Είδαμε τη "Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά" που μάς στρέφει ξανά στο έργο της μεγάλης ζωγράφου

Παρακολουθήσαμε την παράσταση της θεατρικής ομάδας 2510, σε κείμενο και σκηνοθεσία Ανδρέα Ζαφείρη, και αναμεταδίδουμε τις εντυπώσεις μας για το έργο που φέρνει στη σκηνή τη μεγάλη Μεξικανή ζωγράφο.

Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά Mamalena Mpoi©

Θυμίζοντας τον σαχτουρικό "Στρατιώτη ποιητή”, ήδη ο τίτλος της παράστασης που γράφει και σκηνοθετεί ο Ανδρέας Ζαφείρης (από την ομάδα 2510) μάς δίνει το στίγμα της ηρωίδας που φέρνει στη σκηνή. Μία γυναίκα που πόνεσε, πολέμησε, παθιάστηκε, μια γυναίκα που, παρά τη σκληρότητα με την οποία την αντιμετώπισε η ζωή, προσπαθούσε να ανοίξει τα χέρια της προς την ελευθερία. Η Χαρά Νικολάου είναι εκείνη που αναλαμβάνει να ενσαρκώσει τη μεγάλη Μεξικανή ζωγράφο, έχοντας πλάι της τον Τάσο Ράπτη, ως τον σύντροφό της Ντιέγκο Ριβιέρα. 

Η παράσταση εκτυλίσσεται στον ιδιαίτερο χώρο του πάλαι ποτέ ξενοδοχείου "Μπάγκειον(έως 1/6). Το σκηνικό (σε επιμέλεια του σκηνοθέτη, όπως και τα κοστούμια) είναι λιτό: ο παλιός φθαρμένος καθρέφτης δεσπόζει στη μέση, πλαισιωμένος από παραδοσιακές μεξικάνικες φορεσιές -άλλωστε η Κάλο επηρεάστηκε από την "mexicanidad”, τη ρομαντική αναβίωση του αρχαίου αζτέκικου πολιτισμού στο Μεξικό. Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο για τη σκηνογραφία (εκτός από το όρθιο σκελετό κρεβατιού και τον κορσέ με το ζωγραφισμένο σφυροδρέπανο) ήταν ένα ξύλινο, ορθογώνιο πλαίσιο με κρυφό φωτισμό, στο οποίο η Φρίντα πήγαινε όταν αφηγούταν στο κοινό την έμπνευση πίσω από τους πίνακές της. Αλήθεια, ποιος μπορεί να είναι τόσο τυχερός, ώστε να βρεθεί μέσα στον καλλιτεχνικό νου τη στιγμή της δημιουργίας; 

Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά
Mamalena Mpoi©

Όσο το έργο προχωρά, οι διάλογοι αλλά και η αφήγηση ξεδιπλώνουν σιγά-σιγά το κουβάρι της ζωής της Φρίντα. Ο παθιασμένος όσο και ταραγμένος  έρωτάς της με τον Ντιέγκο, οι απιστίες, ο κομμουνισμός και η φιλοξενία του Τρότσκι, τα ταξίδια, οι εκθέσεις, η ζωγραφική (πολύ όμορφη η στιγμή που η καλλιτέχνις μιλά για τα χρώματα της παλέτας της), όλα συνθέτουν το πολύχρωμο μωσαϊκό της ζωής ενός ανθρώπου, ο οποίος, όμως, βασανίστηκε πολύ. Η ηρωίδα ταλαιπωρείται χρόνια από το ίδιο της το σώμα, λόγω της πολιομυελίτιδας και ενός τραγικού ατυχήματός της στο τραμ. Τα γεγονότα αυτά κατέστησαν για εκείνη αδύνατο και το να γεννήσει ένα παιδί. Οι παράγοντες αυτοί την οδήγησαν σε μία πολύ ιδιαίτερη, έντονη σχέση με τη σάρκινη πλευρά του εαυτού της, πράγμα που αποτυπωνόταν και στις αυτοπροσωπογραφίες της. 

Η παράσταση τελειώνει με τη ζωγράφο να μας αποχαιρετά με έναν σιγανό ισπανικό σκοπό, αφήνοντάς μας με μία αίσθηση ότι χρειάζεται να επισκεφτούμε ξανά το έργο της, αυτή τη φορά με άλλα μάτια.

Για κρατήσεις, απευθυνθείτε στα τηλέφωνα 6975535197, 6955445130.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Φρίντα Κάλο, με σπασμένα φτερά

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 75 '

Μια παράσταση για τη ζωή και το έργο μιας αντισυμβατικής και πλέον αναγνωρίσιμης μορφής της Τέχνης, της ζωγράφου Φρίντα Κάλο, που μέσα από τους πίνακες της αποτυπώνονται ο προσωπικός της πόνος -σωματικός και ψυχικός- και τα αιώνια γυναικεία τραύματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).