Χορευτικό τριήμερο στη σκιά των "Βράχων"

Έξι παραστάσεις σε τρεις βραδιές ειδικά αφιερωμένες στον σύγχρονο χορό θα δούμε στο πλαίσιο του φετινού φεστιβάλ «Στη σκιά των Βράχων» των Δήμων Βύρωνα και Δάφνης-Υμηττού.

About anger

Ένα χορευτικό τριήμερο με τίτλο "Χορός στη σκιά των Βράχων" έρχεται από 22 έως 24 Ιουνίου στο φεστιβάλ "Στη σκιά των Βράχων" των Δήμων Βύρωνα και Δάφνης-Υμηττού, σε συνδιοργάνωση με το Κέντρο Μελέτης Χορού Ι. & Ρ. Ντάνκαν και την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής. Στα θέατρα "Μελίνα Μερκούρη" και "Άννα Συνοδινού", σημαντικοί καλλιτέχνες παρουσιάζουν έργα σύγχρονου χορού αλλά και υβριδικής φύσης, εκθέτοντας την έρευνα και τους προβληματισμούς τους.

A Live Μαυραγάνη
"A Live"

Διαβάστε Επίσης

Στις 22/6, η Σοφία Μαυραγάνη, διακεκριμένη χορογράφος με διεθνή παρουσία, ανεβάζει ξανά μαζί με την καλλιτεχνική κολεκτίβα Fingersix το "A Live". Μια δυνατή παράσταση που συνδυάζει συναυλία, διάλεξη και χορό, όπου οι Μαρία Βούρου, Αντιγόνη Φρυδά και Larry Gus (Παναγιώτης Μελίδης) ερμηνεύουν ένα συλλογικό κείμενο βασισμένο σε κείμενα και σκέψεις των Αθηνάς Αθανασίου, Αν Κάρσον, Φρεντ Μότεν, Τζούντιθ Μπάτλερ, Τζίνας Πολίτη και Έλενας Τζελέπη, θέτοντας ερωτήματα για τα όρια της αντίστασης στο νόμο με αφορμή την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή. Ακολουθεί το "About anger" της Anna Konjetzky, που εξετάζει τη δυναμική της οργής και πώς μπορεί να λειτουργήσει εποικοδομητικά με στόχο την κοινωνική αλλαγή. Η Γερμανίδα χορογράφος συνεργάζεται ξανά με την εκρηκτική Βελγίδα χορεύτρια Sahra Huby, η οποία χορεύει με φόντο κινούμενα σχέδια, εικόνες πολιτικών και άλλων δημόσιων προσώπων (φωτό εξωφύλλου).

Τζένη Αργυρίου & Βασίλης Γεροδήμος
© Lydia Vairaktaraki
Τζένη Αργυρίου & Βασίλης Γεροδήμος

Μετά το μεγάλης κλίμακας έργο "Synthesis", που παρουσίασε από κοινού με το συνεργάτη της Βασίλη Γεροδήμο στη Λυρική, η χορογράφος Τζένη Αργυρίου, γνωστή για τις υβριδικές multimedia περφόρμανς και εγκαταστάσεις της, εργάζεται πάνω στο "Synaxis in progress". Ένα πολυπρόσωπο πρότζεκτ, το οποίο προσεγγίζει την οικεία στο έργο της σημασία της ανθρώπινης επαφής μέσα στο αντίξοο περιβάλλον ενός αστικού κέντρου. Θα το δούμε στις 23/6 μαζί με το "Μάστερ και Μαργαρίτα" της ομάδας "κι όμΩς κινείται", την επιτυχημένη παράσταση του θιάσου της Χριστίνας Σουγιουλτζή και του Bentancor Camilo, η οποία εμπνέεται από το μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ "Ο μετρ και η Μαργαρίτα" και τον κονστρουκτιβισμό.

Μάστερ και Μαργαρίτα
Γιάννης Μαργετουσάκης©
"Μάστερ και Μαργαρίτα"

Στις 24/6 θα έχουμε την ευκαιρία να ξαναδούμε το "ALL THAT MATTER *or notes on performing friendship" των Μάρθας Πασακοπούλου και Άρη Παπαδόπουλου. Το δίδυμο, γνωστό ως arisandmartha, μετέφρασε τη φιλία και τη σκηνική του συνύπαρξη σε χορογραφία.

ALL THAT MATTER or notes on performing friendship
Alaa Ghosheh©
"ALL THAT MATTER *or notes on performing friendship"

Την ίδια ημέρα ανεβαίνει στη σκηνή και η Χαρά Κότσαλη με το έργο-ανάθεση της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση "To be possessed", που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2023 στο πλαίσιο του Onassis Dance Days. Πρόκειται για την πρώτη ατομική δουλειά της σπουδαίας χορεύτριας και χορογράφου, η οποία "αποπειράται να αναστοχαστεί πάνω στο φαινόμενο και τις πρακτικές της πνευματοκαταληψίας, με στόχο να διευρύνει την έννοια πέρα από τα θρησκευτικά της συμφραζόμενα".

to be possessed
Πηνελόπη Γερασίμου©
"To be possessed"

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

ALL THAT MATTER or notes on performing friendship

  • Χορός
  • Διάρκεια: 45 '

Οι Μάρθα Πασακοπούλου και Άρης Παπαδόπουλος μεταφράζουν τη φιλία και τη συνεργασία τους σε σκηνική επιτέλεση. Επισκέπτονται ένα σωματικό και συναισθηματικό αρχείο που ενώ αντλεί στοιχεία από το παρελθόν, (ανα)δομείται επί τόπου στη σκηνή. Το αρχείο αυτό, ανοιχτό και προσωπικό ταυτόχρονα, τους επιτρέπει να επανασυστήνονται και να χαρτογραφούν τον αδιόρατο διάμεσο χώρο, ο οποίος φέρει τόσο τα προσωπικά τους ίχνη όσο και το αποτύπωμα της σχέσης τους. Το κοινό βρίσκεται παρόν σε αυτή την συνθήκη ως τρίτος πόλος, ως ανακλαστική επιφάνεια και ως αναγκαίος, για την ερμηνεία της σχέσης, μάρτυρας.

A live

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 47 '

Η υβριδική παράσταση συνδυάζει συναυλία, διάλεξη και χορό και αντλεί από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και το διαπολιτισμικό ερώτημα της δικαιοσύνης και της αντίστασης που θέτει. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι ιδέες που προκύπτουν από τις πράξεις της Αντιγόνης. Παράλληλα, το νέο συλλογικό κείμενο που «μπορεί (ή δεν μπορεί) να ακουστεί, να τραγουδηθεί και να χορευτεί», βασίζεται πάνω σε κείμενα και σκέψεις των Αθηνάς Αθανασίου, Αν Κάρσον, Φρεντ Μότεν, Τζούντιθ Μπάτλερ, Τζίνας Πολίτη, και Έλενας Τζελέπη.

About anger

  • Χορός

Ένα χορευτικό έργο-καταγγελία στο κοινωνικοπολιτικό σύστημα που εξετάζει την δυναμική της οργής -κυρίως αυτής των γυναικών- ως κινητήρια δύναμη για κοινωνική αλλαγή, με όχημα την κίνηση, τις εικόνες, τη μουσική και τα κείμενα. Η οργή μπορεί να καταλάβει το σώμα και τις κινήσεις του· φτύνουμε αίμα, αφρίζουμε, η οργή μας παίρνει την ανάσα και καταλαμβάνει τους μύες, τα μάτια και τη φωνή μας, τα αλλάζει και τα παραμορφώνει, αφήνοντας το σώμα μας να φαίνεται παράξενο, απειλητικό, επιθετικό, αλλά και αστείο και κωμικό - και έτσι, στον τοίχο πίσω από την χορεύτρια Sahra Huby, εναλλάσσονται εικόνες από πολιτικούς και δημοφιλείς προσωπικότητες, αλλά και κινούμενα σχέδια.

Synaxis in progress

  • Χορός

Πέντε περφόρμερ ηγούνται μιας πολυπληθούς ερμηνευτικής ομάδας σε ένα έργο που επιχειρεί να προσεγγίσει τη σημασία της συνεύρεσης του κόσμου στα αστικά κέντρα, όπου επικρατεί η μοναχικότητα, θέτοντας ερωτήματα για το πώς συναντιέται ένα σύνολο σωμάτων σε ένα συγκεκριμένο χώρο και πώς μπορούν μαζί να δημιουργήσουν χορούς που να εσωκλείουν παλιές και νέες μορφές συλλογικής έκφρασης.. Μια πρόσκληση επανασύνδεσης με τη φύση, που εστιάζει στο σώμα, στη φωνή, στο ρυθμό και στα τοπία που αυτά δημιουργούν.

Μάστερ και Μαργαρίτα

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 70 '

Παράσταση αφιερωμένη στο κίνημα των κονστρουκτιβιστών εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ «Ο μαιτρ και η Μαργαρίτα». Η ομάδα δημιουργεί μια οικοδομική σκαλωσιά, με ανθρώπους γαντζωμένους στον όγκο της, η οποία σταδιακά αποδομείται, βασισμένη στη σουρεαλιστική μυθοπλασία του σατιρικού έργου, όπου ο Διάβολος εμφανίζεται με τη συνοδεία του για να γιατρέψει την έλλειψη πίστης, να ισορροπήσει εκ νέου το λογικό με το παράλογο, το εφικτό με το αδύνατο και εν τέλει να περιγελάσει την εμπιστοσύνη του ανθρώπινου είδους, σε αυτό που αυθαίρετα νομοθετεί ως πραγματικότητα.

to be possessed

  • Χορός
  • Διάρκεια: 40 '

Την κατάληψη του σώματος από πνεύματα και τον εξορκισμό από δαίμονες, προσωπικούς και συλλογικούς, μέσα από μια διευρυμένη ανάγνωση εξερευνά η χορεύτρια και χορογράφος, με παράλληλες σπουδές θεατρολογίας, ανθρωπολογίας και μουσικής. Η σωματική και ηχητική περφόρμανς που δημιουργεί ένα αποδιαρθρωμένο σκηνικό τελετουργικό με άξονα διαφορετικά πολιτισμικά συμφραζόμενα, παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο πλαίσιο του Onassis Dance Days 2023.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.