"Για να τελειώνουμε με τη σφαγή του σώματος": Νέα παράσταση του Σάββα Στρούμπου στο Θέατρο Άττις

Το ομώνυμο κείμενο του Γάλλου ψυχαναλυτή, πολιτικού φιλοσόφου και κοινωνικού ακτιβιστή, Φελίξ Γκουαταρί ενέπνευσε την performance που θα δούμε στο Άττις - Νέος Χώρος.

Για να τελειώνουμε με τη σφαγή του σώματος Δημήτρης Μαόφης©

Μετά την ηλεκτρισμένη παράσταση της "Αναφοράς για μια Ακαδημία" του Φραντς Κάφκα, η ομάδα Σημείο Μηδέν και ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος παρουσιάζουν την performance "Για να τελειώνουμε με τη σφαγή του σώματος", η οποία βασίζεται στο ομώνυμο οργισμένο φιλοσοφικό και πολιτικό μανιφέστο του Γάλλου ψυχαναλυτή, πολιτικού φιλοσόφου και κοινωνικού ακτιβιστή, Φελίξ Γκουαταρί, που γράφτηκε με αφορμή τις εξεγέρσεις τον Μάιο του 1968.

Για να τελειώνουμε με τη σφαγή του σώματος
Δημήτρης Μαόφης©

Η παράσταση ανέβηκε πρώτη φορά στο πλαίσιο της έκθεσης "Εγκλεισμοί", σε επιμέλεια του Δημήτρη Τρίκα, στο Δρομοκαΐτειο Ψ.Ν.Α., το Νοέμβριο του 2022. Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 11 Μαρτίου, ενώ στη σκηνή θα ερμηνεύσουν η Έλλη Ιγγλίζ και η Άννα Μαρκά-Μπονισέλ, άξια μέλη της ομάδας Σημείο Μηδέν. Η μετάφραση είναι του ίδιου του σκηνοθέτη.

Για να τελειώνουμε με τη σφαγή του σώματος
Δημήτρης Μαόφης©

Το σκηνοθετικό σημείωμα του Σάββα Στρούμπου

"Το κείμενο "Για να τελειώνουμε με τη σφαγή του σώματος" το έγραψε ο Φελίξ Γκουαταρί το 1973. Κυκλοφόρησε ανώνυμα στο περιοδικό "Recherches”, στο τεύχος "Τρία Δισεκατομμύρια Διεστραμμένοι". Πρόκειται για ένα οργισμένο φιλοσοφικό και πολιτικό μανιφέστο που γεννιέται από τις αγωνιώδεις και εξεγερσιακές ζυμώσεις του Μάη ‘68, θέτοντας στο επίκεντρο του προβληματισμού "το σώμα που παράγει την ίδια του την ελευθερία". Σήμερα αντιμετωπίζουμε αυτό το υλικό υπό το πρίσμα του φοβισμένου σώματος της πανδημίας, του βιασμένου σώματος των κακοποιημένων ατόμων, του σώματος στα πεδία των μαχών των σύγχρονων πολέμων, αλλά και του σώματος των εξεγερμένων ανθρώπων ως μήτρα μιας συναστρίας άπειρων δυνατοτήτων χειραφέτησης στον παρόντα χρόνο. Η παράσταση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, στο πλαίσιο της έκθεσης "Εγκλεισμοί", σε επιμέλεια του Δημήτρη Τρίκα, στο Δρομοκαΐτειο Ψ.Ν.Α., τον Δεκέμβριο του 2022”.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Για να τελειώνουμε με τη σφαγή του σώματος

  • Σκηνική Σύνθεση
  • Διάρκεια: 45 '

Το ομώνυμο οργισμένο φιλοσοφικό και πολιτικό μανιφέστο του Γάλλου ψυχαναλυτή, φιλοσόφου και ακτιβιστή, Φελίξ Γκουαταρί, που γράφτηκε με αφορμή τις εξεγέρσεις τον Μάιο του 1968, ενέπνευσε την ομάδα Σημείο Μηδέν.

Άττις - Νέος Χώρος

Λεωνίδου 12

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber