Η διακεκριμένη Ελληνίδα σκηνοθέτις Έλλη Παπακωνσταντίνου μετρά σχεδόν δύο δεκαετίες αδιάλειπτης παρουσίας σε μεγάλα φεστιβάλ και σημαντικές συνεργασίες με φορείς εκτός συνόρων, όπως με το Βασιλικό Θέατρο της Σουηδίας την χρονιά που μας πέρασε. Τώρα αντλεί έμπνευση από το μύθο, υπογράφει και σκηνοθετεί τις "Βάκχες”, μια διεθνή συμπαραγωγή που γνώρισε τη θερμή αποδοχή του κοινού και των κριτικών στην πρώτη της παρουσίαση στο La Filature, Scène Nationale Mulhouse της Γαλλίας, την οποία θα δούμε στην Πειραιώς 260 από 4 έως 6 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
"Η Έλλη Παπακωνσταντίνου δημιουργεί μια θεατρική δίνη, ένα εκρηκτικό μείγμα θεάτρου και όπερας με αναφορές στην Queer κουλτούρα. Μια δυνατή, συναρπαστική καλλιτεχνική εμπειρία", διαβάζουμε στο γαλλικό "FOUD’ART” (Federic Bonfils) για την παράσταση που έχει προσκληθεί τον Ιούνιο σε δύο από τα σημαντικότερα ευρωπαϊκά φεστιβάλ, στο "Holland Festival” του Άμστερνταμ (10-11 Ιουνίου) και το "Festival de Marseille” της Γαλλίας (21-22 Ιουνίου).
Η Έλλη Παπακωνσταντίνου, έχοντας καθιερωθεί διεθνώς με τις καινοτόμες αναγνώσεις και μεταφορές αρχαίου δράματος και κλασικών έργων, αλλά και την υβριδική της θεατρική γλώσσα, στις "Βάκχες” βυθίζεται στον ομιχλώδη κόσμο της επιθυμίας και διερευνά τις δομικές θεματικές που διαπνέουν την καλλιτεχνική της πορεία: την εξουσία, το φύλο και την πολιτική. Πρόκειται για μια πρωτότυπη ανάγνωση της ευριπίδειας τραγωδίας, που παντρεύει τον αρχαίο μύθο με την έρευνα πάνω στη ρευστότητα των φύλων, αξιοποιώντας στο έπακρο τα νέα μέσα, τον χορό και τον ήχο.
Στην παράσταση διερευνάται μια queer παραστατική γλώσσα, ποπ αλλά με κλασικά οπερατικά ξεσπάσματα, χορευτική και κινηματογραφική, με τη χρήση live video. Το queer εδώ σχετίζεται με τον τρόπο κατανόησης όχι μόνο των έμφυλων ταυτοτήτων αλλά και της αισθητικής, της πολιτικής, της γλώσσας. Στη δημιουργία του πολύγλωσσου αυτού έργου συνέβαλε η παρουσία του Βενεζουελάνου αλχημιστή των ήχων Ariah Lester στη μουσική σύνθεση, αλλά και η ευφάνταστη χορογραφία των Γάλλων Christophe Béranger και Jonathan Pranlas-Descours (Sine Qua Non ART).
Η Αγαύη και ο Τειρεσίας περιμένουν από στιγμή σε στιγμή να χτυπήσει τη Γη ένας μετεωρίτης που οι επιστήμονες αποκαλούν "Διόνυσο". Ο Διόνυσος έρχεται με σάρκα και οστά και καθοδηγεί τους ήρωες προς το Δωμάτιο του Πόθου. Δεν υπάρχει πιο τρομακτικό δωμάτιο. Για να το φτάσουν, πρέπει να ξεπεράσουν τον φόβο της αποκάλυψης, της πτώσης, της μόλυνσης, της φθοράς, της ντροπής. Ο θεός Διόνυσος δεν δέχεται την άρνηση, την αναβολή, την περιφρόνηση. Θα εκτελέσει την αποστολή του με κάθε κόστος.
Παίζουν οι Ariah Lester, Γιώργος Ιατρού, Χαρά Κότσαλη, Λητώ Μεσσήνη, Βασίλης Μπούτσικος και Άρης Παπαδόπουλος. Το κείμενο υπογράφει η Έλλη Παπακωνσταντίνου από κοινού με τις Χλόη-Τζία Κολύρη και Κάκια Γουδέλη. Οι ηλεκτροακουστικές συνθέσεις και το interactive sound design installation είναι του Λάμπρου Πηγούνη, το video art και το live video performance του Παντελή Μάκκα, η σκηνογραφία της Μαρίας Πανουργιά, τα κοστούμια της Ιωάννας Τσάμη και οι φωτισμοί της Μαριέττας Παυλάκη.
Από τον Σεπτέμβριο η παράσταση θα παρουσιαστεί στο Romaeuropa Festival (30/9-1/10) και στο "Teatro Nazionale di Genova” (10-11/11) της Ιταλίας, αλλά και στο γαλλικό "Espace des Arts, Scène Nationale Chalon Sur Saône” (12-13/10).
Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr