Το θεατρικό έργο (1926) που αποτέλεσε τη βάση για την ταινία-μιούζικαλ "Chicago" με επτά Όσκαρ, τρεις Χρυσές Σφαίρες και δύο ΒΑFΤΑ (2002), ανεβαίνει στη σκηνή του Αγγέλων Βήμα, σε σκηνοθεσία της Μαργαρίτας Δαλαμάγκα-Καλογήρου, ενώ παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην πλήρη του μορφή.
Το τολμηρό και αιχμηρό της χιούμορ και η αδυσώπητη κριτική πένα της γίνονται τα εργαλεία της συγγραφέα Μορίν Ντάλας Γουάτκινς, που μόλις στα είκοσί της χρόνια "χτυπά" τους θεσμούς της- θεωρητικά- δομημένης κοινωνίας της διαβόητης πόλης της ποτοαπαγόρευσης και του Αλ Καπόνε, στην οποία, στην πραγματικότητα, βασιλεύει η διαφθορά και η διαπλοκή, την ώρα που εκατομμύρια άνθρωποι κυνηγούν ασταμάτητα και με κάθε τρόπο το αμερικάνικο όνειρο.
Σικάγο των Η.Π.Α, δεκαετία του ’20. Ποτοαπαγόρευση και άτυπη "βασιλεία" του Αλ Καπόνε. Μέσα σε αυτό το χάος, εμφανίζεται η Μορίν Ντάλας Γουάτκινς, μία αξιοσημείωτη περίπτωση. Όντας μοναχοπαίδι παπά και νοικοκυράς από τις Νότιες Πολιτείες, στα έντεκά της χρόνια έγραψε και παρουσίασε στην σκηνή με επιτυχία και θερμή υποδοχή του Τύπου το πρώτο της θεατρικό έργο με τίτλο "Χρυσές Καρδιές". Η Γουάτκινς είναι λάτρις του αρχαιοελληνικού πολιτισμού και ήδη μέλος αμερικανικού σωματείου που σκοπός του, μεταξύ άλλων είναι η διάδοση της Ελληνικής γραμματείας, ενώ έχει ήδη περάσει με άριστες επιδόσεις από πέντε εξέχοντα πανεπιστήμια, μεταξύ των οποίων το Butler, το Radcliffe και το Harvard πραγματοποιώντας, μεταξύ άλλων και σπουδές Ελληνικών.
Τώρα, φθάνοντας στο Σικάγο, η Μορίν λαχταρά να γραφτεί στο Yale Drama School (που ξεκινάει την λειτουργία του) και να γίνει συγγραφέας. Τα δίδακτρα απλησίαστα και οι πόροι που τής εξασφαλίζει το σπίτι πενιχροί. Όμως δεν είναι από τα παιδιά που το βάζουν κάτω. Προσλαμβάνεται περίπου "με το έτσι θέλω" ως δικαστική ρεπόρτερ σε μία αρκετά σημαντική εφημερίδα, την Chicago Tribune, και ξενυχτάει σε δίκες, κυρίως δίκες για φόνους. Και μάλιστα φόνους, για τους οποίους κατηγορούνται γυναίκες. Με τον μισθό της από την εφημερίδα γράφεται, όπως ήθελε, στο Yale Drama School και με το υλικό από δύο από τις δίκες που παρακολουθεί γράφει ένα θεατρικό έργο που είναι η διπλωματική της εργασία, η οποία βαθμολογείται με Άριστα. Στο έργο τις δύο νέες γυναίκες κατηγορούμενες για φόνο, Ρόξι και Βέλμα, καλείται να υπερασπιστεί ο Μπίλι Φλιν που τις αθώωσε, ενώ στην πραγματικότητα η συγγραφέας ήταν πεπεισμένη για την ενοχή τους.
Το έργο ονομάστηκε στην αρχή "Παίξτε Μπάλα!" και, μετά, "Chicago". Στην καταιγιστική πλοκή του έργου μπαίνουν στο παιχνίδι οι πάντες: οι κατηγορούμενοι, η αστυνομία, τα δικαστήρια, οι δικηγόροι, οι δικαστές, οι δεσμοφύλακες, οι φυλακές, οι δημοσιογράφοι, τα μέσα ενημέρωσης που μετατρέπουν με το αζημίωτο ένοχους σε λαϊκά ινδάλματα, οι οργανωμένοι φιλάνθρωποι, επίσης με το αζημίωτο.
Το Χόλιγουντ, με τα άριστα αντανακλαστικά του, μυρίζεται επιτυχία και κάνει αυτό το θεατρικό έργο ταινία, ήδη την δεκαετία του '30. Επιπλέον, το Χόλιγουντ προσλαμβάνει την μικρή Μορίν για να τού γράφει σενάρια. Γράφει αρκετά και με επιτυχία, ακόμη και σε οικονομικό επίπεδο έτσι ώστε, κάποια στιγμή, να γίνει εκατομμυριούχος. Μετά, γύρω στα σαράντα της, πεθαίνει ο πατέρας της. Τότε, γυρίζει μια για πάντα την πλάτη στο Χόλιγουντ, παίρνει την μητέρα της και αρχίζει να γυρίζει τον κόσμο. Παράλληλα, μοιράζει το σημαντικότερο μέρος της περιουσίας της στην χρηματοδότηση είκοσι πανεπιστημίων, μεταξύ των οποίων και το Princeton, ώστε να δημιουργήσουν ή να ενισχύσουν τμήματα Ελληνικών. Μετά τον θάνατό της, με βάση αυτό το θεατρικό έργο, γυρίζεται το μιούζικαλ. Δεν είναι γνωστό αν η -πάντα συνειδητή Χριστιανή- Μορίν θα χαιρόταν με αυτή την επιτυχία, αφού η ίδια πάντα έλεγε πως αυτό το έργο δεν το εκτιμά, γιατί λειτούργησε ως έπαινος για δύο δολοφόνους.
Παίζουν οι: Βασίλης Σαμαριτάκης, Γιώργος Κοσσυβάκης, Μέμος Ρούσσος: Τζέικ Κάλλαχαν, Στέφανη Ιωάννου, Κωνσταντίνος Πλιάτσιος, Γιώργος Κοντογιάννης: Μπέιμπ, Ελένη Κερολάρι Βέλμα, Γωγώ Βογάσαρη, Μαριλένα Καβάζη, Νίκος Στεργιώτης, Λίλη Τέγου, Μάιρα Κατσαρού.
Στις εκφωνήσεις φυλακών και δικαστηρίου ακούγονται οι: Φάνης Κακοσαίος και Αλέξιος Κοτσώρης. Την τοποθέτηση των ηχητικών και τον χειρισμό φωτισμών και ήχων κάνει ο Δημήτρης Γιαννακός.
Προπώληση εισιτηρίων μέσω more.com
Περισσότερες πληροφορίες
Chicago
Το αντισυμβατικό έργο για το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου που καταγγέλει τους θεσμούς της διαβόητης πόλης της ποτοαπαγόρευσης υπό την κυριαρχία του Αλ Καπόνε με φόντο τη δεκαετία του 1920, το οποίο ενέπνευσε το διάσημο κινηματογραφικό οσκαρικό μιούζικαλ, παρουσιάζεται στην πλήρη του μορφή για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Η εικοσάχρονη τότε συγγραφέας δεν διστάζει να σχολιάσει την κοινωνική πραγματικότητα εξαπολύοντας το δηλητηριώδες χιούμορ και την ανελέητη κριτική της.