"Heart Project": Η ξεχωριστή θεατρική εμπειρία επιστρέφει στο Μπάγκειον

Τρεις διαφορετικές ατομικές performance που σε καλούν να περιηγηθείς στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον ετοίμασαν οι Βίκυ Αδάμου, Χρήστος Καπενής και Μελίσσα Κωτσάκη, στο πλαίσιο του ερευνητικού θεατρικού πρότζεκτ.

Heart Project “Πήγα να πεθάνω” Βίκυ Αδάμου

Το ερευνητικό "Heart Project” επιστρέφει στο Ξενοδοχείο Μπάγκειον για τρεις Κυριακές (23/4, 30/4, 7/5) και σε καλεί να περιηγηθείς στις αίθουσες του απολαμβάνοντας μια ξεχωριστή θεατρική εμπειρία (από τις 3 μ.μ.-6 μ.μ.). Οι περφόρμερ Βίκυ Αδάμου, Χρήστος Καπενής και Μελίσσα Κωτσάκη, παρουσιάζουν ξανά τις τρεις διαφορετικές ατομικές πολυμεσικές performance, εμπνευσμένες από ένα παιχνίδι κρυμμένων λέξεων, που δημιούργησαν και ανέβασαν τον Απρίλιο του 2022 με την "Life after Death Theater Company” στο πλαίσιο του "Heart Project”, κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Οι τρεις καλλιτέχνες συνυπάρχουν ταυτόχρονα, ανεξάρτητα αλλά και αλληλοσυμπληρωματικά στο χώρο του Μπάγκειον, εξερευνώντας τα σημεία συνάντησης και απόκλισης των ατομικών τους διεργασιών. 
Ο επισκέπτης θα μπορεί να περιηγηθεί ελεύθερα μέσα στο χώρο και να παρακαλουθήσει κάθε μία από τις τρεις performance (σε επαναλαμβανόμενο μοτίβο) για όση ώρα επιθυμεί. Ο προτεινόμενος χρόνος παρακολούθησης είναι μία ώρα.

Οι performances του "Heart Project”


"Πήγα να πεθάνω” | Βίκυ Αδάμου

Όταν βρίσκεσαι μπροστά στο κοινό είναι σαν να πεθαίνεις, όταν ερωτεύεσαι είναι σαν να πεθαίνεις, όταν χωρίζεις είναι σαν να πεθαίνεις, όταν σε απορρίπτουν είναι σαν να πεθαίνεις, όταν κοιμάσαι είναι σαν να πεθαίνεις, όταν γεννάς είναι σαν να πεθαίνεις. Ένας χρονολογικός πίνακας από δρόμους που δεν περπατήθηκαν, από μονοπάτια που έφτασαν σε αδιέξοδο, ενέδρες, προδοσίες, μικρούς θανάτους και μεγάλες απελευθερώσεις. Η δημιουργός/περφόρμερ παρουσιάζει μια αυτο-εθνογραφία, κάνοντας ορατό το φόβο της για την έκθεση, την αποτυχία, την φθορά, μέσα από μια αλληλουχία παύσεων, πτώσεων και ψεύτικων λιποθυμιών, όπως έκανε μικρή για να την προσέξουν. (Διάρκεια: 3 ώρες/επαναλαμβανόμενο μοτίβο)

"F.O.G. | Fear Of Grief” | Χρήστος Καπενής

Μια performance για ένα σώμα που φοβάται να εμπλακεί με ένα άλλο σώμα για να μην το χάσει, για να μη βιώσει πένθος. Η performance μελετά τη διαδικασία-πορεία του δημιουργού που εργάζεται πάνω στην πραγμάτωση της ιδέας του και τους τρόπους που αυτή καταλήγει να παρουσιαστεί σε κοινό. Ο θεατής έχει τη δυνατοτητα, αν το επιθυμεί, να παρακολουθεί επί δυόμισι ώρες τον περφόρμερ να εργάζεται και να προετοιμάζεται για την παρουσίαση της 30λεπτης performance "F.O.G.”. Παρακολουθούμε όλη την πορεία του, τη διαμόρφωση του χώρου, των υλικών, και των εργαλείων. Ένα άνοιγμα της καλλιτεχνικής διαδικασίας για τον δημιουργό/περφόρμερ που προσπαθεί να φτάσει στο φόβο της απώλειας. Τη μάσκα υπογράφει η Κατερίνα Αναστασίου (Nerisisty). (Διάρκεια: 3 ώρες)

"Αντοχή Υλικών | Προσεγγίζοντας το όριο θλίψης. Ένας στοχασμός πάνω στην ανθρώπινη ανθεκτικότητα.” | Μελίσσα Κωτσάκη             

Μια ηχητική performance αφιερωμένο στην αιώνια παιδική μας ηλικία, στην μνήμη, στην λήθη, στις ρωγμές του χρόνου και στις πρώτες μας αξέχαστες θραύσεις. Μια ψηλάφηση δομικών και ψυχικών εννοιών και μια περιήγηση στην ενδιάμεση περιοχή ανάμεσα τους. Διττές έννοιες. Τι το τόσο γοητευτικό υπάρχει σε αυτές; Υπάρχουν ρωγμές εσωτερικές; Τι κοινό μπορεί να έχουμε με το μπετόν και πόσο εφικτή είναι τελικά η ψυχική ανθεκτικότητα; Μια ελεύθερη περιπλάνηση μέσα στον ιστορικό χώρο του μισογκρεμισμένου ξενοδοχείου Μπάγκειον ακούγοντας τις σκέψεις της δημιουργού πάνω σε όλα αυτά που συνθέτουν αυτό που λέμε αντοχή. Κάπου αλλού μέσα στο ίδιο ξενοδοχείο, σε κάποιο γκρεμισμένο δωμάτιο - μάλλον μονόκλινο - μια κοπέλα παίζει τένις στον τοίχο. Μόνη. (Διάρκεια: 38’)

Το Heart Project – μια έρευνα σε μορφή καλλιτεχνικής σκυταλοδρομίας πάνω στη διπλή ιδιότητα του περφόρμερ/ δημιουργού με βασική ερευνήτρια την Βίκυ Αδάμου σε συνεργασία με την δραματολόγο Άννα Τσίχλη, ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2021. Τα  συμπεράσματα αυτής καθώς και την διαδικασία καταγραφής της μπορεί κανείς να βρει στο "The Heart Project”.  
 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Heart Project

  • Performance Installation

Τρεις καλλιτέχνες, μέσα από τον διττό τους ρόλο ως δημιουργών και περφόρμερ, παρουσιάζουν, στο πλαίσιο του ερευνητικού πρότζεκτ που γνωρίσαμε τον Απρίλιο του 2022, μια ατομική περφόρμανς ο καθένας σε επαναλαμβανόμενο μοτίβο, εμπνευσμένοι από ένα παιχνίδι κρυμμένων λέξεων: Β. Αδάμου - «Πήγα να πεθάνω», Χρ. Καπενής - «F.O.G. | Fear Of Grief», Μ. Κωτσάκη - «Αντοχή υλικών | Προσεγγίζοντας το όριο θλίψης. Ένας στοχασμός πάνω στην ανθρώπινη ανθεκτικότητα». Το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει κάθε περφόρμανς για όση ώρα επιθυμεί.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Πώς το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταφέρει να κάνει έναν Γάλλο να αναφωνεί "Η Καλαμάτα είναι πλέον οι διακοπές μας!"

Άργησα 30 χρόνια να πάω στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αλλά επιβεβαιώνω και από πρώτο χέρι ότι ο καλλιτεχνικός αυτός θεσμός που έχει κάνει τη Μεσσηνιακή πόλη προορισμό για τους.ις απανταχού λάτρεις του χορού είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για πολιτιστικό τουρισμό.

ΓΡΑΦΕΙ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΖΕΥΚΙΛΗ
16/07/2024

Υπουργείο Πολιτισμού: Αύξηση χρηματοδότησης για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Υπογραφή νέας σύμβασης αξίας 1.270.000 ευρώ για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, στο πλαίσιο της 30ής επετειακής χρονιάς του, ενισχύοντας την πολιτιστική ζωή και τη διεθνή προβολή της πόλης.

Γιατί η "Ορέστεια" από τον Θεόδωρο Τερζόπουλο εγγράφεται στις σπουδαιότερες σύγχρονες αναγνώσεις του αρχαίου δράματος;

Η πολυαναμενόμενη πρώτη συνεργασία του Έλληνα σκηνοθέτη με το Εθνικό Θέατρο έκανε πρεμιέρα στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου με μία μυσταγωγική παράσταση της αισχυλικής τριλογίας.

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).