούν την παράσταση με καλή τύχη και μακροζωία.

Θέατρο Νο
©Yamamoto Noh Theatre

Η παράσταση πραγματοποιείται κατόπιν πρότασης της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα  και το Εθνικό Θέατρο, στο πλαίσιο εορτασμού του 2024 ως Έτους Πολιτισμού και Τουρισμού μεταξύ Ιαπωνίας και Ελλάδας. Η ανακήρυξη αυτή πραγματοποιήθηκε στις 30 Ιανουαρίου 2023 από τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Πρωθυπουργό της Ιαπωνίας Fumio Kishida, κατά τη Σύνοδο Κορυφής Ιαπωνίας-Ελλάδας, σηματοδοτώντας ταυτόχρονα και την 125η επέτειο από την υπογραφή της Συνθήκης Φιλίας και Εμπορίου μεταξύ των δυο χωρών. Στόχος της εν λόγω συνεργασίας είναι η προώθηση της πολιτιστικής ανταλλαγής και η ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των δυο χωρών μέσω ενός πλούσιου προγράμματος εκδηλώσεων που θα λάβει χώρα και στις δυο χώρες.

Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί στην ιαπωνική γλώσσα με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

Akihiko Yamamoto
©Yamamoto Noh Theatre
Akihiko Yamamoto

Ταυτότητα παράστασης

Σκηνοθεσία: Akihiko Yamamoto, Σχεδιασμός φωτισμού: Takayuki Fujimoto, Διεύθυνση σκηνής: Tadanori Kurotobi, Οργάνωση παραγωγής: Yoshie Yamamoto, Εκτέλεση παραγωγής: Petko Slavov.

Ερμηνεύουν: Akihiko Yamamoto, Noboru Yasuda, Noriyuki Moriya, Motoharu Tanaka, Norihiko Umewaka, Fumihisha Onishi, Tomohide Furuta, Toru Tanaka, Kazuo Imamura, Ryosuke Ido, Yuki Kasada, Atsushi Saito,  Yoshiaki Yamamoto.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber