Τελευταίες παραστάσεις για το "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του"

Το έργο που βασίστηκε στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Χανς Φάλαντα ολοκληρώνει τον κύκλο παραστάσεών του στο Studio Μαυρομιχάλη.

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του

Ο Θεατρικός Οργανισμός "Νέος Λόγος" μετά τη μεγάλη επιτυχία της θεατρικής διασκευής του μυθιστορήματος του Χανς Φάλαντα "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του" που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά την Ελλάδα, ολοκληρώνει τις παραστάσεις στο Studio Μαυρομιχάλη την Κυριακή 26 Μαρτίου σε σκηνοθεσία του Φώτη Μακρή. Παίζουν οι Κωνσταντίνος Δημητρακάκης, Βασιλίνα Κατερίνη, Στέλλα Κρούσκα, Φώτης Μακρής, Στέλιος Πετράκης, Έφη Ρευματά,Φοίβος Σαμαρτζής, Κλεοπάτρα Τολόγκου και Μενέλαος Χαζαράκης.

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του
©Δάφνη Δίγκα

Με ρεαλισμό και ειλικρίνεια στο έργο του, ο Φάλαντα, περιγράφει την καθημερινή ζωή των Γερμανών πολιτών και την αντίσταση που πρόβαλαν στον ναζισμό κάποιοι -λίγοι- "συνηθισμένοι" άνθρωποι. Κεντρική ιστορία είναι αυτή των Κβάνγκελ, μια αληθινή ιστορία, την οποία ανακάλυψε ο συγγραφέας σε φακέλους της Γκεστάπο μετά το τέλος του ναζιστικού καθεστώτος.

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του
Δάφνη Δίγκα©

Ο Ότο Κβάνγκελ είναι ένας εργοδηγός σε εργοστάσιο επίπλων που έχει μετατραπεί σε εργοστάσιο που φτιάχνει φέρετρα. Η Άννα είναι η  γυναίκα του. Όταν ο γιος τους σκοτώνεται στον πόλεμο, αποφασίζουν να αντισταθούν με τον δικό τους τρόπο. Γράφουν καρτποστάλ κατά του Χίτλερ που τις αφήνουν σε κεντρικά σημεία για να αφυπνίσουν τον Γερμανικό λαό.  Με άξονα αυτήν την ιστορία, ο Φάλαντα, δημιουργεί μια τοιχογραφία γεγονότων, προσώπων και εποχής. Μια διεισδυτική αποτύπωση χαρακτήρων και των κινήτρων, των σκέψεων και της συμπεριφοράς τους απέναντι στο καθεστώς. 

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του
Δάφνη Δίγκα©

Ο Φάλαντα δεν γράφει για ήρωες και μεγάλα κατορθώματα. Γράφει για "τους απλούς, καθημερινούς" ανθρώπους. Αυτούς που τα προβλήματα της επιβίωσης, η ανεργία, η ανέχεια, ο αγώνας για τον επιούσιο, δεν τους επιτρέπουν ούτε να ονειρευτούν. Κι όταν κάποιος τους δίνει υποσχέσεις και τους μοιράζει ψίχουλα, εκείνοι γραπώνονται από αυτόν. Και ξεχνάνε ότι η εξουσία δε νοιάζεται, δε χαρίζει. Καταβροχθίζει. Την ενέργειά τους, τις σχέσεις τους, τα όνειρά τους, την ίδια τους την ύπαρξη. Μπορεί κάποιος να αντιδράσει; Υπάρχει αντιμετώπιση, διαφυγή, ελευθερία; Υπάρχει χώρος ν΄ αγωνιστείς, να απαιτήσεις, να διεκδικήσεις; "Ο καθένας με τις δυνάμεις του, το βασικότερο να αντιστέκεσαι", λέει ο Φάλαντα. "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του. Όχι, δεν είναι ένα έργο για το θάνατο. Είναι ένα έργο για τη ζωή"

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του
Δάφνη Δίγκα©

Το μυθιστόρημα του Φάλαντα θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας αντιφασιστικής λογοτεχνίας. Μας αποκαλύπτει τον τρόπο, με τον οποίο εγκαθίσταται στις ανθρώπινες συνειδήσεις ο ολοκληρωτισμός, απειλώντας με πλήρη αφανισμό τόσο την ψυχή όσο και το σώμα. Μας υπενθυμίζει ότι ο ναζισμός δεν είναι ένα μουσειακό απολίθωμα του παρελθόντος, αλλά μια υπαρκτή απειλή στο σήμερα. Κάθε μυθιστόρημα όπως το "Ο καθένας πεθαίνει μόνος του", που περιγράφει τη φρίκη μιας τέτοιας κοινωνίας, είναι ένας ακόμη λόγος να παλέψουμε και να φωνάξουμε ακόμα πιο δυνατά: "Ποτέ ξανά!"

Το μυθιστόρημα του Χανς Φάλαντα κυκλοφορεί στα Ελληνικά με τον τίτλο "Μόνος στο Βερολίνο" σε μετάφραση ΆντζηΣαλταμπάση, από τις εκδόσεις "Πόλις".

Εισιτήρια: Viva.gr


 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ο καθένας πεθαίνει μόνος του

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 100 '

Βασισμένη στην αληθινή ιστορία του «Μόνος στο Βερολίνο» του Χανς Φάλαντα, η παράσταση περιγράφει την καθημερινή ζωή των Γερμανών πολιτών και τη στάση τους απέναντι στο ναζιστικό καθεστώς. Αυτή η τοιχογραφία της εποχής αποτυπώνεται μέσα από την αληθινή ιστορία των Κβάνγκελ, που ανακάλυψε ο συγγραφέας σε φακέλους της Γκεστάπο μετά την πτώση των Ναζί. Ο Ότο Κβάνγκελ είναι ένας εργοδηγός σε εργοστάσιο επίπλων που έχει μετατραπεί σε εργοστάσιο που φτιάχνει φέρετρα. Μετά το θάνατο του γιου τους στον πόλεμο, εκείνος και η σύζυγός του, Άννα, αντιστέκονται με τον δικό τους τρόπο, γεμίζοντας την πόλη με καρτ ποστάλ κατά του Χίτλερ με στόχο να αφυπνίσουν τον γερμανικό λαό.

Studio Mαυρομιχάλη

Μαυρομιχάλη 134

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber