Επιμένουν στα αιτήματά τους οι καλλιτέχνες: Η επιστολή της ΠΟΘΑ προς τον Υφυπουργό Πολιτισμού Νικόλαο Γιατρομανωλάκη

Μετά την ανακοίνωση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης από το Υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με την κατηγορία στην οποία κατατάσσονται οι καλλιτέχνες και τον τίτλο «καλλιτεχνικό έργο», η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος απαντά.

ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΕΗ

Στην επιστολή της προς τον Υφυπουργό Πολιτισμού Νικόλαο Γιατρομανωλάκη, η οποία κοινοποιήθηκε και στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, σήμερα Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος με εκπροσώπους τον Πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου, Κωνσταντίνο Κεχαγιόγλου και τον Γενικό Γραμματέα, Φώτη Αποστολάρα, απαντά σχετικά με την κατηγορία στην οποία κατατάσσονται οι καλλιτέχνες και τον τίτλο "καλλιτεχνικό έργο", σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού το βράδυ της Παρασκευής 17 Φεβρουαρίου.

Διαβάστε την επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος

Αργά το βράδυ της Παρασκευής 17 Φεβρουαρίου ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού το προσχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ). Δυστυχώς η Κυβέρνηση με το προσχέδιο αυτό, το οποίο δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματα μας, δείχνει για ακόμη μία φορά ότι δεν θέλει να δώσει λύση στα υφιστάμενα προβλήματα. Διευκρινίζουμε ότι ο Πρωθυπουργός στη συνάντησή μας την προηγούμενη Τετάρτη 15/2, δεσμεύτηκε για νομοθετική ρύθμιση και όχι ΚΥΑ. Η ΚΥΑ είναι νομικά ασθενέστερη και υποδεέστερη από Νόμο ή Προεδρικό Διάταγμα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, το Π.Δ. 85/22 δεν τροποποιείται και έτσι παραμένουμε στην κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.). Αυτό που ανακοινώθηκε είναι η μισθολογική και μόνο προσέγγιση με αυτή της κατηγορίας Τ.Ε.. Έτσι, όμως, δημιουργείται το παράδοξο οι καλλιτέχνες, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τα συναφή επαγγέλματα να προσλαμβάνονται ως Δ.Ε. Θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα από όσα επιχειρεί να λύσει η πρωτοβουλία αυτή του ΥΠΠΟΑ.
Η ΚΥΑ αυτή δεν μας κατατάσσει σε νέα Επαγγελματική Κατηγορία (ούτε άλλωστε θα μπορούσε, αφού δεν είναι νομοθετική ρύθμιση), καθώς παραμένουμε στην κατηγορία Δ.Ε. (μέσω του Π.Δ. 85/2022) έτσι όπως έχουν περιγραφεί εκεί τα προσόντα επιλογής. Επιπλέον, με την ΚΥΑ επιχειρείται να βαφτιστεί η εργασία ως "καλλιτεχνικό έργο", για οποιονδήποτε προσληφθεί για το έργο αυτό. Δεν κατανοούμε τον λόγο να αναγραφεί με τέτοιο τρόπο το "καλλιτεχνικό έργο" (Κ.Ε.) όταν δεν αποτελεί θεσμοθετημένη επαγγελματική κατηγορία. Το μόνο που προκαλείται με αυτή την αναφορά είναι η εσκεμμένη σύγχυση της κοινής γνώμης.
Έτσι, λοιπόν, δεν έχουμε αναγνώριση των σπουδών μας και του πτυχίου μας. Η ΚΥΑ αυτή δεν ικανοποιεί ούτε στο ελάχιστο το αίτημα του αγώνα μας που είναι η επιτέλους αναγνώριση των καλλιτεχνικών σπουδών μας, μέσω της διαβάθμισής μας, στην κατηγορία Τ.Ε..
Κατόπιν όσων προκύπτουν από τα παραπάνω, συνεχίζουμε τον αγώνα για τη δίκαιη επαγγελματική διαβάθμιση των πτυχίων μας και την αξιοπρεπή εκπαίδευση και εργασία. Δεν ζητάμε σε καμία περίπτωση αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Ζητάμε εντός των προβλέψεων του άρθρου 16 αναγνώριση μέσω διαβάθμισης και υπαγωγής όλων των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών και των εργαζομένων στην Τέχνη και στον Πολιτισμό, στην κατηγορία Τ.Ε. (πλην αυτών που ήδη ανήκουν στην κατηγορία Π.Ε.), κάτι το οποίο γίνεται και έχει ήδη γίνει σε πολλές άλλες περιπτώσεις.
Φυσικά,  τα αιτήματά μας για  ίδρυση δημόσιας τριτοβάθμιας ανώτατης καλλιτεχνικής εκπαίδευσης  και ενιαίας δημόσιας καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, σε όλες τις βαθμίδες, καθώς επίσης και για ενίσχυση του σπουδαστικού σώματος με παροχές δωρεάν σίτισης, στέγασης και συγγραμμάτων παραμένουν ενεργά μαζί με όλο το πεδίο των διεκδικήσεών μας.
Οι κινητοποιήσεις μας εδώ και δύο μήνες, η παραίτηση σύσσωμου του καθηγητικού προσωπικού τριών δραματικών σχολών, οι καταλήψεις και οι απεργίες αφορούν σε κάτι πολύ μεγαλύτερο από 179 ευρώ,  αφορούν στην αξιοπρέπειά μας, στην κατοχύρωση των σπουδών μας και στην ιδιότητά μας ως επαγγελματίες. Η εξαγγελία και μόνο για ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών το 2025 δεν απαντάει στα τρέχοντα ζητούμενα και δεν μπορεί να εκληφθεί παρά ως μια ακόμα προεκλογική εξαγγελία.
Την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου κλείσαμε ακριβώς δύο μήνες από την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος και ολοκληρώσαμε τη δικαστική μας προσφυγή για αντισυνταγματικότητα και αντίθεση στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης  με την κατάθεση αίτησης ακύρωσης του Προεδρικού Διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/τ. α΄/17-12-2022) στο Συμβούλιο της Επικράτειας.

Την αίτηση ακύρωσης καταθέτουν και συμπράττουν:

Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος
Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών
Ένωση Τραγουδιστών Ελλάδος
Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης
Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου και Τηλεόρασης – Οπτικοακουστικού Τομέα
Ένωση Επαγγελματικών Συντελεστών Παραστατικών Τεχνών Κάτω Από Τη Σκηνή
Ένωση Ανεξάρτητων Κινηματογραφιστών και Εργαζομένων στον Οπτικοακουστικό Χώρο Βόρειας Ελλάδας
Σωματείο Εργαζομένων Μουσικών Δήμου Αθηναίων
Σύλλογος Μουσικών Βορείου Ελλάδος
Σύλλογος Εργαζόμενων στο ΚΘΒΕ Πάσης Φύσεως Προσωπικού,
Σωματείο Ιδιοκτητών Σχολών Χορού Ελλάδος
Πανελλήνιος Σύλλογος Αποφοίτων Ωδείων Και Μουσικών Σχολών
Σωματείο Εργαζομένων Εθνικού Θεάτρου
Ένωση Λυρικών Πρωταγωνιστών Ελλάδος
Σωματείο Εργαζομένων στο Θέαμα την Ψυχαγωγία και τον Πολιτισμό
Σωματείο Καθηγητών Χορού
Σωματείο Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού 

"Σε εσάς που μας ακούτε", δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι συνεχίζουμε δυναμικά τον δίκαιο αγώνα που έχουμε ξεκινήσει από τις 17 Δεκεμβρίου. Έχουμε τονίσει από την πρώτη στιγμή πως την ταφόπλακα που εναποθέτει η Κυβέρνηση απέναντι στις διεκδικήσεις μας, θα τη σηκώσουμε σύσσωμοι ο κλάδος και το σπουδαστικό σώμα μαζί με τη συμπαράσταση της κοινωνίας που κατανοεί τα αιτήματά μας και στέκεται δίπλα μας.
 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.