Η Νεφέλη Μαϊστράλη έκανε τη διασκευή, ο Θανάσης Ζερίτης σκηνοθέτησε το μυθιστόρημα του Θανάση Σκρουμπέλου "Μπλε καστόρινα παπούτσια" και τα υπόλοιπα μέλη των 4Frontal, ο Σταύρος Γιαννουλάδης, ο Χάρης Κρεμμύδας, ο Γιάννη Λατουσάκης, ο Διονύσης Πιφέας και ο Πάνος Τοψίδης ενσαρκώνουν τους χαρακτήρες. Όλα διαδραματίζονται στο θρυλικό μπαρ των ’60ς "Χαβάη" της Πλατείας Καραϊσκάκη όπου ο κόσμος της είναι αγόρια ντυμένα κορίτσια, οι τραβεστί της μετεμφυλιακής Ελλάδας, που αγωνίζονται, με όση δύναμη έχουν, να υπάρξουν σε μια συντηρητικότατη κοινωνία που απαντά με βία σε κάθε τι διαφορετικό. Η Μαϊστράλη ερμηνεύει κι έναν από τους ρόλους της παράστασης.
Μέσα από μια σύνθεση προσώπων, ο Σκρουμπέλος, δίνει στοιχεία για την κοινωνία της εποχής, μιας φοβισμένης και συντηρητικής κοινωνίας, που μόλις είχε βγει από έναν εμφύλιο πόλεμο, ξετυλίγει περιστατικά της εποχής και ανθρώπινες διαδρομές.
Η υπόθεση
Ο Γαζούρης ή Λάζαρος με το υπερμέγεθες πέος που φέρνει την άνοιξη. Η Σαλώμη με τη μέση δαχτυλίδι που τη λέγαν Χαράλαμπο. Η Βουγιούκλω που μισεί το σουλούπι της και βάφει με οξυζενέ, τα μαλλιά της. Η Θέμις η καλύτερη μίμος της γυναικείας συμπεριφοράς. Η Φώτω, ένας καλοχτισμένος γεροδεμένος άντρας, ο μόνος που κράτησε το όνομά του και το ‘κανε κοριτσίστικο. Ο κυρ-Χρήστος, πρώην χίτης, που κάνει κουμάντο στη Χαβάη και τη μισή Αθήνα. Η Αριστέα που πλένει τα σεντόνια των πορνείων και εύχεται ο γιός της να μείνει αμόλυντος. Οι έφηβοι που γίνονται Λαμπράκηδες και μοιράζουν προκηρύξεις. Οι νταήδες και οι παρακρατικοί που περιμένουν να δουν που θα κάτσει η μπίλια της εξουσίας, για να διαλέξουν μεριά. Οι αμερικανοί στρατιώτες που θέλουν να περάσουν αχαλίνωτες νύχτες στην μπερδεμένη παραγκούπολη. Ο Τζον Φιτζέραλντ Κένεντι που δολοφονείται μπροστά στα έκπληκτα μάτια της Τζάκι. Όλοι φτιάχνουν το βαθιά πολιτικό, ερωτικό, παθιασμένο και τραγικό σύμπαν του έργου.
"Ήταν οι μέρες που’ χε ανοίξει στο Μεταξουργείο, η Χαβάη. Ένα υπόγειο,συνδυασμός ταβέρνας και Φολί Μπερζέρ, που’ χε σεπαρέ κι αντί για γυναίκες σέρβιραν άντρες ντυμένοι γυναίκες. Φορούσαν φουρό και ξύριζαν τα πόδια τους κι είχαν φτιάξει βυζιά γυναικεία πάνω στα αντρικά στήθη τους". Σε δεκατέσσερις εικόνες, με όχημα το χιούμορ την σωματική φόρμα, τον σαρκασμό και τη μουσική εξελίσσεται η δραματική ιστορία.
Τα σκηνικά – κοστούμια είναι της Γεωργίας Μπούρδα, η κινησιολογία -χορογραφία της Κατερίνας Φώτη και οι φωτισμοί του Σάκη Μπιρμπίλη. Η παράσταση παίζεται στο Θέατρο Μπέλλος.
Προπώληση εισιτηρίων μέσω viva.gr
Περισσότερες πληροφορίες
Μπλε καστόρινα παπούτσια
Σε ακόμη μία πηγαία, ζωηρή παράστασή τους που εμπνέεται από λογοτεχνικό κείμενο, οι 4Frontal ζωντανεύουν επί σκηνής το ομώνυμο μυθιστόρημα του Θανάση Σκρουμπέλου, που συνθέτει μια ιδιότυπη τοιχογραφία των ελληνικών 60s, φέρνοντας στο προσκήνιο τα πρόσωπα ενός περιθωριακού κέντρου τραβεστί του Μεταξουργείου με το όνομα «Χαβάη». «Ήταν οι μέρες που' χε ανοίξει στο Μεταξουργείο, η Χαβάη. Ένα υπόγειο, συνδυασμός ταβέρνας και Φολί Μπερζέρ, που' χε σεπαρέ κι αντί για γυναίκες σέρβιραν άντρες ντυμένοι γυναίκες. Φορούσαν φουρό και ξύριζαν τα πόδια τους κι είχαν φτιάξει βυζιά γυναικεία πάνω στα ανδρικά στήθη τους». Εκεί, ανάμεσα στα πορνεία που μυρίζουν ντετόλ και πατσουλί, τα χαμόσπιτα που μπάζουν νερά και τα ιδιόμορφα καμπαρέ με τις πρώτες τραβεστί, ξετυλίγεται η ιστορία της μετεμφυλιακής Ελλάδας, μέσα από τα μάτια των ανθρώπων του περιθωρίου· ανθρώπων που την έζησαν και τη διαμόρφωσαν.