Η Βαλέρια Δημητριάδου των C. for Circus γράφει για τη νέα τους παράσταση: "Είναι εκατομμύρια τα θύματα του trafficking"

«Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον» είναι ο τίτλος του έργου που έγραψε, σκηνοθετεί και επενδύει μουσικά η ηθοποιός και μέλος της θεατρικής ομάδας που συμπληρώνει τώρα πια 16 χρόνια πορείας. Πραγματεύεται μάλιστα το δύσκολο θέμα του sex trafficking μέσα από την ιστορία μιας κοπέλας που πέφτει θύμα ενός τέτοιου κυκλώματος. Ο σκοπός της παράστασης παρόλα αυτά είναι πολύ πιο βαθύς.

Βαλέρια Δημητριάδου

Ηθοποιός, μουσικός και πλέον επίσημα και συγγραφέας είναι η Βαλέρια Δημητριάδου των C. for Circus, που υπογράφει το πρωτότυπο θεατρικό έργο "Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον" που ανεβάζει η θεατρική ομάδα στα 16 πια χρόνια επιτυχημένης πορείας της. Η παράσταση, που επιστρέφει για τρίτη χρονιά από 4/10 στο θέατρο Άνεσις, πραγματεύεται το δύσκολο θέμα του sex trafficking μέσα από την ιστορία μιας κοπέλας που πέφτει θύμα ενός τέτοιου κυκλώματος. Ο σκοπός της παράστασης παρόλα αυτά είναι πολύ πιο βαθύς, όπως μας εξηγεί η δημιουργός, όχι μόνο του κειμένου αλλά και της μουσικής επένδυσης, η οποία έχει αναλάβει και τη σκηνοθεσία.

Η Βαλέρια Δημητριάδου των C. for Circus γράφει για τη νέα τους παράσταση

"Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον". Πρόκειται για μία φράση από τη "Γένεση" της Παλαιάς Διαθήκης, όπου περιγράφεται η δημιουργία του κόσμου από τον Θεό, με τον άνθρωπο να αποτελεί το τελειότερο από όλα τα όντα που έπλασε.

Το έργο γράφτηκε πριν από δύο χρόνια. Σε μία χρονική περίοδο, όπου η πανίσχυρη συνθήκη της πανδημίας είχε κατακλύσει τα πάντα και η ανθρωπότητα στάθηκε, κοιτάχτηκε μπροστά στον καθρέφτη και είδε για πρώτη φορά μετά από καιρό τον εαυτό της κατάματα. Ο αντικατοπτρισμός της έφερε στην επιφάνεια όλα αυτά που με δόλο και φροντίδα καταχωνιάζονταν μες στα χρόνια και σίγουρα έκανε ακόμα πιο οφθαλμοφανές το πόσο ατελές πλάσμα είναι τελικά ο άνθρωπος.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον
Domniki Mitropoulou

"Αλήθεια, πώς είναι άραγε να χάνεις κάθε δικαίωμα επιλογής για τη ζωή σου και να νιώθεις σα μία ψυχή κλειδωμένη σε ένα σώμα στο οποίο ασελγούν καθημερινά δεκάδες άντρες; Σκοπός μας μ’ αυτήν την παράσταση είναι να αφουγκραστούμε την εκκωφαντική σιωπή αυτών των ανθρώπων”.

Στην πραγματικότητα, αυτό αποτελεί και τον πυρήνα του έργου. Μέσα από μία ιστορία trafficking -που είναι αναμφίβολα μία από τις πιο ακραίες μορφές βίας της εποχής μας- έρχεσαι διαρκώς αντιμέτωπος με το ερώτημα "Μα πώς;". Πώς μπορεί να κάνει κανείς κάτι τέτοιο; Πώς φτάνει στο σημείο να ασκεί εξουσία τόσο καθολικά και αδιαπραγμάτευτα σε κάποιον άλλον άνθρωπο πουλώντας το σώμα του σε τρίτους για να το βιάσουν; Πώς γίνεται το χρήμα, που αυτονοήτως αποτελεί το βασικό κίνητρο στη σωματεμπορία, να καταχωνιάζει κάθε ίχνος ανθρωπιάς μέσα του; Και το ερώτημα εντείνεται ακόμα περισσότερο όταν αρχίζεις να συνειδητοποιείς το μέγεθος αυτού του οργανωμένου εγκλήματος. Δεν είναι κάτι που συνέβαινε κάπου, κάποτε. Συμβαίνει τώρα, αδιάλειπτα. Ούτε είναι κάτι που το κάνουν κάποιοι λίγοι άνθρωποι σε κάποιες άλλες χώρες. Το κάνουν πολλοί, πάρα πολλοί, και εννοείται και στην Ελλάδα, που αποτελεί χώρα διέλευσης θυμάτων και φυσικά προορισμού. Και για να κλείσω με το μέγεθος αυτού του αδιανόητου εγκλήματος θα αναφέρω μία μόνο πληροφορία: Οι ιστορικοί υπολογίζουν ότι στο σύνολο των τριών αιώνων πουλήθηκαν γύρω στους 12,5 εκατομμύρια σκλάβοι από την Αφρική, ενώ, στο εμπόριο ανθρώπων, η πιο χαμηλή στατιστική υπολογίζει γύρω στα 20 με 24 εκατομμύρια θύματα τις τελευταίες δεκαετίες (άλλες στατιστικές αναφέρουν μέχρι και 40 εκατομμύρια). Modern slavery. Έτσι λέγεται.

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον

Το έργο λοιπόν, αφηγείται την ιστορία μιας κοπέλας, της Χλόης, που πέφτει θύμα ενός τέτοιου κυκλώματος. Ένας αέναος αγώνας διαφυγής και μια διαρκής προσπάθεια επιστροφής στον τότε εαυτό -είτε πρακτικά είτε εσωτερικά- διατρέχει όλο το έργο. Διαλυμένες υπάρξεις ψάχνουν τα χαμένα κομμάτια τους για να μπορούν να σταθούν έστω και για λίγο όρθιες. Αλήθεια, πώς είναι άραγε να χάνεις κάθε δικαίωμα επιλογής για τη ζωή σου και να νιώθεις σα μία ψυχή κλειδωμένη σε ένα σώμα στο οποίο ασελγούν καθημερινά δεκάδες (στην καλύτερη περίπτωση) άντρες;

Σκοπός μας μ’ αυτήν την παράσταση είναι ένας. Να καταφέρουμε έστω και ένας θεατής που θα την παρακολουθήσει να είναι λίγο πιο υποψιασμένος την επόμενη φορά που μπορεί να συναντήσει κάπου, οπουδήποτε, κάποιο θύμα trafficking. Να βγούμε για λίγο από τις φούσκες του μικρόκοσμου που έχει πλάσει ο καθένας μας και να αφουγκραστούμε την εκκωφαντική σιωπή αυτών των ανθρώπων. Να μην υποκρινόμαστε ότι δεν υπάρχουν αυτά τα κυκλώματα, ή ότι δεν είναι συχνό το φαινόμενο. Κι όλα αυτά με καμία διάθεση διδακτισμού, απεναντίας. Κι εμείς οι ίδιοι τώρα μαθαίνουμε και αντιλαμβανόμαστε. Κι έχουμε ακόμα πολύ δρόμο μπροστά μας.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Αθηνά Αλεξοπούλου, Παναγιώτης Γαβρέλας, Ηλέκτρα Γεννατά, Νικόλας Δροσόπουλος, Κωνσταντίνος Κάππας, Χρύσα Κοτταράκου, Γρηγόρης Μπαλλάς, Νικόλας Παπαδομιχελάκης, Μαρία Προϊστάκη, Αθηνά Σακαλή, Θανάσης Χαλκιάς. 

Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr

Διαβάστε Επίσης


 

Περισσότερες πληροφορίες

Και εφύτευσεν ο Θεός παράδεισον

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Στο sex trafficking επικεντρώνεται το πρώτο πρωτότυπο θεατρικό έργο που ανεβάζει η ομάδα γραμμένο από μέλος της. Σωματική και ψυχολογική βία, κυκλώματα, οργανωμένο έγκλημα που διαρκώς επεκτείνεται και ανθρώπινες ζωές που χάνονται, είτε κυριολεκτικά είτε μεταφορικά, ζώντας με το φόβο του θύτη. Έντεκα ηθοποιοί λειτουργούν ως ένα σώμα επί σκηνής και υπό τους ήχους της ζωντανής μουσικής που ερμηνεύουν οι ίδιοι, καταθέτουν ο καθένας το δικό του κομμάτι της ιστορίας.

Άνεσις

Λεωφ. Κηφισίας 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΤΩΝΙΑ ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ
21/11/2024

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber

Ο Γιώργος Μπένος: "Δεν υπάρχει λόγος να ανέβουμε πάνω σε μία σκηνή αν δεν έχουμε να πούμε κάτι στον κόσμο"

Ο νέος και πολύ ταλαντούχος ηθοποιός Γιώργος Μπένος μάς μίλησε σε μια συζήτηση εφ όλης της ύλης για τις θεατρικές παραστάσεις "Blue train" και "Φάλαινα" που πρωταγωνιστεί φέτος αλλά και την πολυαναμενόμενη επιστροφή του "Maestro".

Στον Ιανό για "Μια εκδήλωση στη μνήμη της Μαρίνας Καραγάτση"

Αφιέρωμα στην πολυτάλαντη Μαρίνα Καραγάτση, γνωστή κυρίως για το έργο της ως ιστορικός και συγγραφέας και ταυτόχρονη παρουσίαση του βιβλίου "Στη μνήμη του συμπατριώτη μου Υπάτιου Περδίου" που αποτελεί το τελευταίο ολοκληρωμένο της κείμενο.

Λητώ Τριανταφυλλίδου: "Ο δικός μας Δον Ζουάν, με τον Πάνο Βλάχο, ήταν η αφορμή να μιλήσουμε για τη σχέση των δύο φύλων"

Η Λητώ Τριανταφυλλίδου, η σκηνοθέτρια που έκανε τη μεταγραφή του "Δον Ζουάν" του Μολιέρου μαζί με τον Πάνο Βλάχο μας μιλά για την πολυαναμενόμενη παράσταση που έρχεται στο θέατρο Βεάκη, από 22/11.

Η "Όμορφη πόλη μαγική" κατεβάζει αυλαία

Η μουσικοθεατρική παράσταση "Όμορφη πόλη μαγική" του Γιώργου Φραντζεσκάκη που βασίζεται στα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη ολοκληρώνει τις παραστάσεις της.