Ένα χορευτικό τριήμερο με τίτλο "Χορός στη σκιά των Βράχων" έρχεται από 22 έως 24 Ιουνίου στο φεστιβάλ "Στη σκιά των Βράχων" των Δήμων Βύρωνα και Δάφνης-Υμηττού, σε συνδιοργάνωση με το Κέντρο Μελέτης Χορού Ι. & Ρ. Ντάνκαν και την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής. Στα θέατρα "Μελίνα Μερκούρη" και "Άννα Συνοδινού", σημαντικοί καλλιτέχνες παρουσιάζουν έργα σύγχρονου χορού αλλά και υβριδικής φύσης, εκθέτοντας την έρευνα και τους προβληματισμούς τους.
Στις 22/6, η Σοφία Μαυραγάνη, διακεκριμένη χορογράφος με διεθνή παρουσία, ανεβάζει ξανά μαζί με την καλλιτεχνική κολεκτίβα Fingersix το "A Live". Μια δυνατή παράσταση που συνδυάζει συναυλία, διάλεξη και χορό, όπου οι Μαρία Βούρου, Αντιγόνη Φρυδά και Larry Gus (Παναγιώτης Μελίδης) ερμηνεύουν ένα συλλογικό κείμενο βασισμένο σε κείμενα και σκέψεις των Αθηνάς Αθανασίου, Αν Κάρσον, Φρεντ Μότεν, Τζούντιθ Μπάτλερ, Τζίνας Πολίτη και Έλενας Τζελέπη, θέτοντας ερωτήματα για τα όρια της αντίστασης στο νόμο με αφορμή την "Αντιγόνη" του Σοφοκλή. Ακολουθεί το "About anger" της Anna Konjetzky, που εξετάζει τη δυναμική της οργής και πώς μπορεί να λειτουργήσει εποικοδομητικά με στόχο την κοινωνική αλλαγή. Η Γερμανίδα χορογράφος συνεργάζεται ξανά με την εκρηκτική Βελγίδα χορεύτρια Sahra Huby, η οποία χορεύει με φόντο κινούμενα σχέδια, εικόνες πολιτικών και άλλων δημόσιων προσώπων (φωτό εξωφύλλου).
Μετά το μεγάλης κλίμακας έργο "Synthesis", που παρουσίασε από κοινού με το συνεργάτη της Βασίλη Γεροδήμο στη Λυρική, η χορογράφος Τζένη Αργυρίου, γνωστή για τις υβριδικές multimedia περφόρμανς και εγκαταστάσεις της, εργάζεται πάνω στο "Synaxis in progress". Ένα πολυπρόσωπο πρότζεκτ, το οποίο προσεγγίζει την οικεία στο έργο της σημασία της ανθρώπινης επαφής μέσα στο αντίξοο περιβάλλον ενός αστικού κέντρου. Θα το δούμε στις 23/6 μαζί με το "Μάστερ και Μαργαρίτα" της ομάδας "κι όμΩς κινείται", την επιτυχημένη παράσταση του θιάσου της Χριστίνας Σουγιουλτζή και του Bentancor Camilo, η οποία εμπνέεται από το μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ "Ο μετρ και η Μαργαρίτα" και τον κονστρουκτιβισμό.
Στις 24/6 θα έχουμε την ευκαιρία να ξαναδούμε το "ALL THAT MATTER *or notes on performing friendship" των Μάρθας Πασακοπούλου και Άρη Παπαδόπουλου. Το δίδυμο, γνωστό ως arisandmartha, μετέφρασε τη φιλία και τη σκηνική του συνύπαρξη σε χορογραφία.
Την ίδια ημέρα ανεβαίνει στη σκηνή και η Χαρά Κότσαλη με το έργο-ανάθεση της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση "To be possessed", που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 2023 στο πλαίσιο του Onassis Dance Days. Πρόκειται για την πρώτη ατομική δουλειά της σπουδαίας χορεύτριας και χορογράφου, η οποία "αποπειράται να αναστοχαστεί πάνω στο φαινόμενο και τις πρακτικές της πνευματοκαταληψίας, με στόχο να διευρύνει την έννοια πέρα από τα θρησκευτικά της συμφραζόμενα".
Περισσότερες πληροφορίες
Μάστερ και Μαργαρίτα
Παράσταση αφιερωμένη στο κίνημα των κονστρουκτιβιστών εμπνευσμένη από το μυθιστόρημα του Μιχαήλ Μπουλγκάκοφ «Ο μαιτρ και η Μαργαρίτα». Η ομάδα δημιουργεί μια οικοδομική σκαλωσιά, με ανθρώπους γαντζωμένους στον όγκο της, η οποία σταδιακά αποδομείται, βασισμένη στη σουρεαλιστική μυθοπλασία του σατιρικού έργου, όπου ο Διάβολος εμφανίζεται με τη συνοδεία του για να γιατρέψει την έλλειψη πίστης, να ισορροπήσει εκ νέου το λογικό με το παράλογο, το εφικτό με το αδύνατο και εν τέλει να περιγελάσει την εμπιστοσύνη του ανθρώπινου είδους, σε αυτό που αυθαίρετα νομοθετεί ως πραγματικότητα.
ALL THAT MATTER or notes on performing friendship
Οι Μάρθα Πασακοπούλου και Άρης Παπαδόπουλος μεταφράζουν τη φιλία και τη συνεργασία τους σε σκηνική επιτέλεση. Επισκέπτονται ένα σωματικό και συναισθηματικό αρχείο που ενώ αντλεί στοιχεία από το παρελθόν, (ανα)δομείται επί τόπου στη σκηνή. Το αρχείο αυτό, ανοιχτό και προσωπικό ταυτόχρονα, τους επιτρέπει να επανασυστήνονται και να χαρτογραφούν τον αδιόρατο διάμεσο χώρο, ο οποίος φέρει τόσο τα προσωπικά τους ίχνη όσο και το αποτύπωμα της σχέσης τους. Το κοινό βρίσκεται παρόν σε αυτή την συνθήκη ως τρίτος πόλος, ως ανακλαστική επιφάνεια και ως αναγκαίος, για την ερμηνεία της σχέσης, μάρτυρας.
A live
Η υβριδική παράσταση συνδυάζει συναυλία, διάλεξη και χορό και αντλεί από την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή και το διαπολιτισμικό ερώτημα της δικαιοσύνης και της αντίστασης που θέτει. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι ιδέες που προκύπτουν από τις πράξεις της Αντιγόνης. Παράλληλα, το νέο συλλογικό κείμενο που «μπορεί (ή δεν μπορεί) να ακουστεί, να τραγουδηθεί και να χορευτεί», βασίζεται πάνω σε κείμενα και σκέψεις των Αθηνάς Αθανασίου, Αν Κάρσον, Φρεντ Μότεν, Τζούντιθ Μπάτλερ, Τζίνας Πολίτη, και Έλενας Τζελέπη.
to be possessed
Την κατάληψη του σώματος από πνεύματα και τον εξορκισμό από δαίμονες, προσωπικούς και συλλογικούς, μέσα από μια διευρυμένη ανάγνωση εξερευνά η χορεύτρια και χορογράφος, με παράλληλες σπουδές θεατρολογίας, ανθρωπολογίας και μουσικής. Η σωματική και ηχητική περφόρμανς που δημιουργεί ένα αποδιαρθρωμένο σκηνικό τελετουργικό με άξονα διαφορετικά πολιτισμικά συμφραζόμενα, παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο πλαίσιο του Onassis Dance Days 2023.
Synaxis in progress
Πέντε περφόρμερ ηγούνται μιας πολυπληθούς ερμηνευτικής ομάδας σε ένα έργο που επιχειρεί να προσεγγίσει τη σημασία της συνεύρεσης του κόσμου στα αστικά κέντρα, όπου επικρατεί η μοναχικότητα, θέτοντας ερωτήματα για το πώς συναντιέται ένα σύνολο σωμάτων σε ένα συγκεκριμένο χώρο και πώς μπορούν μαζί να δημιουργήσουν χορούς που να εσωκλείουν παλιές και νέες μορφές συλλογικής έκφρασης.. Μια πρόσκληση επανασύνδεσης με τη φύση, που εστιάζει στο σώμα, στη φωνή, στο ρυθμό και στα τοπία που αυτά δημιουργούν.
About anger
Ένα χορευτικό έργο-καταγγελία στο κοινωνικοπολιτικό σύστημα που εξετάζει την δυναμική της οργής -κυρίως αυτής των γυναικών- ως κινητήρια δύναμη για κοινωνική αλλαγή, με όχημα την κίνηση, τις εικόνες, τη μουσική και τα κείμενα. Η οργή μπορεί να καταλάβει το σώμα και τις κινήσεις του· φτύνουμε αίμα, αφρίζουμε, η οργή μας παίρνει την ανάσα και καταλαμβάνει τους μύες, τα μάτια και τη φωνή μας, τα αλλάζει και τα παραμορφώνει, αφήνοντας το σώμα μας να φαίνεται παράξενο, απειλητικό, επιθετικό, αλλά και αστείο και κωμικό - και έτσι, στον τοίχο πίσω από την χορεύτρια Sahra Huby, εναλλάσσονται εικόνες από πολιτικούς και δημοφιλείς προσωπικότητες, αλλά και κινούμενα σχέδια.