Οι "Ακρότητες" επιστρέφουν στο θέατρο "Κάτω από τη γέφυρα"

Το βραβευμένο έργο του Γουίλιαμ Μαστροσιμόνε, που θέτει ηθικά ερωτήματα με αφορμή μία απόπειρα βιασμού, επαναλαμβάνεται σε σκηνοθεσία του Νίκου Δαφνή.

Ακρότητες Σπύρος Περδίου©

Οι "Ακρότητες" του Γουίλιαμ Μαστροσιμόνε επιστρέφουν για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Κάτω από τη γέφυρα, σε σκηνοθεσία Νίκου Δαφνή, από τις 4 Νοεμβρίου. Γραμμένο το 1978, το πολυβραβευμένο έργο αφηγείται μια φαινομενικά απλή ιστορία: Ένας άντρας μπαίνει σε ένα σπίτι και επιχειρεί να βιάσει μια γυναίκα. Αυτή καταφέρνει να αποφύγει το βιασμό και να τον εξουδετερώσει. Τον δένει χειροπόδαρα και τον βασανίζει βάναυσα. Οι ρόλοι αντιστρέφονται; Ίσως.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Ο σκηνοθέτης ανέφερε στο "α" για τις "Ακρότητες": "Το 1985 είχα δει το πρώτο ανέβασμα του έργου στο θέατρο Λαμπέτη. Φοβερή παράσταση και μεγάλη επιτυχία. Το μόνο που δεν μου άρεσε ήταν ότι ο (έξοχος) Μπάρκουλης, κραύγαζε 'επί τη εμφανίσει' την 'ιδιότητά' του. Βιαστής. Εγώ θα ήθελα ο βιαστής να είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Αυτό το 'λάθος' (κατά τη γνώμη μου) της διανομής σκεφτόμουν και το έργο έμενε ζωντανό στη μνήμη μου από τότε.

Αν και το έργο είναι ακραία ρεαλιστικό, η σκηνοθετική γραμμή της παράστασης δεν σχετίζεται με τη 'δημοφιλία' της φρίκης, ούτε με τη δημαγωγία του βιασμού, αλλά με τις τρεις εκδοχές της αντίδρασης απέναντι στη βδελυρή αυτή πράξη. Σιωπή, καταγγελία, ή αυτοδικία. Στο έργο (και προφανώς στην παράστασή μας) η ακραία βία είναι διάχυτη. Το ίδιο και η αίσθηση ότι ο φόνος είναι κάθε στιγμή αναμενόμενος. Επέλεξα να το παρουσιάσω στον λιλιπούτειο 'Πίσω χώρο', έναν ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό χώρο 42 θέσεων, που η άμεση επαφή των θεατών με τη δράση, μεγεθύνει το ρεαλισμό των σκηνών, γεγονός που -χωρίς να είναι αυτοσκοπός- διευκολύνει στη βιωματική προσέγγιση του έργου".

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Η παράσταση του Νίκου Δαφνή, σύμφωνα με την κριτική του "α" απέσπασε τέσσερις ξεχωριστές ερμηνείες από τον Θοδωρή Αντωνιάδη, την Ελεονώρα Αντωνιάδου, τη Σοφία Αγγελικοπούλου και την Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου, αποδίδοντας στο ακέραιο τους ηθικούς προβληματισμούς του έργου και διατηρώντας τη σκηνική ζωντάνια των προσώπων. 

Διαβάστε την κριτική του "α" εδώ

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Η μετάφραση είναι του Μάριου Πλωρίτη, τα σκηνικά της Ελένης Σουμή, τα κοστούμια της Ελένης Παπαδοπούλου, η μουσική επιμέλεια της Κωνσταντίνας Σαραντοπούλου, οι φωτισμοί του Αλέξανδρου Πολιτάκη.

Προπώληση εισιτηρίων more.com.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ακρότητες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Στο πολυβραβευμένο ψυχολογικό θρίλερ με κοινωνικές προεκτάσεις του Αμερικανού συγγραφέα που γράφτηκε το 1978, ένας άνδρας, ο Ραούλ, μπαίνει σε ένα σπίτι για να βιάσει μια γυναίκα, τη Μάρτζορι, εκείνη όμως τον ακινητοποιεί και τον βασανίζει, αντιστρέφοντας τους ρόλους θύτη και θύματος. Η ηρωίδα διεκδικεί την έγκριση από τις δύο συγκατοίκους και φίλες της. Οι απόψεις διίστανται καθώς η μία, που έχει επιβιώσει από έναν βιασμό στην εφηβεία της, προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να το ξεχάσουν, ενώ η άλλη προτείνει να καλέσουν την αστυνομία. Από εδώ ξεκινούν και οι προβληματισμοί του κοινού στο έργο που θέτει καίρια ηθικά ερωτήματα για τη διάρθρωση του κοινωνικού ιστού, η οποία ευνοεί την άσκηση της σεξουαλικής και της σωματικής βίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.