Επιμένουν στα αιτήματά τους οι καλλιτέχνες: Η επιστολή της ΠΟΘΑ προς τον Υφυπουργό Πολιτισμού Νικόλαο Γιατρομανωλάκη

Μετά την ανακοίνωση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης από το Υπουργείο Πολιτισμού σχετικά με την κατηγορία στην οποία κατατάσσονται οι καλλιτέχνες και τον τίτλο «καλλιτεχνικό έργο», η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος απαντά.

ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΕΗ

Στην επιστολή της προς τον Υφυπουργό Πολιτισμού Νικόλαο Γιατρομανωλάκη, η οποία κοινοποιήθηκε και στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, σήμερα Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος με εκπροσώπους τον Πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου, Κωνσταντίνο Κεχαγιόγλου και τον Γενικό Γραμματέα, Φώτη Αποστολάρα, απαντά σχετικά με την κατηγορία στην οποία κατατάσσονται οι καλλιτέχνες και τον τίτλο "καλλιτεχνικό έργο", σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση που ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού το βράδυ της Παρασκευής 17 Φεβρουαρίου.

Διαβάστε την επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος

Αργά το βράδυ της Παρασκευής 17 Φεβρουαρίου ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού το προσχέδιο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ). Δυστυχώς η Κυβέρνηση με το προσχέδιο αυτό, το οποίο δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματα μας, δείχνει για ακόμη μία φορά ότι δεν θέλει να δώσει λύση στα υφιστάμενα προβλήματα. Διευκρινίζουμε ότι ο Πρωθυπουργός στη συνάντησή μας την προηγούμενη Τετάρτη 15/2, δεσμεύτηκε για νομοθετική ρύθμιση και όχι ΚΥΑ. Η ΚΥΑ είναι νομικά ασθενέστερη και υποδεέστερη από Νόμο ή Προεδρικό Διάταγμα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ, το Π.Δ. 85/22 δεν τροποποιείται και έτσι παραμένουμε στην κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.). Αυτό που ανακοινώθηκε είναι η μισθολογική και μόνο προσέγγιση με αυτή της κατηγορίας Τ.Ε.. Έτσι, όμως, δημιουργείται το παράδοξο οι καλλιτέχνες, το εκπαιδευτικό προσωπικό και τα συναφή επαγγέλματα να προσλαμβάνονται ως Δ.Ε. Θεωρούμε ότι με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργηθούν περισσότερα προβλήματα από όσα επιχειρεί να λύσει η πρωτοβουλία αυτή του ΥΠΠΟΑ.
Η ΚΥΑ αυτή δεν μας κατατάσσει σε νέα Επαγγελματική Κατηγορία (ούτε άλλωστε θα μπορούσε, αφού δεν είναι νομοθετική ρύθμιση), καθώς παραμένουμε στην κατηγορία Δ.Ε. (μέσω του Π.Δ. 85/2022) έτσι όπως έχουν περιγραφεί εκεί τα προσόντα επιλογής. Επιπλέον, με την ΚΥΑ επιχειρείται να βαφτιστεί η εργασία ως "καλλιτεχνικό έργο", για οποιονδήποτε προσληφθεί για το έργο αυτό. Δεν κατανοούμε τον λόγο να αναγραφεί με τέτοιο τρόπο το "καλλιτεχνικό έργο" (Κ.Ε.) όταν δεν αποτελεί θεσμοθετημένη επαγγελματική κατηγορία. Το μόνο που προκαλείται με αυτή την αναφορά είναι η εσκεμμένη σύγχυση της κοινής γνώμης.
Έτσι, λοιπόν, δεν έχουμε αναγνώριση των σπουδών μας και του πτυχίου μας. Η ΚΥΑ αυτή δεν ικανοποιεί ούτε στο ελάχιστο το αίτημα του αγώνα μας που είναι η επιτέλους αναγνώριση των καλλιτεχνικών σπουδών μας, μέσω της διαβάθμισής μας, στην κατηγορία Τ.Ε..
Κατόπιν όσων προκύπτουν από τα παραπάνω, συνεχίζουμε τον αγώνα για τη δίκαιη επαγγελματική διαβάθμιση των πτυχίων μας και την αξιοπρεπή εκπαίδευση και εργασία. Δεν ζητάμε σε καμία περίπτωση αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Ζητάμε εντός των προβλέψεων του άρθρου 16 αναγνώριση μέσω διαβάθμισης και υπαγωγής όλων των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών και των εργαζομένων στην Τέχνη και στον Πολιτισμό, στην κατηγορία Τ.Ε. (πλην αυτών που ήδη ανήκουν στην κατηγορία Π.Ε.), κάτι το οποίο γίνεται και έχει ήδη γίνει σε πολλές άλλες περιπτώσεις.
Φυσικά,  τα αιτήματά μας για  ίδρυση δημόσιας τριτοβάθμιας ανώτατης καλλιτεχνικής εκπαίδευσης  και ενιαίας δημόσιας καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, σε όλες τις βαθμίδες, καθώς επίσης και για ενίσχυση του σπουδαστικού σώματος με παροχές δωρεάν σίτισης, στέγασης και συγγραμμάτων παραμένουν ενεργά μαζί με όλο το πεδίο των διεκδικήσεών μας.
Οι κινητοποιήσεις μας εδώ και δύο μήνες, η παραίτηση σύσσωμου του καθηγητικού προσωπικού τριών δραματικών σχολών, οι καταλήψεις και οι απεργίες αφορούν σε κάτι πολύ μεγαλύτερο από 179 ευρώ,  αφορούν στην αξιοπρέπειά μας, στην κατοχύρωση των σπουδών μας και στην ιδιότητά μας ως επαγγελματίες. Η εξαγγελία και μόνο για ίδρυση Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών το 2025 δεν απαντάει στα τρέχοντα ζητούμενα και δεν μπορεί να εκληφθεί παρά ως μια ακόμα προεκλογική εξαγγελία.
Την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου κλείσαμε ακριβώς δύο μήνες από την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος και ολοκληρώσαμε τη δικαστική μας προσφυγή για αντισυνταγματικότητα και αντίθεση στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης  με την κατάθεση αίτησης ακύρωσης του Προεδρικού Διατάγματος 85/2022 (ΦΕΚ 232/τ. α΄/17-12-2022) στο Συμβούλιο της Επικράτειας.

Την αίτηση ακύρωσης καταθέτουν και συμπράττουν:

Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος
Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών
Ένωση Τραγουδιστών Ελλάδος
Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Δραματικής Τέχνης
Ένωση Τεχνικών Ελληνικού Κινηματογράφου και Τηλεόρασης – Οπτικοακουστικού Τομέα
Ένωση Επαγγελματικών Συντελεστών Παραστατικών Τεχνών Κάτω Από Τη Σκηνή
Ένωση Ανεξάρτητων Κινηματογραφιστών και Εργαζομένων στον Οπτικοακουστικό Χώρο Βόρειας Ελλάδας
Σωματείο Εργαζομένων Μουσικών Δήμου Αθηναίων
Σύλλογος Μουσικών Βορείου Ελλάδος
Σύλλογος Εργαζόμενων στο ΚΘΒΕ Πάσης Φύσεως Προσωπικού,
Σωματείο Ιδιοκτητών Σχολών Χορού Ελλάδος
Πανελλήνιος Σύλλογος Αποφοίτων Ωδείων Και Μουσικών Σχολών
Σωματείο Εργαζομένων Εθνικού Θεάτρου
Ένωση Λυρικών Πρωταγωνιστών Ελλάδος
Σωματείο Εργαζομένων στο Θέαμα την Ψυχαγωγία και τον Πολιτισμό
Σωματείο Καθηγητών Χορού
Σωματείο Εργαζομένων στο Χώρο του Χορού 

"Σε εσάς που μας ακούτε", δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι συνεχίζουμε δυναμικά τον δίκαιο αγώνα που έχουμε ξεκινήσει από τις 17 Δεκεμβρίου. Έχουμε τονίσει από την πρώτη στιγμή πως την ταφόπλακα που εναποθέτει η Κυβέρνηση απέναντι στις διεκδικήσεις μας, θα τη σηκώσουμε σύσσωμοι ο κλάδος και το σπουδαστικό σώμα μαζί με τη συμπαράσταση της κοινωνίας που κατανοεί τα αιτήματά μας και στέκεται δίπλα μας.
 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Βασίλης Μαυρογεωργίου: "Η περιέργεια είναι στη φύση μας, αλλά κρύβει τον σπόρο της αυτοκαταστροφής"

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Βασίλης Μαυρογεωργίου μιλά για τη μετάβαση από το θέατρο στη μικρή οθόνη με το "Έχω παιδιά", την τέχνη της κωμωδίας, τα βαθιά υπαρξιακά ερωτήματα που θίγει μέσα από το σκοτεινό θρίλερ του "Καταραμένος κόσμος", αλλά και τη συνάντηση του με το λαϊκό τραγούδι στην παράσταση που θα σκηνοθετήσει τον Μάρτιο "Τα πήρες όλα και έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
21/12/2024

"Clown Christmas" στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός

Δύο επιτυχημένες παραστάσεις θεατρικού κλόουν, το συγκινητικό "cLOwNELY day" και το κωμικοτραγικό "I am Leaving", έρχονται να ξορκίσουν τη μοναξιά και να ενωθούν σε μια γιορτινή παράσταση γεμάτη χιούμορ και συναίσθημα.

"Και πάμε πρίμα…": Μια επίκαιρη εξωφρενική κωμωδία στο θέατρο Αλεξάνδρεια

Ο Βασίλης Βλάχος ανεβάζει στη σκηνή ένα σύγχρονο έργο για την κοινωνικοπολιτική παρακμή που χαρακτηρίζει τη σημερινή εποχή.

Έρχεται το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας

Ένας εορτασμός της ζωής, της τέχνης και της δράσης με το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας, που έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας ανήμερα Χριστούγεννα, για να μας χαρίσει μαγεία και δεξιοτεχνία.

"Το αγόρι με τις δυο καρδιές": Μια βαθιά ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία για τις γιορτές σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά στο Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου"

Η παράσταση του Τάκη Τζαμαργιά που μάς σύστησε πέρυσι την αληθινή ιστορία των Αφγανών συγγραφέων Χάμεντ και Χεσαάμ Αμίρι, οι οποίοι μαζί με την οικογένειά τους αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους, παίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Συζητήσεις για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών με αφορμή την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας"

Δύο συζητήσεις που θα ακολουθήσουν την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας", στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τη βία κατά των γυναικών.

"Μεμοράντουμ": Η παρανοϊκή πολιτική κωμωδία του Θεάτρου "Μπέλλος" είναι ό,τι πρέπει για τις ημέρες των γιορτών

Ένα εξαιρετικό καστ πρωταγωνιστεί στο έργο του Βάτσλαβ Χάβελ που αναδεικνύει την πιο κωμική, γελοία αλλά και τρομακτική πλευρά του συστήματος της δημόσιας διοίκησης και της κεντρικής εξουσίας, σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου.