"Ιππόλυτος"
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου φέρνει στην Επίδαυρο τη συγκλονιστική τραγωδία του Ευριπίδη. Σε ένα βαλτώδες σκηνικό εκτυλίσσεται η ιστορία του ομώνυμου ήρωα (Ορέστης Χαλκιάς), τον οποίο εκδικείται η Αφροδίτη (Έλενα Τοπαλίδου), κάνοντάς τον να ερωτευτεί τη μητριά του Φαίδρα (Κόρα Καρβούνη). Στην παράσταση ενσωματώνεται ζωντανή κινηματογράφηση (7, 8/7, κατάλληλη για άνω των 15, με υπέρτιτλους). Η φωτογραφία εξωφύλλου προέρχεται από την παράσταση αυτή.
"Σπυριδούλες"
Οι 4Frontal δημιουργούν μια παράσταση για τις εσωτερικές οικιακές βοηθούς πλούσιων σπιτιών. Η νέα σκηνική σύνθεση της ομάδας, σε δραματουργία Νεφέλης Μαϊστράλη και σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη και Χάρη Κρεμμύδα, αντλεί από ντοκουμέντα, αφηγήσεις παλιότερες αλλά και νέες, με το παζλ να συμπληρώνεται από τη μουσική των Θραξ Πανκc (8-11/7, Πειραιώς 260, χώρος Ε).
"Repair"
Γίνεται ένα μπαλετικό ζευγάρι να ερμηνευτεί από τέσσερις χορευτές και χορεύτριες; Αυτό θα επιδιώξει η νέα παράσταση του Δημήτρη Μυτιληναίου, που έρχεται στην Πειραιώς 260 (χώρος Β). Τρία σύντομα χορογραφικά έργα μπαίνουν στο μικροσκόπιο, σε μια εξερεύνηση του τι συνιστά χορευτικό ζευγάρι, με οδηγό την επίκαιρη προβληματική των έμφυλων στερεοτύπων (8-10/7).
"Isadora Duncan" και "Jérôme Bel"
Με δύο χορευτικές παραστάσεις έρχεται στην Ελλάδα ο διεθνώς καταξιωμένος Ζερόμ Μπελ στο χώρο Η της Πειραιώς 260. Η πρώτη (9, 10/7), που είναι φτιαγμένη για την Ελίζαμπεθ Σβαρτς, φέρει το όνομα της μητέρας του μοντέρνου χορού και επιχειρεί να δημιουργήσει το πορτρέτο της. Η δεύτερη (11/7) αποτελεί μια σόλο χορευτική αυτοβιογραφία.
"Θυέστης"
Για πρώτη φορά παρουσιάζεται στο ελληνικό θέατρο η τραγωδία του Ρωμαίου φιλοσόφου Σενέκα. Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί τον φρικώδη ελληνικό μύθο, σύμφωνα με τον οποίο ο ομώνυμος ήρωας έφαγε τα παιδιά του, σε δείπνο που του ετοίμασε ο αδερφός και πολιτικός αντίπαλός του, Ατρέας (10, 11/7, Πειραιώς 260, χώρος Δ).
"Η δημοκρατία του μπακλαβά"
Μετά τη μεγάλη επιτυχία εντός και εκτός συνόρων, το αριστοφανικής φλέβας έργο που σκηνοθετεί ο Ανέστης Αζάς έρχεται ξανά στο Φεστιβάλ Αθηνών. Η παράσταση συνδυάζει το θέατρο ντοκουμέντο με τη μυθοπλασία, εστιάζοντας σε ένα ζευγάρι ενός Τούρκου και μιας Ελληνίδας που ιδρύουν το δικό τους έθνος-κράτος (6-8/7, σκηνή "Νίκος Κούρκουλος", Εθνικό Θέατρο).
Περισσότερες πληροφορίες
Σπυριδούλες
Η σκηνική σύνθεση της ομάδας 4frontal εκκινεί από την αληθινή ιστορία της Σπυριδούλας, μιας 12χρονης υπηρέτριας, που συγκλόνισε την κοινή γνώμη της δεκαετίας του 1950. Εκείνη, όπως και πλήθος ανήλικα άπορα κορίτσια, «υιοθετήθηκε» από μια επιφανή οικογένεια με την ιδιότητα της «ψυχοκόρης», για να εργαστεί ως εσωτερική οικιακή βοηθός, σε μια ιδιάζουσα κατάσταση σύγχρονης δουλείας. Και πράγματι, το μικρό κορίτσι υπέστη ακραία κακοποίηση, την οποία και αποκάλυψε, αποτελώντας παράδειγμα για γενιές γυναικών. Η παράσταση αξιοποιεί ιστορικά ντοκουμέντα και γυναικείες αφηγήσεις εποχής αλλά και συνεντεύξεις γυναικών που εργάζονται σήμερα ως εσωτερικές οικιακές βοηθοί. Το αποτέλεσμα ντύνει ο σύγχρονος πανκ ελληνικός ήχος των Θραξ Πανκc.
Ιππόλυτος
Ο Ιππόλυτος, νόθος γιος του Θησέα και πιστός οπαδός της Άρτεμης, έχει εμμονή με την αγνότητα, απαξιώνει τον έρωτα, υβρίζει το γυναικείο φύλο. Η θεά του έρωτα, Αφροδίτη, θέλοντας να τον εκδικηθεί που δεν τη σέβεται, οργανώνει ένα σχέδιο εξόντωσής του, εμπνέοντας σφοδρό έρωτα για εκείνον στη μητριά του Φαίδρα. Η παράσταση εστιάζει στη μορφή της Αφροδίτης που στήνει ένα παιχνίδι εκδίκησης και παρακολουθεί με ηδονοβλεπτική ματιά πώς το ανθρώπινο είδος γίνεται άθυρμα των επιθυμιών της. Το μάτι της γίνεται μάτι μας και τα πρόσωπα απογυμνώνονται. Τα γυμνά σώματα μεταφέρουν την έκρηξη, τον πόθο, τη λαγνεία αλλά και την αγνότητα του γένους των ανθρώπων.