Χρύσα Κατσαρίνη: "Τα πιο τραγικά γεγονότα μπορούν να γίνουν αστεία"

Η γνωστή κωμικός στην συνέντευξή της μιλά για το τελευταίο της σόλο με τίτλο "Κουβέρτα", σχολιάζει το stand up στην Ελλάδα και μοιράζεται μία όμορφη και ταυτόχρονα αστεία στιγμή πάνω στη σκηνή.

Χρύσα Κατσαρίνη

Μετά το "Ό,τι πολυτιμότερο έχω", την πρώτη σόλο stand up comedy παράστασή της, η Χρύσα Κατσαρίνη επέστρεψε με την πιο σκοτεινή, εξομολογητική και συνάμα ξεκαρδιστική παράσταση που έγραψε μέχρι σήμερα, την "Κουβέρτα". Με αφορμή την παράσταση, μάς μίλησε για όσα συμβολίζει για εκείνη και πώς από "Μια κοπέλα που θα πεί ανέκδοτα" κατέληξε να κάνει περιοδεία σε πάνω από 30 πόλεις της Ελλάδας και σε 11 διαφορετικές ευρωπαϊκές πόλεις. Ενώ μάς μαθαίνει πως και τα πιο τραγικά γεγονότα μπορούν να γίνουν αστεία! 

Χρύσα Κατσαρίνη

Πώς ξεκίνησες το stand up;
Σκέφτηκα πως το πτυχίο μου από την δραματική σχολή το 2022 θα έχει την ίδια αξία με ένα απολυτήριο Λυκείου και αποφάσισα να κάνω stand up για να είμαι προετοιμασμένη για μία τέτοια εξέλιξη.

Μπορείς να μας πεις μία όμορφη και μία αστεία στιγμή πάνω στη σκηνή;
Είναι μια ιστορία που τα περιλαμβάνει και τα δύο. Ένα αγόρι (ας τον πούμε Γιώργο) μου ζήτησε να πω επί σκηνής χρόνια πολλά στην κοπέλα του που είχε τα γενέθλιά της. Κάτι που βρήκα αξιολάτρευτο. Παρόλα αυτά το να ζητάς από κωμικούς κάτι τέτοιο δεν είναι και η πιο λαμπρή ιδέα του κόσμου. Από την σκηνή, λοιπόν, φώναξα το όνομα της κοπέλας (ας την πούμε Μαρία) και εκείνη δειλά σήκωσε το χέρι της. Λέω λοιπόν "Αγάπες ανυπομονούσα να έρθει επιτέλους η στιγμή που θα γινόταν αυτό σε δική μου παράσταση. Μαρία μου… το αγόρι σου ο Γιώργος που σε αγαπάει πάρα πολύ, θέλει να ρωτήσει αν θα τον παντρευτείς". Ο Γιώργος χάνει το χρώμα του, η Μαρία απαντάει "μα τα έχουμε μόνο δύο μήνες" και λέω "Όχι εντάξει, πλάκα έκανα, δεν ήθελε να σου ζητήσει να παντευτείτε… ήθελε να σου ζητήσει να χωρίσετε. Και ήθελε να το κάνει όσο πιο άβολο γίνεται." Ευτυχώς γέλασε το Μαράκι και μετά έκανα επιτέλους αυτό που μου ζήτησε ο έρμος ο Γιώργος.

Χρύσα Κατσαρίνη

Μετά το "Ό,τι πολυτιμότερο έχω", την πρώτη σόλο stand up comedy παράστασή σου, επέστρεψες με την, ίσως, πιο εξομολογητική και, σίγουρα, ξεκαρδιστική παράσταση που έγραψες μέχρι σήμερα, την "Κουβέρτα". Γιατί "Κουβέρτα";
Δυστυχώς αυτό μπορεί να απαντηθεί μόνο παρακολουθώντας την παράσταση. Η "Κουβέρτα" για μένα έχει πολυεπίπεδη ερμηνεία. Συμβολίζει την θαλπωρή, την ασφάλεια που νιώθεις σαν παιδί την στιγμή που σε σκεπάζει. Στην παράσταση, βέβαια, αναφέρω πως θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν φονικό όπλο.

Χρύσα Κατσαρίνη

Η "Κουβέρτα on the road" πήγε σε πάνω από 30 πόλεις της Ελλάδας και σε 11 διαφορετικές ευρωπαϊκές πόλεις. Πες μας δυο λόγια για αυτή την εμπειρία και μία στιγμή (ή περισσότερες) που ξεχωρίζεις.
Δεν νομίζω ότι μπορώ να χωρέσω αυτή την εμπειρία σε δύο λόγια. Ίσως είναι ό, τι πιο συγκλονιστικό έχω βιώσει. Και βάζω το ίσως γιατί κονταροχτυπιέται σε ένταση με την παράσταση στο Θέατρο Βράχων. Για τελείως διαφορετικούς λόγους σαφώς. Δεν νομίζω πως είναι κάτι που μπορώ να επαναλάβω. Το σπίτι μου, το 2022 το είδα μετά τον Ιούλιο. Αυτή η παράσταση δοκιμάστηκε σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Να ευχαριστήσω για αυτό την εταιρία "Behind the clouds" που ανέλαβε αυτό το εγχείρημα. Μόνη μου θα αδυνατούσα να οργανώσω κάτι τέτοιο. Για την ευρωπαϊκή περιοδεία να ευχαριστήσω την "Motion Comedy". Παίζαμε κάθε μέρα σε άλλη πόλη και σε πολλές περιπτώσεις σε άλλη χώρα. Ποιος θα μου έλεγε το 2012 που ξεκίνησα πως όλα αυτά θα ήταν δικές μου εμπειρίες; Το 2012 με παρουσίαζε ο ντράμερ της μπάντας που έπαιζε πριν από μένα ως "Μια κοπέλα που θα πει ανέκδοτα".



 

"Το μυστικό βρίσκεται στην οπτική του κωμικού. Στην πίσω σκέψη. Με τι ευαισθησία θα προσεγγίσει το θέμα και ποια θα είναι η δική του τοποθέτηση. Αυτό μπορεί να κάνει το αστείο χυδαίο ή αντιστρόφως, λυτρωτικό. Κάθε κωμικός κάνει την επιλογή του. Και επιβάλλεται να έχει την ελευθερία να επιλέξει".



 

Στην παράσταση τα βάζεις με τους ομοφοβικούς, τους σεξιστές και τις ηλίθιες συμβουλές στις γυναίκες για το πώς να μη πέσουν θύματα βιασμού. Πόσο εύκολο είναι να μεταφέρεις με χιούμορ τέτοιου είδους κοινωνικά ζητήματα; 
Είμαι της άποψης πως κανένα θέμα δεν βρίσκεται εκτός του φάσματος της κωμωδίας. Τα πιο τραγικά γεγονότα μπορούν να γίνουν αστεία. Πολλές φορές ακριβώς λόγω της τραγικότητάς τους, γίνονται πολύ δυνατά κείμενα. Το μυστικό βρίσκεται στην οπτική του κωμικού. Στην πίσω σκέψη. Με τι ευαισθησία θα προσεγγίσει το θέμα και ποια θα είναι η δική του τοποθέτηση. Αυτό μπορεί να κάνει το αστείο χυδαίο ή αντιστρόφως, λυτρωτικό. Κάθε κωμικός κάνει την επιλογή του. Και επιβάλλεται να έχει την ελευθερία να επιλέξει.

Υπάρχουν όρια στην κωμωδία;
Όχι δεν πιστεύω πως υπάρχουν όρια στην κωμωδία. Τα όρια τα θέτει και επιβάλλεται να τα θέτει μόνο ο ίδιος ο κωμικός, σύμφωνα με τους δικούς του κώδικες ηθικής, την αισθητική και την λογική του. Οτιδήποτε άλλο είναι λογοκρισία και είναι επικίνδυνο.

Πώς βλέπεις το stand up στην Ελλάδα; Σε τι σημείο πιστεύεις ότι βρίσκεται; Υπάρχει κάτι που θα άλλαζες;
Καλούλι δεν είναι; Θεωρώ πως ακόμα βρίσκεται στην αρχή του. Αλλά σαν σκηνή δυνάμωσε ταχύτατα. Ο κόσμος το αγάπησε πάρα πολύ γρήγορα. Έχουμε βέβαια πολύ δρόμο μπροστά μας. Δεν θα άλλαζα τίποτα. Οκ ίσως να δημιουργούσα ένα ένσημο για κωμικούς γιατί ακόμα ασφαλιζόμαστε ως γελωτοποιοί, θηριοδαμαστές, ζογκλέρ, κλόουν και διασκεδαστές.

Ποιος είναι ο επόμενος στόχος;
Η επόμενη παράσταση.
 

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Κουβέρτα

  • Stand up Comedy
  • Διάρκεια: 80 '

Στη δεύτερη σόλο παράσταση της καριέρας της η δημοφιλής κωμικός σατιρίζει καυτά κοινωνικά θέματα, διεθνή γεγονότα αλλά και δικές της σκοτεινές ιστορίες που τις μετουσιώνει σε γέλιο, αποδεικνύοντας ότι ο πιο αποτελεσματικός δρόμος για την κάθαρση, δεν είναι μέσω της τραγωδίας, αλλά της κωμωδίας. Τα βάζει με τους γιατρούς που την εγχείρησαν, σχολιάζει τη NASA, που ψάχνει κωμικούς για το διάστημα, έχει τη λύση για να γλιτώνει κάθε τσακωμό και μία κουβέρτα παραμάσχαλα για να γλιτώνει απ’ όλα τα υπόλοιπα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Κατερίνα Λέχου: " Δεν σκηνοθετώ τη ζωή μου· τη ζω"

Η Κατερίνα Λέχου μας μιλά για την ηρωίδα που ενσαρκώνει στο έργο "Linda", αναδεικνύει τη δύναμη της τέχνης να μετακινεί, να εμπνέει και να θέτει ερωτήματα για τη ζωή, ενώ μοιράζεται προσωπικές σκέψεις για την ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική επιτυχία και την προσωπική ευτυχία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
23/11/2024

Υπάρχει συνταγή για την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων";

Η Βίλη Σωτηροπούλου επανέρχεται με την "Υψηλή Μαγειρική των Σχέσεων", μια κωμωδία που συνδυάζει το χιούμορ με τη βαθύτερη ανάλυση των δυναμικών που αναπτύσσονται ανάμεσα στις σχέσεις.

Όσα μάθαμε για τον χορογράφο Δημήτρη Μυτιληναίο και το "REDUNDANCes"

Ο χορογράφος Δημήτρης Μυτιληναίος μας μιλά για τον χορό, τη φιλοσοφία και τα σχέδια του με αφορμή την νέα του δουλειά "REDUNDANCes" ένα χορογραφικό κολάζ από διασκευασμένες variations που παρουσιάζεται στο ΠΛΥΦΑ.

Αποκλειστικό: Ποιο είναι το νέο θεατρικό της Ηρώς Μπέζου που έρχεται το 2025 στο Θέατρο Τέχνης;

Οι έννοιες της μεταμόρφωσης και της ελευθερίας αποτελούν τον βασικό κορμό του δεύτερου θεατρικού της νέας και αγαπημένης ηθοποιού, που αυτή τη φορά παίρνει ρόλο συγγραφέα και σκηνοθέτη.

Η θεατρική "Αίθουσα αναμονής" επιστρέφει στο Σωματείο Οδηγών Ταξί Αττικής

Στο Σ.Ο.Τ.Α. συνεχίζει για δεύτερο κύκλο φέτος η δραματική κωμωδία που ξετυλίγει το πολυσύνθετο και αντιφατικό ζήτημα της γυναικείας αφήγησης σήμερα.

Η Ταμίλα Κουλίεβα μάς μεταφέρει στο 2028 με ένα θεατρικό "Απόρρητο"

Το αριστούργημα του Ιβάν Βιριπάγιεφ διερευνά τα πιο φλέγοντα ερωτήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα και τη δύναμη της αλήθειας σε έναν κόσμο που ορίζει η τεχνητή νοημοσύνη, μέσα από την ιστορία τριών επιστημόνων.

"Αν ήμουν κόκκινο": Μια παράσταση για τα 50 χρόνια Πολυτεχνείο στο θέατρο Σημείο

Η αιρετική δραματουργός Λούλα Αναγνωστάκη και τα πενήντα χρόνια Μεταπολίτευσης ενέπνευσαν ένα σύγχρονο ελληνικό έργο κατά παραγγελία του θεάτρου Σημείο, σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Διαμαντή.