Στο Κηποθέατρο Παπάγου θα πραγματοποιηθεί η πρεμιέρα για τις "Βάκχες" του Ευριπίδη, που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Έλενας Μαυρίδου. Τους κύριους ρόλους της τραγωδίας ερμηνεύουν ο Δημήτρης Λάλος στο ρόλο του Διόνυσου και ο Γιώργος Χριστοδούλου στο ρόλο του Πενθέα, ενώ τον ρόλο της Αγαύης ερμηνεύει η σκηνοθέτρια. Η διανομή ολοκληρώνεται με τους: Βίκυ Βολιώτη (Τειρεσίας), Θανάση Δόβρη (Κάδμος), Γιώργο Τριανταφυλλίδη (Άγγελος Α΄), Στέργιο Κοντακιώτη (Δούλος) και Δήμητρα Κούζα (Άγγελος Β΄). Στον Χορό συμμετέχουν οι: Κική Καραΐσκου, Δήμητρα Κούζα, Σοφία Κουλέρα, Χριστίνα Μαριανού και Μαριάμ Ρουχάτζε. Αναπόσπαστο στοιχείο της παράστασης είναι η πρωτότυπη μουσική, που ερμηνεύεται επί σκηνής από τον συνθέτη Γιώργο Μαυρίδη και τον Βασίλη Κόκλα. Η μετάφραση είναι του Θεόδωρου Στεφανόπουλου, το σκηνικό και τα κοστούμια της Δήμητρας Λιάκουρα και οι φωτισμοί του Περικλή Μαθιέλλη.
Η πρεμιέρα θα δοθεί στις 26 Ιουνίου και θα ακολουθήσει περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ θα διατεθεί σε προσφορά περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων από τη viva.
Η παράσταση
Η παράσταση προσεγγίζει ερμηνευτικά το έργο και διερευνά την διονυσιακή μανία ή "βακχεία" με βασικά εργαλεία τον λόγο του Ευριπίδη, τον συνδυασμό της σύγχρονης με την παραδοσιακή μουσική, και μια κινησιολογία βασισμένη στην τελετουργία των Αναστεναρίων, που πιθανότατα αποτελεί επιβίωση θρησκευτικών πρακτικών από τη λατρεία του Διονύσου. Αντλώντας από την προσωπική τους εμπειρία και συμμετοχή στα δρώμενα των Αναστεναρίων ο μουσικός Γιώργος Μαυρίδης και η σκηνοθέτρια Έλενα Μαυρίδου συνδυάζουν στοιχεία του δρώμενου, που έχουν συγγένεια με τη Βακχεία, με σύγχρονη μουσική. Μια δυναμική εκδοχή των "Βακχών" με τις ρίζες της βαθιά στην παράδοση.
Το έργο
Ο Διόνυσος, καρπός της ένωσης του Δία με τη Σεμέλη, κόρη του βασιλιά της Θήβας Κάδμου, δεν αναγνωρίστηκε ποτέ ως θεός και δεν τιμήθηκε ποτέ στην πατρίδα της μητέρας του. Έχοντας ήδη κατακτήσει την Ασία, ο Διόνυσος καταφθάνει τώρα στη Θήβα, συνοδευόμενος από έναν όμιλο γυναικών από την Λυδία -των Βακχών- που τον ακολουθούν πιστά. Σκοπός του να διαδώσει τη λατρεία του στη Θήβα και σε όλη την Ελλάδα, αλλά και να δώσει ένα μάθημα στους ασεβείς που τον αρνούνται. Πιο άσπονδος, ανάμεσά τους, ο Πενθέας, εγγονός του Κάδμου και βασιλιάς πλέον της Θήβας.
Ενώ η βακχική μανία εξαπλώνεται στην πόλη, πείθοντας ακόμη και τον Κάδμο και τον γέρο μάντη Τειρεσία για την αναγκαιότητα της αποδοχής του νέου θεού, ο Πενθέας, απόλυτος και άτεγκτος, επιμένει να αμφισβητεί τη θεϊκή υπόσταση του Διονύσου και αποφασίζει να καταστείλει με τη βία τις αποχαλινωμένες εκδηλώσεις αυτής της παράξενης ανατολίτικης λατρείας. Καθώς η πλοκή του έργου ξεδιπλώνεται, ο Πενθέας γλιστρά στην παγερή νομιμότητα, και πέφτει στην απαγορευμένη επιθυμία. Από τιμωρός της βακχείας γίνεται ο ίδιος αβοήθητο άθυρμά της. Στο τέλος, θα οδηγηθεί στη μοίρα του ντυμένος γυναίκα, συμπαρασύροντας στον όλεθρο ολόκληρο τον βασιλικό οίκο των Θηβών. Παρότι ξένος στην πόλη, ο Διόνυσος φώλιαζε ήδη κρυφά στην καρδιά της, όπως και κάπου βαθιά μέσα στον αλαζονικό μονάρχη της.