Η σημερινή παράσταση (28/2) της "Καρδιάς του σκύλου” του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ, σε σκηνοθεσία της Έφης Μπίρμπα, με πρωταγωνιστές τον Άρη Σερβετάλη και τον Αντώνη Μυριαγκό, δεν θα πραγματοποιηθεί λόγω συμμετοχής των συντελεστών στην πανελλαδική απεργία.
Οι κάτοχοι των εισιτηρίων καλούνται να καλέσουν στο 2103427426 (Τετάρτη-Κυριακή, 5.30 μ.μ.-8.30 μ.μ.) ή να αποστείλουν μέιλ αναγράφοντας απαραίτητα τον αριθμό παραγγελίας στο theaterkivotos@gmail.com, για τη μεταφορά τους σε νέα ημερομηνία.
Λίγα λόγια για την παράσταση
Η "Καρδιά του σκύλου” γράφτηκε το 1925, αλλά δημοσιεύτηκε στη Σοβιετική Ένωση το 1987 λόγω της λογοκρισίας. Ακροβατώντας μεταξύ επιστημονικής φαντασίας και ρεαλισμού, αφηγείται την ιστορία του Γιατρού Φιλίπ Φιλίποβιτς Πρεομπραζένσκι, που κάνει ένα πείραμα: εμφυτεύει την υπόφυση και τα γεννητικά όργανα ενός νεκρού άνδρα σε ένα σκύλο, τον Σάρικ. Δεν καταφέρνει όμως να κάνει πραγματικότητα τη φιλοδοξία του να δημιουργήσει ένα "εξελιγμένο" μοντέλο ανθρώπου. Αντ’ αυτού ο Σάρικ γίνεται ένα άξεστο πλάσμα που δεν υπακούει σε καμία κοινωνική επιταγή. Άρης Σερβετάλης, Αντώνης Μυριαγκός, Ηλέκτρα Νικολούζου, Μιχάλης Θεοφάνους, Χαρά-Μάτα Γιαννάτου, Αλεξάνδρα Καζάζου και Σπύρος Δέτσικας πρωταγωνιστούν στο πολυεπίπεδο έργο που ανοίγεται σε φιλοσοφικά και υπαρξιακά ερωτήματα, αλλά προχωρά πέρα από τη συζήτηση για τα όρια μεταξύ φύσης και επιστήμης. "Υπάρχει ένα πολύ ισχυρό πολιτικό σκέλος σε σχέση με την ταυτότητα του ανθρώπου", σύμφωνα με τον Αντώνη Μυριαγκό, με τον Άρη Σερβετάλη να συμπληρώνει πως το έργο μιλάει γενικότερα για τις "απόπειρες της χειραγώγησης των ανθρώπων, ώστε να γίνουν μια αγέλη, όπως διαβάζουμε στη συνέντευξη που έδωσαν στο "α”. Η παράσταση της Έφης Μπίρμπα μετουσίωσε το έργο σε μια παράσταση χαρακτηριστικής σωματικής σφραγίδας, που αιωρείται σαν χορογραφία υπό τους ήχους της κλασικής μουσικής και της όπερας, η οποία αποδεικνύεται μία κορυφαία στιγμή για τον Άρη Σερβετάλη.
>> Διαβάστε την αναλυτική κριτική της παράστασης εδώ
Περισσότερες πληροφορίες
Καρδιά του σκύλου
Η ιστορία του έργου περιστρέφεται γύρω από τον καθηγητή Πρεομπραζένσκι που μαζί με τον βοηθό του, δόκτορα Μπρομεντάλ, επιχειρούν ένα τολμηρό ιατρικό πείραμα. Μεταμοσχεύουν την υπόφυση και τους όρχεις ενός νεκρού άνδρα σε έναν αδέσποτο σκύλο ονόματι Σάρικ με τη φιλοδοξία να δημιουργήσουν ένα νέο μοντέλο ανθρώπου. Το πείραμα δεν έχει την αναμενόμενη έκβαση, καθώς ο σκύλος Σάρικ μετατρέπεται σταδιακά σε άνθρωπο αγροίκο που διαλύει τη γαλήνη της καθημερινότητας και θέτει σε κίνδυνο την κοινωνική θέση και την επιστημονική υπόσταση του δημιουργού του. Η ιδιοσυγκρασιακή καλλιτέχνιδα προσεγγίζει το έργο αυτό με την ιδιαίτερη ματιά της που αναδεικνύει έξοχα τον παραλογισμό της βίαιης αλλαγής της ανθρώπινης φύσης, αποκαλύπτοντας τους κινδύνους της απόλυτης συμμόρφωσης του ανθρώπου στις κοινωνικές επιταγές.