"Ρέκβιεμ"
Από τις 15/11, θα έχουμε την ευκαιρία να καταδυθούμε για άλλη μία φορά στο ιδιαίτερο σύμπαν του Θόδωρου Τερζόπουλου, ο οποίος φέρνει στη σκηνή του Άττις μια παράσταση που φωνάζει "αλληλεγγύη στα θύματα γυναικοκτονιών". Μια γυναίκα υποδέχεται μία άλλη (Σοφία Χιλλ, Αγλαΐα Παππά) σε μια οδυνηρή κάθοδο στον Άδη και στις αναμνήσεις.
>>Διαβάστε εδώ την αναλυτική κριτική του "α"
"Ευμενίδες"
Το τελευταίο μέρος της "Ορέστειας" του Ευριπίδη παρουσιάζεται σε έναν μυσταγωγικό χώρο με ιδιαίτερη ακουστική: την Αγγλικανική Εκκλησία. Στις "Ευμενίδες", ο μεγάλος τραγικός παρουσιάζει την πρώτη νομική δίκη στην ιστορία της ανθρωπότητας σε ένα φανταστικό δικαστήριο με κατηγορούμενο τον μητροκτόνο Ορέστη. Η σκηνοθεσία είναι της Άντζελας Μπρούσκου, η οποία και πρωταγωνιστεί μαζί με την Παρθενόπη Μπουζούρη και τη Δήμητρα Χατούπη, μεταξύ άλλων.
"Ανατολικά της Εδέμ"
Το διαχρονικό έργο του Τζον Στάινμπεκ, που έχει ως κεντρικό ερώτημα "τι είναι το καλό και το κακό;", έρχεται για δεύτερη σεζόν στο θέατρο Αγγέλων Βήμα. Η Ανδρονίκη Αβδελιώτη σκηνοθετεί μια ιστορία που μας μεταφέρει στην Αμερική του 1900, όταν δύο δίδυμα αδέρφια μαθαίνουν την αλήθεια σχετικά με τη μητέρα τους.
"Θέλμα και Ίρις"
Ένα ζευγάρι ηθικών… βρικολάκων πρωταγωνιστεί στη σκοτεινή κωμωδία της Μαρίας Παπουτσή και της Ειρήνης Γαντερί, την οποία βλέπουμε στον Φούρνο από 13/11 και για λίγες παραστάσεις. Όλα ξεκινούν όταν οι δύο ηρωίδες βρίσκονται μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα: να γίνουν ή να μη γίνουν γονείς; Ερμηνεύουν οι Κατερίνα Αγγελίτσα, Αγγελική Γρηγοροπούλου, Ίρις Κατσούλα.
"Kabarett Katakombe"
Δέκα ασυνήθιστα πλάσματα τραγουδούν, χορεύουν και μοιράζονται με το κοινό τα μυστικά τους υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Βίκυς Βολιώτη. Για λίγες παραστάσεις, το Faust μετατρέπεται σε βερολινέζικο καμπαρέ, προσθέτοντας εκείνη τη νότα που έλειπε από τις Δευτέρες μας. Τα κείμενα της παράστασης είναι των The Boy, Μίνωα Θεοχάρη, Φωτεινής Αθερίδου, Κικής Μαυρίδου κ.ά. (από 13/11).
"Η νύχτα των δολοφόνων"
Από το Γκάζι στην Κούβα θα μας μεταφέρει η παράσταση που φέρνει στη σκηνή του θεάτρου 104 η Δανάη Κατσαμένη. Ο Γιώργος Δρίβας, η Βίκυ Λέκκα και η Αριάδνη Μιχαηλάρη υποδύονται τρεις ήρωες που ξεκινούν ένα άγριο παιχνίδι εναλλαγής ρόλων σε μια κοινωνία σήψης που βρίσκεται στο μεταίχμιο της αλλαγής.
Περισσότερες πληροφορίες
Kabarett Katakombe
Στο Kabarett Katakombe σάς περιμένουν δέκα ξεχωριστά πλάσματα. Δεν είναι σαν και σας. Και μπορεί να έχουν ασυνήθιστη όψη, όμως έχουν να σας πουν πολλά... Πλησιάστε ν' ακούσετε. Δώστε προσοχή σε ό,τι σας ψιθυρίσουν στο αυτί. Μην αρνηθείτε να χορέψετε μαζί τους, όταν σας αγκαλιάσουν, μουρμουρίστε μαζί τους τα τραγούδια που θα σας μάθουν. Και ποιος ξέρει; Αν τους φερθείτε τρυφερά μπορεί να σας φανερώσουν πολλά μυστικά. Σκεφτείτε έξυπνα κι αυτά ίσως σας χαρίσουν το κλειδί που σφραγίζει το κουτί της Πανδώρας. ⦋Καμπαρέ: είδος θεάματος όπου οι καλλιτέχνες χρησιμοποιώντας ως όχημα έκφρασης το θέατρο, το χορό, το τραγούδι, τα ακροβατικά, τις μαριονέτες, όλα, σε μια σαγηνευτική μίξη, μιλούν ελεύθεροι για τα πάντα, χωρίς φόβο, αλλά με πολύ πάθος. Θέαμα κυνικό, σκληρό και σκανδαλιστικό. Άνθισε στο Βερολίνο την εποχή του Μεσοπολέμου].
Ανατολικά της Εδέμ
Για πρώτη φορά παρουσιάζεται το έργο του νομπελίστα συγγραφέα που διερωτάται πάνω στο δίπολο καλού-κακού, την αναζήτηση της ευτυχίας, το ανεξήγητο της αγάπης και τις συνέπειες της απουσίας της. Στο γεμάτο ανατροπές μυθιστόρημα που αντλεί από την βιβλική ιστορία του Κάιν και του Άβελ, μια κακοποιημένη γυναίκα συναντά έναν άνδρα που την ερωτεύεται και την αφήνει έγκυο στην Καλιφόρνια του 1900. Δεκαεπτά χρόνια μετά, τα δίδυμα παιδιά της πιστεύουν ότι η μητέρα τους πέθανε στη γέννα, αγνοώντας τη σκληρή αλήθεια.
Ρέκβιεμ
Το τελευταίο μέρος της άτυπης τετραλογίας που υπογράφει ο Θ. Τερζόπουλος για τη σύγκρουση και την εξουσία («Alarme», «Amor», «Ανκόρ») εστιάζει στο ζήτημα των γυναικοκτονιών και έχει τη μορφή ενός σκηνικού έργου τέχνης υψηλής αισθητικής, που υπερβαίνει τις δικλείδες ασφαλείας του ρεαλιστικού θεάτρου. Την τελετουργική κατάβαση των δύο γυναικείων μορφών στο μαύρο σκοτάδι του θανάτου ερμηνεύουν μοναδικά η Αγλαΐα Παππά και η Σοφία Χιλλ.
Η νύχτα των δολοφόνων
Το έργο που χάρισε στο συγγραφέα διεθνή αναγνώριση συνιστά μια αλληγορία της εκρηκτικής πολιτικής κατάστασης στην Κούβα λίγο πριν το τέλος της δεκαετίας του ’50.
Θέλµα και Ίρις
Η Θέλμα και η Ίρις είναι ένα ζευγάρι βρικολάκων. Πνευματικά ελεύθερες, κοσμογυρισμένες και βαθιά πολιτικοποιημένες, έχουν αποφασίσει να σταθούν στο πλάι του ανθρώπινου είδους, συμμετέχοντας ενεργά σε κάθε αγώνα του ανθρώπου για την ελευθερία, την ισότητα και τη χειραφέτησή του. Βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή αποκρούοντας τη βία της εξουσίας και ενθαρρύνοντας τον αγωνιζόμενο. Ως σωστοί βρικόλακες της δικιάς τους φιλοσοφίας, επιλέγουν για τροφή τους μόνο άτομα επικίνδυνα για το κοινωνικό σύνολο (φασίστες, βιαστές, παιδόφιλους κ.λπ). Οι δύο ηρωίδες, παρ’ όλη τη σοφία και την εμπειρία τους, θα βρεθούν τελικά αντιμέτωπες με ένα -αρκετά ανθρώπινο θα λέγαμε- δίλημμα. Το δίλημμα της γονεϊκότητας. Με μία απλή τους απόφαση μπορούν να δημιουργήσουν ένα νέο πλάσμα που να τους μοιάζει. Είναι όμως πράγματι τόσο απλή αυτή η απόφαση; Τί σημαίνει για την καθεμία η έννοια της γονεϊκότητας ή της οικογένειας; Είναι η μητρότητα ένα ένστικτο ή είναι μία επίκτητη κοινωνική ανάγκη; Είναι ένας τρόπος ολοκλήρωσης ή όχι; Τι θυσίες απαιτεί τελικά μια τέτοια απόφαση;
Ευμενίδες
Η πρώτη δίκη στην ιστορία της ανθρωπότητας, αυτή του Ορέστη στην ομώνυμη τραγωδία του Αισχύλου, ενέπνευσε ένα σύγχρονο φανταστικό δικαστήριο που συνδέει την αρχαιότητα με το σήμερα, όπου κοινότητες, συλλογικότητες και κάτοικοι της Ελευσίνας μπορούν να συμμετέχουν ενεργά στην εξέλιξη της δράσης. Το έργο γίνεται το ερέθισμα για την ανάπτυξη δημόσιου διαλόγου, ενώ τίθεται η αναγκαιότητα της συνοχής των πολιτών μιας κοινωνίας και της ενεργού στάσης τους απέναντι στα κοινά. Η παράσταση ξεκίνησε στο πλαίσιο της δράσης «Μυστήριο 35 ΑΙΣΧΥΛΟΥ Project» της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης ως ένα έργο παρακαταθήκης, με στόχο τη θεσμοθέτηση ενός σπάνιου διαλόγου πάνω στο αισχύλειο δράμα αλλά και πάνω στα κρίσιμα σύγχρονα ζητήματα της δικαιοσύνης, του ουμανισμού και της πολιτικής.