Οι "Ακρότητες" επιστρέφουν στο θέατρο "Κάτω από τη γέφυρα"

Το βραβευμένο έργο του Γουίλιαμ Μαστροσιμόνε, που θέτει ηθικά ερωτήματα με αφορμή μία απόπειρα βιασμού, επαναλαμβάνεται σε σκηνοθεσία του Νίκου Δαφνή.

Ακρότητες Σπύρος Περδίου©

Οι "Ακρότητες" του Γουίλιαμ Μαστροσιμόνε επιστρέφουν για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Κάτω από τη γέφυρα, σε σκηνοθεσία Νίκου Δαφνή, από τις 4 Νοεμβρίου. Γραμμένο το 1978, το πολυβραβευμένο έργο αφηγείται μια φαινομενικά απλή ιστορία: Ένας άντρας μπαίνει σε ένα σπίτι και επιχειρεί να βιάσει μια γυναίκα. Αυτή καταφέρνει να αποφύγει το βιασμό και να τον εξουδετερώσει. Τον δένει χειροπόδαρα και τον βασανίζει βάναυσα. Οι ρόλοι αντιστρέφονται; Ίσως.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Ο σκηνοθέτης ανέφερε στο "α" για τις "Ακρότητες": "Το 1985 είχα δει το πρώτο ανέβασμα του έργου στο θέατρο Λαμπέτη. Φοβερή παράσταση και μεγάλη επιτυχία. Το μόνο που δεν μου άρεσε ήταν ότι ο (έξοχος) Μπάρκουλης, κραύγαζε 'επί τη εμφανίσει' την 'ιδιότητά' του. Βιαστής. Εγώ θα ήθελα ο βιαστής να είναι ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Αυτό το 'λάθος' (κατά τη γνώμη μου) της διανομής σκεφτόμουν και το έργο έμενε ζωντανό στη μνήμη μου από τότε.

Αν και το έργο είναι ακραία ρεαλιστικό, η σκηνοθετική γραμμή της παράστασης δεν σχετίζεται με τη 'δημοφιλία' της φρίκης, ούτε με τη δημαγωγία του βιασμού, αλλά με τις τρεις εκδοχές της αντίδρασης απέναντι στη βδελυρή αυτή πράξη. Σιωπή, καταγγελία, ή αυτοδικία. Στο έργο (και προφανώς στην παράστασή μας) η ακραία βία είναι διάχυτη. Το ίδιο και η αίσθηση ότι ο φόνος είναι κάθε στιγμή αναμενόμενος. Επέλεξα να το παρουσιάσω στον λιλιπούτειο 'Πίσω χώρο', έναν ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό χώρο 42 θέσεων, που η άμεση επαφή των θεατών με τη δράση, μεγεθύνει το ρεαλισμό των σκηνών, γεγονός που -χωρίς να είναι αυτοσκοπός- διευκολύνει στη βιωματική προσέγγιση του έργου".

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Η παράσταση του Νίκου Δαφνή, σύμφωνα με την κριτική του "α" απέσπασε τέσσερις ξεχωριστές ερμηνείες από τον Θοδωρή Αντωνιάδη, την Ελεονώρα Αντωνιάδου, τη Σοφία Αγγελικοπούλου και την Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου, αποδίδοντας στο ακέραιο τους ηθικούς προβληματισμούς του έργου και διατηρώντας τη σκηνική ζωντάνια των προσώπων. 

Διαβάστε την κριτική του "α" εδώ

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Η μετάφραση είναι του Μάριου Πλωρίτη, τα σκηνικά της Ελένης Σουμή, τα κοστούμια της Ελένης Παπαδοπούλου, η μουσική επιμέλεια της Κωνσταντίνας Σαραντοπούλου, οι φωτισμοί του Αλέξανδρου Πολιτάκη.

Προπώληση εισιτηρίων more.com.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ακρότητες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Στο πολυβραβευμένο ψυχολογικό θρίλερ με κοινωνικές προεκτάσεις του Αμερικανού συγγραφέα που γράφτηκε το 1978, ένας άνδρας, ο Ραούλ, μπαίνει σε ένα σπίτι για να βιάσει μια γυναίκα, τη Μάρτζορι, εκείνη όμως τον ακινητοποιεί και τον βασανίζει, αντιστρέφοντας τους ρόλους θύτη και θύματος. Η ηρωίδα διεκδικεί την έγκριση από τις δύο συγκατοίκους και φίλες της. Οι απόψεις διίστανται καθώς η μία, που έχει επιβιώσει από έναν βιασμό στην εφηβεία της, προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να το ξεχάσουν, ενώ η άλλη προτείνει να καλέσουν την αστυνομία. Από εδώ ξεκινούν και οι προβληματισμοί του κοινού στο έργο που θέτει καίρια ηθικά ερωτήματα για τη διάρθρωση του κοινωνικού ιστού, η οποία ευνοεί την άσκηση της σεξουαλικής και της σωματικής βίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Στέλλα Ζαφειροπούλου: "Το "Φλάι" είναι μια αλληγορία για τη μοναξιά που μπορεί να δημιουργηθεί από τη μη κατανόηση"

Διαβάστε όσα μας είπε η ποιήτρια Στέλλα Ζαφειροπούλου για τη φιλοσοφική της έμπνευση και τον τρόπο που η μύγα γίνεται σύμβολο της ανθρώπινης ύπαρξης στο έργο της "Φλάι" που παίζεται στο Faust.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/11/2024

Η "Λεμονιά" ανθίζει ξανά για την Αλεξάνδρα Ούστα

Σε μια βαθιά προσωπική παράσταση επιστρέφει η γνωστή ηθοποιός μέσα από το κείμενο του Γιάννη Κεντρωτά, με φόντο τη Σαουδική Αραβία του ‘70.

All star "Καρυοθραύστης" στο θέατρο "Τζένη Καρέζη"

Τα Χριστούγεννα 2024 πλησιάζουν και το πιο γιορτινό μιούζικαλ για μικρούς και μεγάλους έρχεται στην καρδιά της Αθήνας με πρωταγωνιστές τους Κατερίνα Γερονικολού, Μπέσσυ Μάλφα, Σπύρο Μπιμπίλα, Πρόδρομο Τοσουνίδη και Γιώργο Μανιάδη.

Δύο θεατρικά έργα του Πιραντέλο με ένα εισιτήριο στο Θέατρο Διάχρονο

Από τον Φεβρουάριο η Μαίρη Βιδάλη επιφυλάσει στο κοινό ακόμη ένα έργο του Λουίτζι Πιραντέλο για τη σεζόν 2024-25 καθώς και μια προσφορά - έκπληξη.

"Μέσα στο μυαλό σου": Μια διαδραστική εμπειρία ψυχολογίας στο θέατρο Αλίκη

Δύο ηθοποιοί ζωντανεύουν μια ιστορία με θεματική γύρω από τις σχέσεις ανάμεσα στα ζευγάρια στην συνάντηση - θεατρικό δρώμενο του Dr. Γιώργου Λάγιου.

"Forget me not": Στις πρόβες των Κωνσταντίνου Μπιμπή - Μυρτώς Γκόνη "από το πρώτο τους βλέμμα μέχρι την τελευταία τους ανάσα"

Πάρτε μέρος στον διαγωνισμό για την avant premiere της παράστασης για τη μάχη των ερωτικών σχέσεων μέσα στο χρόνο και δείτε φωτογραφίες των δύο αγαπημένων νέων ηθοποιών που μας συστήνουν τον πολυβραβευμένο Βρετανό συγγραφέα Τρίσταν Μπέρνεϊς, λίγο πριν την πρεμιέρα.

Τζούλια Διαμαντοπούλου: "Η ιστορία του Ανθρώπου Ελέφαντα μας ‘στοιχειώνει’ ως ανθρωπότητα"

Το έργο "Ο Άνθρωπος Ελέφαντας, έτσι τον είπαν" ετοιμάζεται για πρεμιέρα σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Αγιοπετρίτη-Μπογδάνου (Άνεσις, από 20/11). Διαβάστε όσα μας είπε η συγγραφέας για τη δύναμη της αληθινής ιστορίας του Τζο Μέρικ και την ανεξάντλητη διαχρονικότητά της.