Στον ηλιόλουστο χώρο του Flux Laboratory, μια ανάσα από το αρχαίο παρελθόν της Αθήνας (Ακρόπολη, Ρωμαϊκή Αγορά) αλλά και στην καρδιά της σύγχρονης ζωής της πόλης, το "α” παρευρέθηκε στην πρώτη παρουσίαση μίας ξεχωριστής χορευτικής περφόρμανς. Και μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε έτσι καθώς φτιάχτηκε για να συνοδέψει την ολυμπιακή φλόγα σε έξι σταθμούς ανά την Ελλάδα προτού εκείνη αναχωρήσει για το Παρίσι, την πόλη όπου θα διεξαχθούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2024. Οι σταθμοί αυτοί θα είναι: η Αρχαία Ολυμπία (16/4), ο Πειραιάς (17), τα Χανιά (18), ο Βόλος (20), τα Ιωάννινα (23) και τέλος η Αθήνα (26/4).
Η πρωτοβουλία αυτή είναι καρπός της συνεργασίας του Γαλλικού Ινστιτούτου της Ελλάδας, της Γαλλικής Πρεσβείας αλλά και της καλλιτεχνικής θερμοκοιτίδας Flux Laboratory, που έχει έδρα τη Γενεύη και την Αθήνα. Η χορογραφία θα έχει τον τίτλο "The olympic cypher” και είναι σε σύλληψη, σχεδιασμό και καλλιτεχνική επιμέλεια του Ηλία Χατζηγεωργίου. Όπως μας εξήγησε ο ίδιος ο Χατζηγεωργίου, "cypher” στη γλώσσα του χιπ-χοπ είναι μία μάζωξη από ράπερ, beatboxers και breakdancers, που συγκεντρώνονται σαν κοινότητα και αυτοσχεδιάζουν. Φυσικά, ο τίτλος δεν είναι τυχαίος. Η περφόρμανς φτιάχτηκε με σκοπό να τιμήσει το νέο άθλημα που εντάχθηκε φέτος στη λίστα των ολυμπιακών αγωνισμάτων: το breakdance ή, σωστότερα, breaking.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο πρέσβης της Ελβετίας στην Ελλάδα, κ. Στέφαν Έστερμαν και η κα Λόρενς Οέρ, η πρέσβειρα της Γαλλίας στη χώρα μας. Οι δύο εκπρόσωποι έλαβαν τον λόγο ο ένας μετά τον άλλον πριν την παρουσίαση της περφόρμανς. Ο κ. Έστερμαν υπογράμμισε ότι η ελβετική πρεσβεία έθεσε υπό την αιγίδα της δράση αυτή στο πλαίσιο της ενίσχυσης της πολιτισμικής διπλωματίας ανάμεσα στις δύο χώρες, ενώ σημείωσε και τον καινοτόμο χαρακτήρα της σύνδεσης της τέχνης με τον αθλητισμό (είναι τελικά άθλημα ή τέχνη το breaking, αναρωτήθηκε και ο ίδιος ο χορογράφος). Κατόπιν, η πρέσβειρα της Γαλλίας στην Ελλάδα, μοιράστηκε μαζί μας και τις τρεις βασικές επιδιώξεις των φετινών Ολυμπιακών: τη βιωσιμότητα, την ισοτιμία στα αγωνίσματα αλλά και τη διοργάνωση των μεγαλύτερων Παραολυμπιακών που έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Τελευταίος πήρε τον λόγο ο Ηλίας Χατζηγεωργίου, ο οποίος φάνηκε ευχαριστημένος για το άνοιγμα της κουλτούρα τους μπρέικινγκ σε ευρύτερες κοινότητες, σχολίασε την επικαιρότητα των πολέμων και έκλεισε ευχαριστώντας τους διοργανωτές για την φροντιστιστικότητά τους που "δεν είναι καθόλου δεδομένη στο επάγγελμά μας”.
Μετά τις ομιλίες, η σκηνή άνηκε πια στους χορευτές. Ήταν η ώρα να μας παρουσιάσουν την έκτη πρόβα του "The olympic cypher” (το οποίο βρίσκεται ακόμη εν εξελίξει). Η ηλεκτρονική, μπιτάτη μουσική του Αλέξη Φάλαντα άρχισε να δυναμώνει τα ντεσιμπέλ και επάνω στην εξέδρα ανέβηκαν οι έξι περφόρμερ: Σεβαστή Ζαφείρα, Χαρά Κυριακάκη, Παύλος Λυκούδης, Σωκράτης Ρομφαίας, Χάρης Χατζηανδρέου και ο Άιντι Ορμένι. Η αρχή έγινε με ένα "νευρόσπαστο” σόλο, κάτι σαν ένας οίστρος να τσίμπησε τον χορευτή (εν μέσω παγωμένων , ή μάλλον, απαθών σωμάτων). Μετά τα ομαδικά μέρη, το σύνολο έσπασε σε μικρότερα γκρουπ (ομάζ στο battle κομμάτι του μπρέικινγκ), ενώ δεν έλειψαν τα δυνατά ντουέτα αλλά και φυσικά οι κλασικές φιγούρες του μπρέικινγκ: τα toprock, τα downrock, τα power moves και τα freezes (ή -για τους μη γνώστες- τα κεφάλια που αναποδογύριζαν και στριφογύριζαν στο πάτωμα και τα πόδια που έστρεφαν σαν σβούρες το ένα μετά το άλλο).