"Πεθαίνω σαν χώρα": Στο ΠΛΥΦΑ το έργο του Δημητριάδη που μας κάνει μάρτυρες ενός εξουθενωμένου έθνους

Η ομάδα Knot επιστρέφει για δεύτερη συνεχή χρονιά με το διαχρονικά επίκαιρο μεταμοντέρνο έργο, σε σκηνοθεσία της Αλίκης Στενού.

Πεθαίνω σαν χώρα Κωνσταντίνος Καρδακάρης©

Για δεύτερη συνεχή χρονιά η ομάδα Knot παρουσιάζει το "Πεθαίνω σαν χώρα" του Δημήτρη Δημητριάδη. Η θετική ανταπόκριση του κοινού που γνώρισε πέρυσι η παράσταση στην κεντρική σκηνή του Bios, ώθησε την ομάδα και τη σκηνοθέτιδα Αλίκη Στενού να επανέλθουν αυτή τη φορά στο ΠΛΥΦΑ από τις 12 Δεκεμβρίου. Το πάντα επίκαιρο έργο που γράφτηκε το 1978 μάς κάνει μάρτυρες ενός εξουθενωμένου έθνους που καταρρέει: "Θα έλεγε κανείς πως το αδιέξοδο της χώρας ήταν στις ψυχές των κατοίκων της ή πως η ψυχή όλων των κατοίκων της δεν ήταν παρά το δικό της αδιέξοδο”.

Πεθαίνω σαν χώρα
Κωνσταντίνος Καρδακάρης©

Η χώρα που περιγράφει ο συγγραφέας του μεταμοντερνισμού βρίσκεται σε ένα τέλμα, σε μια κρίσιμη ιστορική στιγμή όπου καμιά γυναίκα δεν φέρνει πια παιδί στον κόσμο. Μετά από χίλια χρόνια πολέμου και ενώ ο εχθρικός στρατός πρόκειται να περάσει από ώρα σε ώρα τα σύνορα, βλέπουμε το έθνος να υποδέχεται έναν νέο ιστορικό κύκλο. Τις στιγμές εκείνες θρονιάζεται σε όλα τα κεφάλια το πολυμέτωπο βασίλειο της φαντασίας και συμβαίνουν κοσμοϊστορικές ανακατατάξεις. Το τέλος μιας εποχής έχει έρθει, όπως ο προμελετημένος θάνατος μιας αθεράπευτης αρρώστιας. Όταν όμως κάτι τελειώνει, κάτι νέο ξεκινά. Κι αυτό είναι που αξίζει να κρατήσουμε. Όπως σημειώνει ο Δημήτρης Δημητριάδης: "...εύχομαι να έρθει γρήγορα ο θάνατος αυτός, γιατί ούτως ή άλλως δεν μπορούμε να τον αποφύγουμε. Είναι νομοτελειακό. Βρισκόμαστε στην κίνηση ενός μηχανισμού ο οποίος δεν θα σταματήσει παρά μόνο όταν θα έχει ολοκληρώσει την τροχιά του. Μέσα σε όλο αυτό υπάρχει και πολλή ζωή γύρω μου. Και θα νικήσει στο τέλος”.

Πεθαίνω σαν χώρα
Κωνσταντίνος Καρδακάρης©
Νίκος Τουλιάτος

Ο καταξιωμένος Νίκος Τουλιάτος μοιράζεται τη σκηνή με τους ηθοποιούς Δημήτρη Καραμάνο, Λίνα Κομνηνού, Συμεών Κωστάκογλου, Δήμητρα Νταντή και την Αλίκη Στενού, επενδύοντας μουσικά την παράσταση με τα κρουστά του.

Πεθαίνω σαν χώρα
Κωνσταντίνος Καρδακάρης©

Τη σύνθεση του ηλεκτρονικού ηχοτοπίου υπογράφει ο Τάκης Π., τα σκηνικά και τα κοστούμια η Σοφία Παπαγεωργίου, την κίνηση η Λίνα Κομνηνού και τους φωτισμούς ο Θωμάς Οικονομάκος.

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Πεθαίνω σαν χώρα

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 70 '

Το διαχρονικά επίκαιρο μεταμοντέρνο έργο του 1978 μετατρέπει το κοινό σε μάρτυρες της κατάρρευσης ενός έθνους εξουθενωμένου από την ίδια του την ιστορία.

ΠΛΥΦΑ

Κορυτσάς 39

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber