Σάρκα και οστά έχει αποκτήσει πλέον η πολυαναμενόμενη θεατρική συνάντηση του σκηνοθέτη Άρη Μπινιάρη και του ηθοποιού Γιώργου Χρυσοστόμου στην "Άνοδο του Αρτούρο Ούι” του Μπέρτολτ Μπρεχτ που παίζεται στον νέο και ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό θεατρικό χώρο του Ark στην Κυψέλη.
Γκανγκστερικό δράμα ή μακάβρια φάρσα…
…μπορεί άραγε να χαρακτηρίσει κανείς το έργο που αποτελεί παραβολή της ανόδου του ναζισμού στη Γερμανία και της κατάληψης της εξουσίας από τον Αδόλφο Χίτλερ; Με αυτό το έργο ο Μπρεχτ επιθυμούσε να κατακτήσει τη θεατρική σκηνή της Αμερικής, γι’ αυτό και έδωσε μια εκδοχή της ανόδου του ναζιστικού καθεστώτος περισσότερο αρεστή στον καπιταλιστικό τρόπο σκέψης, με φόντο το γκανγκστερικό περιβάλλον της Αμερικής του μεσοπολέμου -επηρεασμένος από τις ασπρόμαυρες γκανγκστερικές ταινίες της εποχής- και πρωταγωνιστή έναν αποτρόπαιο χαρακτήρα, αρχηγό μιας συμμορίας μαφιόζων, που δομήθηκε πάνω στο πρότυπο του σαιξπηρικού "Ριχάρδου Γ΄".
Ένας εξαίρετος θίασος πρωταγωνιστεί: Γιάννης Αναστασάκης, Μιχάλης Βαλάσογλου, Θανάσης Ισιδώρου, Άρης Κασαπίδης, Τάσος Κορκός, Κώστας Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Ερρίκος Μηλιάρης, Μαρία Παρασύρη, Αλεξία Σαπρανίδου και Φοίβος Συμεωνίδης.
Ο Γιώργος Χρυσοστόμου για το θέατρο Ark
"Το Ark προσφέρει μια πολύ ωραία επιλογή. Η σκηνή είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους θεατές και αυτό τους δίνει μια πολύ ωραία ευκαιρία να παρακολουθούν τους άλλους απέναντί τους –και στην πραγματικότητα τους εαυτούς τους– και όλοι μαζί να βλέπουν εμάς, που μπορούμε πλέον να απευθυνόμαστε και από τη μία πλευρά και από την άλλη. Αυτό είναι στάση ζωής. Είναι μια ευκαιρία να γίνουμε κοινότητα. Είναι πολύ σπάνια ευκαιρία, όπως λέει και ο Πάρις Μέξης, σκηνογράφος και ενδυματολόγος της παράστασης, να διαλέγουμε εμείς τον τρόπο με τον οποίο θα κάθονται οι θεατές. Αυτό είναι κάτι που με γοητεύει τρομερά, αλλά έχει και κάτι τρομακτικό, δεν το κρύβω, γιατί είναι σαν ρινγκ. Είναι εμπειρία αυτό που προσφέρει αυτός ο μεγάλος, σκοτεινός και υπόγειος χώρος· αξίζει να τον γνωρίσει ο κόσμος”.
Οι συντελεστές
Η μετάφραση είναι του Κ. Παλαιολόγου. Την απόδοση του κειμένου και την δραματουργική επεξεργασία συνυπογράφει ο Άρης Μπινιάρης με την Έλενα Τριανταφυλλοπούλου. Η μουσική που συνομιλεί με τους χαρακτήρες και την ιστορία είναι του Αλέξανδρου Κτιστάκη, τα σκηνικά, τα κοστούμια και η διάταξη του χώρου του Πάρι Μέξη, η κίνηση και οι χορογραφίες της Χαράς Κότσαλη, οι φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου και ο ηχητικός σχεδιασμός του Χάρη Κρεμμύδα.
Δείτε πρώτες φωτογραφίες από την "Άνοδο του Αρτούρο Ούι"
Προπώληση μέσω viva.gr
Περισσότερες πληροφορίες
Η άνοδος του Αρτούρο Ούι
Οι μηχανισμοί που στηρίζουν και εκτρέφουν το φασισμό βρίσκονται στο στόχαστρο της μπρεχτικής παραβολής που μεταφέρει τη δράση από τη χιτλερική Γερμανία στο γκανγκστερικό περιβάλλον της Αμερικής του Μεσοπολέμου. Ανεβαίνει σε μία παράσταση ολοκληρωμένης αισθητικής και αξιοσημείωτου δυναμισμού, που ακολουθεί τη σκηνική θεωρία του Μπρεχτ για ένα θέατρο αφύπνισης αλλά όχι διδακτικό και εκτυλίσσεται ως μία γκροτέσκα μασκαράτα που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την "(ανα)γέννηση του τέρατος".