Το έργο του Γιώργου Χρονά, "Σεβάς Χανούμ" ανεβάζει στη σκηνή ο Κωνσταντίνος Ρήγος, με την Κωνσταντίνα Μιχαήλ στην ερμηνεία της σπουδαίας λαϊκής τραγουδίστριας με την περιπετειώδη ζωή και καριέρα. Το μονόπρακτο έργο (Οδός Πανός) βασίζεται στις εκτενείς αφηγήσεις της τραγουδίστριας στον συγγραφέα το 1983, το οποίο ακολούθως ο Κωνσταντίνος Ρήγος "μεταμόρφωσε” σε θεατρική παράσταση αφιερωμένη στη μοναδική αυτή ιέρεια του λαϊκού τραγουδιού (2012). Δέκα χρόνια μετά, ο Ρήγος επαναπροσεγγίζει και επανασυστήνει με τον δικό του μοναδικό τρόπο τη θρυλική αυτή μορφή του ελληνικού τραγουδιού με την ηθοποιό Κωνσταντίνα Μιχαήλ να υποδύεται εκ νέου τη Σεβάς Χανούμ.
Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 27 Οκτωβρίου, στο θέατρο Σημείο.
# Η Σεβάς Χανούμ, η Σεβαστή Παπαδοπούλου όπως ήταν ολόκληρο το όνομά της, με καταγωγή από τον Πόντο ήταν ένας θρύλος της εποχής. Η ίδια λειτούργησε σαν καταλύτης σε πολλά γεγονότα και σε καταστάσεις που επηρέασαν τους συναδέλφους της. Ένα από αυτά ήταν ο τσακωμός της με την Μαρίκα Νίνου, όταν επρόκειτο να συνεργαστούν στο ίδιο μαγαζί αλλά η Νίνου έθεσε τον όρο να μην υπάρχει άλλη τραγουδίστρια πέρα από την ίδια.
# Ήταν μια έντονη προσωπικότητα με πάθος για τη ζωή, τις σχέσεις, το τραγούδι. Στα 13 της το έσκαγε από το σπίτι της στη Νεάπολη Θεσσαλονίκης και πήγαινε στα κέντρα της εποχής ζητώντας μόνο ένα πράγμα: να τραγουδήσει. Την αποκαλούσαν "Αμαζόνα" και της άρεσε πολύ αυτή η προσφώνηση.
# Πόνεσε πολύ στην ζωή της και βίωσε μεγάλες περιπέτειες υγείας. Έφαγε πολύ ξύλο από τους δικούς της γιατί προτιμούσαν να τη δουν παντρεμένη παρά τραγουδίστρια. Εκείνη φυσικά κατέβηκε στην Αθήνα και κατάφερε να γίνει το πρώτο όνομα. Όμως, οι έρωτες που πέρασαν από τη ζωή της, αλλά δεν έμειναν, το τσιγάρο, ο καφές και το ποτό επιβάρυναν την υγεία της, με τελευταίο, τον καρκίνο του οισοφάγου. Πούλησε τα πάντα για να εγχειριστεί ώστε να γίνει καλά και να μπορέσει να ξανατραγουδήσει. Το μόνο που ήθελε ήταν να πιάσει ξανά το μικρόφωνο. Στην κηδεία της πήγαν μόνο 30 άτομα από τη γειτονιά της.
# Είχε μια τρικυμιώδη σχέση με τον Καζαντζίδη. Έφτασαν ένα βήμα πριν από το γάμο και έζησαν μαζί ένα χρόνο και κάτι, με έρωτα, με καβγάδες, με συνεργασίες σε Αθήνα, Δράμα, Καβάλα, αλλά με κανέναν κοινό δίσκο. "Μην τυχόν και με ενοχλήσεις. Αν εσύ είσαι Ορντουλούς, εγώ είμαι Σαμψουνταία", δήλωνε ότι του είπε την ώρα του χωρισμού. Σε συνέντευξή της στον ποιητή Χρονά είπε πως μαζί του έζησε τις πιο ιδανικές στιγμές της ζωής της. Χωρίς να την κατηγορεί ευθέως, θεωρούσε ότι η κυρα-Γεσθημανή, η μάνα του Στέλιου, ήταν μια από τις αιτίες του χωρισμού.
# Ηχογράφησε ελάχιστα τραγούδια. Τον πρώτο της δίσκο τον έκανε το 1950 συνοδεύοντας τον Τάκη Μπίνη στο τραγούδι "Όμορφη πειραιώτισσα". Μεγάλη της επιτυχία ήταν το "Φτωχοκάλυβο". Στην παράσταση ερμηνεύονται τα τραγούδια της με έναν τρόπο που τα καθιστά πολύ ενδιαφέροντα και ιδιαιτέρως εθιστικά.
Περισσότερες πληροφορίες
Σεβάς Χανούμ
Η συναρπαστική ζωή της ιέρειας του underground ρεμπέτικου, της «αμαζόνας» του πάλκου και της ζωής Σεβάς Χανούμ ζωντανεύει στη σκηνή μέσα από την παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου, που βασίζεται στη χειμαρρώδη συνέντευξη που έδωσε η ίδια στον ποιητή και συγγραφέα Γιώργο Χρονά, σε ένα παλιό προσφυγικό σπίτι της Θεσσαλονίκης το 1983. Μέσα από αυτό το έργο-μαρτυρία μιλά για τον άγνωστο φλογερό της έρωτα με τον Καζαντζίδη, τη μάνα του, τον παρ’ ολίγον γάμο τους, για τον Πόντο, τη μεταπολεμική Αθήνα, τον Τσιτσάνη, την Μπέλλου, αλλά και για την αρρώστια και το παιχνίδι με τον θάνατο.