Όλα όσα μάθαμε για τον Ορέστη Τάτση

Ποιος είναι ο Ορέστης Τάτσης, πού τον γνωρίσαμε, ποια παράσταση τον σημάδεψε, τι τον καθηλώνει στο έργο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ", που ανεβάζει στο θέατρο Από Μηχανής; Διαβάστε όλα όσα μας είπε σε πρώτο πρόσωπο.

Ορέστης Τάτσης ©Alex Kat

Πού σε ξέρω;

Με ξερεις από την πρώτη μου συνέντευξη στο Αθηνόραμα, η οποία ήταν με αφορμή την πρώτη μου σκηνοθεσία στο έργο του Δημήτρη Τσεκούρα "Η μπέμπα" με την Ναταλία Στυλιανού, με την οποία και συνεργαζόμαστε συστηματικά αυτά τα δεκατρία χρόνια.  Ακολούθησαν παραστάσεις σε έργα των Γιούκιο Μισσίμα, Λόρκα, Δημήτρη Τσεκούρα, Κωνσταντίνου Τζαμιώτη, Αρκαδιου Λευκού και δύο διασκευές της Έλσας Ανδριανού στον "Πύργο" του Φρανς Κάφκα και στο "Τέλος της μικρής μας πόλης" του Δημήτη Χατζή. Αν αγαπάτε το διάβασμα κείμενα μου έχουν δημοσιευθεί στο περιοδικό Έρμα, στην ΕφΣυν και αλλού.

Πού σε βρίσκω αυτό τον καιρό;

Εκτός από το Από Μηχανής Θέατρο και τις δοκιμές του "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ"; που κάνει πρεμιέρα στις 6/11, θα με βρεις και στο θέατρο Rabbithole, όπου σκηνοθετώ την "Τούνδρα", έργο του Γιώργου Σίμωνα.

Πότε κόλλησες το μικρόβιο του θεάτρου;

Ο πατέρας μου ήταν ηθοποιός οπότε μεγάλωσα μέσα στο θέατρο.

Πες μου μια παράσταση που θυμάσαι έντονα

Το "Περιμένοντας τον Γκοντό" του Σάμουελ Μπέκετ είναι το έργο που με στιγμάτισε. Το πρωτοείδα στα 17 μου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαίδη.

Τι σε αγγίζει στο "Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ";

Αυτό το τεράστιο θεατρικό έργο δεν με αγγίζει απλώς, με καθηλώνει. Το γεγονός ότι καταφέρνει ο Αλμπυ να γράφει για τις διαπροσωπικές σχέσεις και παράλληλα να αναφέρεται στην παγκόσμια ιστορία είναι συγκλονιστικό. Επίσης είναι ένα έργο "απόδειξη" για το πόσο μαγικό είναι το θέατρο. Υπέροχό στην ανάγνωση αλλά μαγευτικό στην σκηνή, όταν έχεις την τύχη να συνεργάζεσαι με τους ηθοποιούς που έχω την τύχη να συν δημιουργώ.

Ποια είναι η αγαπημένη σου σκηνή από το έργο;

Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια σκηνή γιατί θα αδικούσε κάποια άλλη. Με αφορμή όμως τα όσα συμβαίνουν στην Γάζα θα μεταφέρω μία ατάκα του Τζώρτζ: "Πιστεύεις πως ο άνθρωπος δεν διδάσκεται τίποτα από την Ιστορία; Πρόσεξε: Όχι πως δεν έχει τίποτα να διδαχτεί, αλλά πως δεν διδάσκεται με τίποτα;"

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γούλφ;
Alex Kat©

Σύστησε μου την ομάδα της παράστασης

Πρωταγωνιστούν οι Ναταλία Στυλιανού (Μάρθα), Δημήτρης Ξανθόπουλος (Τζώρτζ) Άγγελος Ανδριόπουλος (Νίκ), Σεμίνα Πανηγυροπούλου (Χάνι). Η μετάφραση είναι της Τζένης Μαστοράκη, τα σκηνικά και τα κοστούμια του Κωνσταντίνου Ζαμάνη, η μουσική σύνθεση του Θοδωρή Αμπαζή, ο σχεδιασμός φωτισμών της Μελίνας Μάσχα. Βοηθός σκηνοθέτη είναι ο Δημήτρης Κακαβούλας και Βοηθός σκηνογράφος-ενδυματολόγος η Αλέγια Παπαγεωργίου.

Η τελευταία σου σκέψη πριν το τρίτο κουδούνι;

 Εκεί ακριβώς σταματάει η σκέψη μου.

Τι σε φτιάχνει στην Αθήνα;

Οι φίλοι μου και οι συνεργάτες φίλοι μου, τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία, οι μουσικές σκηνές, τα θέατρα και οι εναπομείναντες κινηματογράφοι. Α! και οι διαδηλώσεις.

Και τι σε χαλάει;

Χμ. Πολλά. Θα ήθελα να ξυπνάω στα Γιάννενα και συγκεκριμένα στο χωριό μου. Αλλά κάτι κερδίζεις κάτι χάνεις (όπως λέει κι ένας αγαπημένος φίλος)!

Αν μπορούσες να αλλάξεις κάτι στο θέατρο, τι θα ήταν αυτό;

Παγίδα ερώτηση γιατί το Θέατρο είναι κάτι πολύ μεγάλο. Στην θεατρική πραγματικότητα της χώρας μας θα άλλαζα τις συνθήκες εργασίας που από-επαγγελματοποιούν την δουλειά μας.

Πες μου κάτι off the record

Δεν ξέρω τι λέει κάποιος δημόσια off the record. Κάτι που δεν εκφράζω συχνά δημοσίως είναι η μεγάλη συμπάθεια στους οδηγούς ταξί. Οι εργαζόμενοι στους δρόμους της πόλης και ο διάλογος μαζί τους, που πάντα επιδιώκω, είναι αυτό που με επανασυντονίζει πολλές φορές με την πραγματικότητα.

Περισσότερες πληροφορίες

Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;

  • Δράμα

Ο βραβευμένος με Πούλιτζερ συγγραφέας φέρνει στο προσκήνιο δύο ζευγάρια, δύο διαφορετικές γενιές, δύο διαφορετικές κοσμοαντιλήψεις. Την «κοινωνία του καταναγκασμού» από το πρόσφατο παρελθόν που δείχνει σιγά σιγά να μας αποχαιρετά αφήνοντας στις ψυχές μας τα υπολείμματά της. Και την «κοινωνία της επίδοσης» που καλπάζει από το μέλλον και καθορίζει ήδη τις ζωές μας. Ο μεγάλος συγγραφέας καταφέρνει με βιτριολικό χιούμορ και με συνεργούς το αλκοόλ και το περασμένο της ώρας, να αποτυπώσει τα ζωτικά ψεύδη των πρωταγωνιστών, αλλά και της παγκόσμιας ιστορίας, συνδέοντας τις διαπροσωπικές σχέσεις με τη διεθνή πραγματικότητα. Εξήντα χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα παραμένει ένα ψυχολογικό θρίλερ τρομακτικά επίκαιρο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
15/07/2024

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.

Φεστιβάλ Αθηνών: Στην Παλαιά Βουλή έρχεται η παράσταση "Ετυμολογίες"

Ρένη Πιττακή και Αγγελική Παπούλια πρωταγωνιστούν στο νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου σε ένα κτίριο-ορόσημο της ελληνικής ιστορίας.