"Οιδίπους επί Κολωνώ": Ο Δημήτρης Καταλειφός στις πρώτες φωτογραφίες από την παράσταση

Δείτε τα πρώτα αποκλειστικά στιγμιότυπα από την παράσταση της τραγωδίας του Σοφοκλή που σκηνοθετεί ο Γιώργος Σκεύας με ένα θίασο σημαντικών ηθοποιών στην Επίδαυρο αλλά και σε περιοδεία.

Οιδίπους επί Κολωνώ Πάτροκλος Σκαφίδας©

Ο Γιώργος Σκεύας σκηνοθετεί τον σπουδαίο ηθοποιό Δημήτρη Καταλειφό στην πρώτη του πρωταγωνιστική εμφάνιση στην Επίδαυρο, στην ωριμότερη στιγμή της θεατρικής του πορείας, με τον "Οιδίποδα επί Κολωνώ" του Σοφοκλή. Ένας θίασος σημαντικών ηθοποιών θα πρωταγωνιστήσει στη μεγάλη και πολυπληθή καλοκαιρινή παραγωγή του Πολιτιστικού Οργανισμού "Λυκόφως" σε συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Αγγελική Παπαθεμελή, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάξιμος Μουμούρης, Χρήστος Σαπουντζής, Γιώργος Νούσης, Νίκος Νίκας, Γιώργος Φριντζήλας, Damiano Ottavio Bigi, Νίκος Δερτιλής, Γιώργος Μπούτσικας κ.ά. Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στις 27 Ιουλίου στο Θέατρο Φρύνιχος των Δελφών, ενώ θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου στις 4 και 5 Αυγούστου.

Οιδίπους επί Κολωνώ
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Στο τελευταίο έργο του Σοφοκλή "Οιδίπους επί Κολωνώ" που παρουσιάστηκε πιθανότατα το 401 π.Χ. από από τον ομώνυμο εγγονό του, πέντε χρόνια μετά το θάνατό του, ο άλλοτε κραταιός βασιλιάς της Θήβας, Οιδίποδας, γέροντας πια, τυφλός και εξόριστος, φτάνει μετά από μακρά περιπλάνηση στον Αθηναϊκό δήμο του Ίππιου Κολωνού, οδηγούμενος από τη μια του κόρη, την Αντιγόνη. Κάθεται σ' ένα βράχο μέσα στο ιερό άλσος των Ευμενίδων, αλλά κάποιος κάτοικος του Κολωνού τον ανακαλύπτει και του ζητά να φύγει γιατί ο χώρος όπου κάθεται είναι ιερός και άβατος. Ο Οιδίποδας αρνείται γιατί  σύμφωνα με τον χρησμό, αυτό το μέρος θα είναι ο τόπος της τελικής του ανάπαυσης.

Οιδίπους επί Κολωνώ
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Ο κάτοικος του Κολωνού καλεί τους γέροντες του τόπου να αποφασίσουν. Εκείνοι συμπονούν τον γέροντα ικέτη, αλλά μόλις μαθαίνουν το όνομά του, τρομοκρατούνται και τον διατάζουν να φύγει αμέσως απ’ τη χώρα τους. Ο Οιδίποδας επικαλείται την αθηναϊκή φιλοξενία και ζητά να δει τον Θησέα, τον βασιλιά της Αθήνας, διότι έχει να του προσφέρει μεγάλο δώρο για την πόλη του. Στο μεταξύ, έρχεται αναπάντεχα η Ισμήνη, η άλλη κόρη του Οιδίποδα, μεταφέροντας τα νέα από τη Θήβα, ότι δηλαδή οι γιοι του Οιδίποδα, Πολυνείκης και Ετεοκλής, βρίσκονται στα πρόθυρα εμφυλίου πολέμου, διεκδικώντας ο καθένας για τον εαυτό του, τον θρόνο και την εξουσία. Επιπλέον, ένας νέος χρησμός ορίζει πως όποιος έχει με το μέρος του τον Οιδίποδα, νεκρό ή ζωντανό, αυτός κερδίζει. Καταφτάνει ο Θησέας και ο Οιδίποδας του ζητά προστασία για όσο ζει καθώς και να ταφεί στο χώμα της Αθήνας όταν έρθει το τέλος της ζωής του. Ο Θησέας τιμώντας τον Οιδίποδα, δεσμεύεται και για τα δύο και τον διαβεβαιώνει ότι είναι ασφαλής. Στη σκηνή εισβάλλει ο Κρέοντας, ανακοινώνοντας ότι έρχεται εκ μέρους όλων των Θηβαίων, για να πείσει τον Οιδίποδα να γυρίσει πίσω στην πατρίδα του, τη Θήβα. Όταν βλέπει πως τα λόγια του δεν πείθουν αλλά αντίθετα εξοργίζουν τον Οιδίποδα, ο Κρέοντας, για να πετύχει το σκοπό του,  καταφεύγει στη βία.

Οιδίπους επί Κολωνώ
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Το σκηνοθετικό σημείωμα του Γιώργου Σκεύα

"Το αγγελικό και μαύρο φως, όπως γράφει στο τελευταίο μέρος της "Κίχλης" ο Σεφέρης, είναι αυτό που "βλέπει" ο τυφλός Οιδίπους, ο γέροντας ικέτης. Είναι η συντριβή και η δικαίωσή του μαζί, το μετέωρο πέρασμά του στον άλλο τόπο, τις αόρατες πλάκες του άλσους των Ευμενίδων, που θα τον υποδεχτούν και θα τον καταπιούν. Η παράσταση φέρνει στο προσκήνιο τη διφορούμενη εκκρεμότητα του τέλους ενός ήρωα σημαδεμένου από τη μοίρα. Πώς μπορεί να μεταφραστεί σκηνικά αυτός ο μετεωρισμός ανάμεσα στο δίκαιο και στο άδικο, ανάμεσα στην αποδοχή της μοίρας και στην άρνησή της; Ο λόγος του Σοφοκλή, ο λόγος στα χείλη των ηρώων του, του Οιδίποδα, του Θησέα, της Αντιγόνης, της Ισμήνης, του Πολυνείκη, του Κρέοντα, δεν επιδέχεται κανέναν οριστικό διαχωρισμό του καλού απ’ το κακό, του ιερού απ’ το βλάσφημο. Αυτός ο λόγος, μέσα από τη μουσική των σωμάτων, γίνεται ένας τόπος αιώνιος, ο αιώνιος χρησμός. Αυτόν τον λόγο και τη βαθιά ποιητική, χρησμική του δύναμη, ζητά να απελευθερώσει αυτή η παράσταση”.

Οιδίπους επί Κολωνώ
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Ο Θάνος Τσακνάκης και η Χρύσα Προκοπάκη υπογράφουν τη μετάφραση, ενώ η δεύτερη μαζί με τον σκηνοθέτη Γιώργο Σκεύα έχουν αναλάβει τη δραματουργική επεξεργασία του έργου. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Λίλης Πεζανού, η πρωτότυπη μουσική σύνθεση της Σήμης Τσιλαλή, οι φωτισμοί του Λευτέρη Παυλόπουλου και η κίνηση του Damiano Ottavio Bigi.

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr


 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber