"Καθαρίστρια": Είδαμε τον Αντώνη Παπαηλία να ερμηνεύει την γλυκόπικρη ιστορία της Πελαγίας

Στον νέο μονόλογο του Αντώνη Τσιπιανίτη Αθερινού που παίζεται στο θέατρο Coronet, μια ηρωίδα της καθημερινότητας αναζητά μια καλύτερη ζωή στη γεμάτη χιούμορ και συγκίνηση ιστορία με φόντο την εποχή του lifestyle λίγο μετά την άφιξη της νέας χιλιετίας.

Καθαρίστρια Αγγελική Κοκκοβέ©

Ανάμεσα στους ηθοποιούς που ανέλαβαν φέτος το στοίχημα να υποδυθούν ρόλους που ξεφεύγουν από την έμφυλη τους διάσταση ή προσφέρονται γι’ αυτόν τον σκοπό, είναι και ο Αντώνης Παπαηλίας που γνωρίσαμε στο πλευρό του Τόνι Σφήνου μέσα από την περσόνα της Λόλας αλλά και στον τέταρτο κύκλο του Just the Two of Us. Φέτος ερμηνεύει την γλυκόπικρη ιστορία της Πελαγίας στην "Καθαρίστρια", τον μονόλογο του Αντώνη Τσιπιανίτη Αθερινού που σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Λιακόπουλος στο θέατρο Coronet.

Καθαρίστρια
Αγγελική Κοκκοβέ©

Παρότι ο ρόλος της Πελαγίας είναι κάτι πολύ διαφορετικό απ’ ότι έχει κάνει μέχρι τώρα, ο Αντώνης Παπαηλίας πήρε το ρίσκο και αξιοποιώντας τις ικανότητες του ως περφόρμερ στο έπακρο, με μπρίο, ενέργεια και ρυθμό, κατάφερε να μας κάνει να γελάσουμε, να συγκινηθούμε αλλά και να σκεφτούμε, ερμηνεύοντας την ηρωίδα του Αντώνη Τσιπιανίτη Αθερινού ("Πόρνη από πάνω”), την οποία εμπνεύστηκε ο συγγραφέας από τη θητεία του ως αρχισυντάκτης lifestyle περιοδικού.

Καθαρίστρια
Αγγελική Κοκκοβέ©

"Μέσα από την αφήγηση της "Καθαρίστριας" Πελαγίας ξεδιπλώνεται μια ολόκληρη εποχή "ένδοξου” lifestyle, όταν η Ελλάδα ζούσε σε μια μεγάλη πλειοψηφία μέσα σε μια φούσκα".

Η Πελαγία είναι μια "καθαρίστρια από κούνια” που πάντα πίστευε ότι ανήκει στα μεγάλα "όχι” της ζωής, με το όνειρο να της πει η ζωή επιτέλους το μεγάλο "ναι”. Εργάζεται σε μεγάλες επιχειρήσεις, δίπλα σε όμορφες και καλοντυμένες γυναίκες που θεωρεί ότι ζουν μια ζωή γεμάτη "ναι” με την επιθυμία να γίνει σαν κι αυτές,  ερωτεύεται τον διευθυντή της και πιστεύει ότι "Τα σκουπίδια δείχνουν τι άνθρωπος είσαι”. Μέσα από την αφήγησή της ξεδιπλώνεται μια ολόκληρη εποχή "ένδοξου” lifestyle, όταν η Ελλάδα ζούσε σε μια μεγάλη πλειοψηφία μέσα σε μια φούσκα.

Καθαρίστρια
Αγγελική Κοκκοβέ©

Μαζί με την παιδική φίλη της τη Θεοξένη, που μοιράζονται και το ίδιο επάγγελμα, παίρνουν δάνειο γιατί ονειρεύονται ρούχα από επώνυμους οίκους μόδας και διακοπές στη Μύκονο. Βλέπουν "Sex and the city” και ταυτίζονται με τη μία ή την άλλη από τις τέσσερις ηρωίδες. Κι ενώ σιγά σιγά αρχίζουν τα όνειρα να γίνονται πραγματικότητα και η φίλη της Πελαγίας θέλει να πιάσει την καλή περισσότερο από οτιδήποτε άλλο (και να τυλίξει την τύχη της "σαν αμπελόφυλλο που τυλίγει τον κιμά”), εκείνη αναρωτιέται "Πόσοι διάσημοι χωράνε στο χωριό που λέγεται Ελλάδα”;

Καθαρίστρια
Αγγελική Κοκκοβέ©

Η αφήγησή της, που ξετυλίγεται από το σαλόνι του σπιτιού της, ανάμεσα στους κουβάδες, τις σκούπες και τις σφουγγαρίστρες της, την απλώστρα και τη σιδερώστρα της, καθώς καθαρίζει και ξεσκονίζει, μαζεύει και διπλώνει ρούχα, και φτάνει μέχρι τα σοκάκια της Μυκόνου, παρασύρει το κοινό σε ένα ταξίδι στις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής της. Τη μοναξιά που έχει νιώσει, την έλλειψη εγγύτητας, το χαμό της μητέρας της και το τελευταίο πιάτο ψαρόσουπας που έφαγε ποτέ από τα χέρια της (ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή του έργου). Βιώνοντας, όμως, και η ίδια από λίγο πιο κοντά όλη αυτή τη λαμπερή πραγματικότητα που μέχρι εκείνη τη στιγμή μπορούσε μόνο να κοιτάξει από έξω, ανακαλύπτει ότι δεν είναι τίποτα περισσότερο από θεαθήναι και "η Μύκονος είναι ένα λούνα παρκ για μεγάλους". Και μπορεί για λίγο να θαμπώθηκε απ’ όλα αυτά, ποτέ όμως δεν ξέχασε τα θέλω της και την αναζήτηση του αγνού, αληθινού αισθήματος. Στο τέλος δίνει την απάντηση η ίδια στον εαυτό της και λυτρώνεται: "Κι αν αρνείται η ζωή να μου πει το ναι, θα πω εγώ το ναι στον εαυτό μου”.

Καθαρίστρια
Αγγελική Κοκκοβέ©

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Καθαρίστρια

  • Μονόλογοι
  • Διάρκεια: 80 '

Η Πελαγία, καθαρίστρια από τα γεννοφάσκια της, συνηθισμένη στο να της της λέει η ζωή όχι, βρίσκεται αντιμέτωπη με το μεγάλο ναι. Μπροστά σε αυτό το δίλημμα πηγαινοέρχεται μέσα στο σαλόνι του σπιτιού της, με την άλλοτε φινετσάτη, τώρα φθαρμένη πολυθρόνα, και εξομολογείται την μέχρι τώρα ζωή της. Σφουγγαρίστρες και ξεσκονόπανα, γοητευτικοί άνδρες και καλοντυμένες γυναίκες, έρωτες που έμειναν στη μέση, η μάνα που έφυγε ξαφνικά από τη ζωή. Γιατί Πελαγία ίσον σφουγγαρίστρες και ξεσκονόπανα. Γιατί Πελαγία ίσον όχι με κεφαλαία γράμματα. Και ξαφνικά η τύχη της χαμογελά. Θα πάρει άραγε την μεγάλη απόφαση να αλλάξει μια για πάντα την ζωή της;

Coronet

Φρύνης 11 & Υμηττού

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber