"Συνάντησέ με… στην έξοδο"
Έπειτα από μια επιτυχημένη παρουσίαση σε ένα ειδυλλιακό κτήμα στην Άνδρο, η Ειρήνη Δράκου φέρνει στην Αθήνα, και στο θέατρο Θησείον, μια περφόρμανς εμπνευσμένη από ένα ανέκδοτο ποίημα του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην Ευρώπη, παρακολουθούμε τη συνάντηση του Α. (Ευάγγελος Παπαδάκης), την επομένη της κηδείας του πατέρα του, και της ηθοποιού Ηλέκτρας (Ειρήνη Δράκου). Τα δύο πρόσωπα αντλούν από τον σαιξπηρικό Άμλετ και την ομώνυμη ηρωίδα της αρχαία τραγωδίας, αντίστοιχα (από 26/5).
"Το αρχείο"
Για μία και μοναδική παράσταση έρχεται από την Κύπρο το έργο του Σάιμον Γουντς (αγγλικός τίτλος: "Hansard"). Μετά τη μεγάλη επιτυχία, η παράσταση, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Ανδρέα Αραούζου, έρχεται στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με τον Βαρνάβα Κυριαζή και την Αννίτα Σαντοριναίου στους ρόλους του συντηρητικού υπουργού της Θάτσερ, Ρόμπιν Χέσκεθ, και της γυναίκας του Νταϊάνα. Ένα καλοκαιρινό πρωινό, στο εξοχικό του ζεύγους θα αρχίσουν να ξεθάβονται καλά κρυμμένα μυστικά που θα τους οδηγήσουν σε "θέσεις μάχης" (30/5).
"Τυφλός ξεναγός"
Με τη δύση του ηλίου ξεκινά μια περφόρμανς/ξενάγηση, που θα μας συστήσει από μια ξεχωριστή οπτική την ευρωπαϊκή πολιτιστική πρωτεύουσα του 2023, την Ελευσίνα. Το Μυστήριο 140, σε σκηνοθεσία Παύλου Παυλίδη (C. for Circus), μας καλεί να αφεθούμε αποκλειστικά στον ήχο, σε μια περιήγηση στον αρχαιολογικό χώρο –ή ίσως μια κατάβαση στον Άδη–, με την καθοδήγηση της τυφλής ξεναγού Ελένης Γκουβάτσου. Αφορμή για την παράσταση στάθηκε ο Θοδωρής Κώνστας, ο πρώτος τυφλός ξεναγός παγκοσμίως, που δεν του δόθηκε η ευκαιρία ποτέ να ασκήσει νόμιμα το επάγγελμά του (27-29/5).
"Υπερβολές!"
Μετά το "Cry" της Λένας Κιτσοπούλου και το "Μοτέλ" του Βασίλη Μαυρογεωργίου, το τρίπτυχο των πρωτότυπων κειμένων με θεματική τη βία στο Θέατρο Τέχνης κλείνει με μια σπονδυλωτή παράσταση, που θα μας κάνει να αναφωνήσουμε: "Ελάτε τώρα… υπερβολές!". Ο Γιάννης Καλαβριανός, η Μαριάννα Κάλμπαρη και ο Βασίλης Μαυρογεωργίου υπογράφουν τρία μονόπρακτα για την κλονισμένη εμπιστοσύνη στην οργανωμένη κοινωνία, την ασφυξία του πατρικού σπιτιού και τους υπεράνω πάσης υποψίας ανθρώπους της διπλανής πόρτας. Ερμηνεύουν οι Δέσποινα Γιαννοπούλου, Κατερίνα Λυπηρίδου, Άγγελος Μπούρας (31/5-4/6).
Περισσότερες πληροφορίες
Υπερβολές!
Τρία νέα μονόπρακτα που γράφτηκαν με ανάθεση του Θεάτρου Τέχνης και σκηνοθετούνται από τους συγγραφείς τους, μιλούν για τα όρια της φανερής αλλά και της κρυμμένης βίας στις σύγχρονες σχέσεις. Πρόκειται για μια σπονδυλωτή παράσταση, που αποτελεί το τρίτο και τελευταίο μέρος του τρίπτυχου πρωτότυπων νεοελληνικών κειμένων υπό τη θεματική «Βία παντού», που παρουσίασε το Θέατρο Τέχνης κατά την διετία 2021-2023. Τα τρία έργα είναι τα εξής: «Πρώτη φορά συναντούσα άνθρωπο που μιλούσε σαν τρένο» του Γιάννη Καλαβριανού (με την ηθοποιό Δέσποινα Γιαννοπούλου), «Ο πατέρας μου ήταν ένας πολύ θυμωμένος άνθρωπος» της Μαριάννας Κάλμπαρη (με την ηθοποιό Κατερίνα Λυπηρίδου) και «O άνθρωπος της διπλανής πόρτας» του Βασίλη Μαυρογεωργίου (με τον ηθοποιό Άγγελο Μπούρα).
Συνάντησέ με… στην έξοδο
Η σκηνοθέτιδα μεταγράφει δύο αναγνωρίσιμους μύθους της παγκόσμιας δραματουργίας προκειμένου να δημιουργήσει τη συνάντηση δύο ηρώων, του Άμλετ και της Ηλέκτρας, ο οποίοι αναζητούν την ταυτότητά τους.
Το αρχείο
Ο Συντηρητικός Υπουργός της Κυβέρνησης Θάτσερ, Ρόμπιν Χέσκεθ και η σύζυγός του, Νταϊάνα, οδηγούνται σε μια άνευ προηγουμένου αναμέτρηση, όταν ένοχα μυστικά βγαίνουν στην επιφάνεια, στο έργο που μιλάει για την πολιτική μας ευθύνη στα πράγματα, με πρωτότυπο τίτλο «Hansard».
Τυφλός ξεναγός
Μια συμπεριληπτική ακουστική παράσταση - ξενάγηση, που αντλεί από την συγκινητική προσπάθεια του πρώτου παγκοσμίως τυφλού ξεναγού, Θοδωρή Κώνστα αλλά και ιστορίες από το παρελθόν και το παρόν, για να μας μυήσει στον χώρο τέλεσης των Ελευσινίων Μυστηρίων, υπό την καθοδήγηση της τυφλής “ξεναγού” και αφηγήτριας Ελένης Γκουβάτσου. Η παράσταση, που παρουσιάζεται στο πλαίσιο της 2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, μέσα από ένα υπερρεαλιστικό ταξίδι στον Κάτω Κόσμο, προτείνει έναν καινούργιο τρόπο απασχόλησης και συμπερίληψης των ανθρώπων με αναπηρία στο εργασιακό περιβάλλον με αφορμή το επάγγελμα του ξεναγού.