Γιώργο Νανούρη, μας αφορά ακόμα το αμερικάνικο όνειρο;

Το διαχρονικό «Ψηλά απ’ τη γέφυρα» του προοδευτικού Αμερικανού συγγραφέα Άρθουρ Μίλερ έρχεται στο θέατρο Βεάκη. Ο σκηνοθέτης της παράστασης Γιώργος Νανούρης μας μίλησε ενόψει της πρεμιέρας.

Γιώργος Νανούρης Κώστας Σοχορίτης©

Τι χαρακτήρας είναι ο πρωταγωνιστής του έργου, ο Έντι Καρμπόνε, και τι σε έκανε να επιλέξεις τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη για το ρόλο αυτόν; 
Η πρόταση για το έργο ήρθε απ’ τον παραγωγό μου κ. Μάριο Τάγαρη, μαζί με τη σκέψη ο βασικός ήρωας να ερμηνευτεί από τον Πυγμαλίωνα, με τον οποίο έχω συνεργαστεί ξανά στο παρελθόν και θεωρώ ότι είναι ιδανικός για το ρόλο. Ο Έντι είναι ένας κλειστός άνθρωπος που κυριεύεται από ένα περίεργο πάθος και αρχίζει μια πάλη μέσα του ώστε αν μην υποκύψει σε αυτό.

Το έργο του Άρθουρ Μίλερ μας φέρνει μπροστά στη μετανάστευση, την αγωνία και τη
σκληρή πάλη για ένα αβέβαιο μεροκάματο πείνας, αλλά και… στον έρωτα. Τι θέλεις να
αναδείξεις μέσα από την παράσταση που σκηνοθετείς; 

Ιδανικά –εκτός των άλλων– θα ήθελα να καταλάβουν όσοι δουν την παράστασή μας ότι, αν νιώσουμε κάτι που δεν πρέπει για έναν άνθρωπο, ό,τι κι αν είναι αυτό, δεν χρειάζεται να υποκύψουμε σ’ αυτό το πρώτο αίσθημα αλλά να το επεξεργαστούμε, να το δουλέψουμε μέσα μας μόνοι μας ή με τη βοήθεια ειδικού και να το καταπολεμήσουμε. Να κάνουμε ό,τι περνάει απ’ το χέρι μας ώστε να μη βλάψουμε τον άλλον.

Ο ήρωας του "Ψηλά απ’ τη γέφυρα" ερωτεύεται την ανιψιά του. Πιστεύεις πως ο
παράφορος έρωτας φεύγει γρήγορα και δεν έχει σχέση με τον άνθρωπο που έχουμε δίπλα μας, αλλά με τον εαυτό μας; 

Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Μπορεί να συμβαίνει αυτό που λες, αλλά υπάρχουν και περιπτώσεις τρελού έρωτα που οδήγησαν σε σχέσεις ζωής.

Το έργο μάς φέρνει πρόσωπο με πρόσωπο με το αμερικάνικο όνειρο στην πιο σκοτεινή
εκδοχή του. Άραγε μας αφορά ακόμα το αμερικάνικο όνειρο;

Νομίζω ότι το όνειρο για μια καλύτερη ζωή αλλά και το μεταναστευτικό θέμα δεν έχουν πια να κάνουν μόνο με την Αμερική. Αφορούν όλους μας σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

Ψηλά από τη Γέφυρα

Ποιες βεβαιότητες έχουμε χάσει κι έχουμε κερδίσει ως κοινωνία; 
Τα πάντα έχουν ανατραπεί τα τελευταία χρόνια. Αν κάποιος μας έλεγε ότι θα ερήμωναν οι πόλεις και θα κλεινόμασταν στα σπίτια μας εξαιτίας ενός ιού, θα νομίζαμε ότι αναφέρεται σε σενάριο ταινίας. Νομίζω ότι πια τα περιμένουμε όλα.

Λέμε πως η τέχνη αντιγράφει τη ζωή. Υπάρχει κάποιος κίνδυνος σ’ αυτό; 
Δεν ξέρω αν αντιγράφει τη ζωή, σίγουρα όμως αντλεί από αυτήν!

Στο επίκεντρο της τέχνης του θεάτρου βρίσκεται ο άνθρωπος. Ύστερα από τόσα χρόνια
ενασχόλησης με το θέατρο, έχεις καταλήξει σε μια πεποίθηση για το τι είναι ο κόσμος και ο άνθρωπος; 

Αυτή είναι μια ερώτηση που χρειάζονται πολλές σελίδες για να απαντηθεί... Νομίζω πάντως ότι στην πραγματικότητα με όσους περισσότερους συνεργάζεσαι κάθε σεζόν, τόσο διαμορφώνεται και η πεποίθησή σου για τους ανθρώπους. Είτε θετικά είτε αρνητικά.

Εσύ έχεις πρότυπα; Ποιοι είναι οι ήρωές σου; 
Ταπεινότητα, ευγένεια, καλοσύνη, αυταπάρνηση, αλήθεια, θετική διάθεση, ανιδιοτέλεια, εργατικότητα, φροντίδα. Αυτά ψάχνω στους ανθρώπους, αυτά έχω για πρότυπα, αυτά προσπαθώ να τηρώ, αυτοί οι άνθρωποι με ελκύουν.

Το 2023 είναι ένα έτος προσδοκιών για το θέατρο. Ποιες είναι για εσένα αυτές οι προσδοκίες; 
Το μόνο πράγμα που αληθινά προσδοκώ στη ζωή μου είναι υγεία για εμένα και τους οικείους μου. Η ζωή μάς απέδειξε περίτρανα ότι ακόμα και με τις χειρότερες συνθήκες, αν μια παράσταση αρέσει στον κόσμο, θα βρει τρόπο να τη δει.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Περισσότερες πληροφορίες

Ψηλά απ' τη γέφυρα

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Το ανομολόγητο πάθος του Ιταλοαμερικανού λιμενεργάτη Έντι Καρμπόνε για τη νεαρή ανιψιά της γυναίκας του τον οδηγεί να καταδώσει τον παράνομο μετανάστη που πρόκειται να παντρευτεί.

Βεάκη

Στουρνάρη 32

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Βασίλης Μαυρογεωργίου: "Η περιέργεια είναι στη φύση μας, αλλά κρύβει τον σπόρο της αυτοκαταστροφής"

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Βασίλης Μαυρογεωργίου μιλά για τη μετάβαση από το θέατρο στη μικρή οθόνη με το "Έχω παιδιά", την τέχνη της κωμωδίας, τα βαθιά υπαρξιακά ερωτήματα που θίγει μέσα από το σκοτεινό θρίλερ του "Καταραμένος κόσμος", αλλά και τη συνάντηση του με το λαϊκό τραγούδι στην παράσταση που θα σκηνοθετήσει τον Μάρτιο "Τα πήρες όλα και έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
21/12/2024

"Clown Christmas" στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός

Δύο επιτυχημένες παραστάσεις θεατρικού κλόουν, το συγκινητικό "cLOwNELY day" και το κωμικοτραγικό "I am Leaving", έρχονται να ξορκίσουν τη μοναξιά και να ενωθούν σε μια γιορτινή παράσταση γεμάτη χιούμορ και συναίσθημα.

"Και πάμε πρίμα…": Μια επίκαιρη εξωφρενική κωμωδία στο θέατρο Αλεξάνδρεια

Ο Βασίλης Βλάχος ανεβάζει στη σκηνή ένα σύγχρονο έργο για την κοινωνικοπολιτική παρακμή που χαρακτηρίζει τη σημερινή εποχή.

Έρχεται το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας

Ένας εορτασμός της ζωής, της τέχνης και της δράσης με το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας, που έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας ανήμερα Χριστούγεννα, για να μας χαρίσει μαγεία και δεξιοτεχνία.

"Το αγόρι με τις δυο καρδιές": Μια βαθιά ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία για τις γιορτές σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά στο Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου"

Η παράσταση του Τάκη Τζαμαργιά που μάς σύστησε πέρυσι την αληθινή ιστορία των Αφγανών συγγραφέων Χάμεντ και Χεσαάμ Αμίρι, οι οποίοι μαζί με την οικογένειά τους αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους, παίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Συζητήσεις για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών με αφορμή την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας"

Δύο συζητήσεις που θα ακολουθήσουν την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας", στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τη βία κατά των γυναικών.

"Μεμοράντουμ": Η παρανοϊκή πολιτική κωμωδία του Θεάτρου "Μπέλλος" είναι ό,τι πρέπει για τις ημέρες των γιορτών

Ένα εξαιρετικό καστ πρωταγωνιστεί στο έργο του Βάτσλαβ Χάβελ που αναδεικνύει την πιο κωμική, γελοία αλλά και τρομακτική πλευρά του συστήματος της δημόσιας διοίκησης και της κεντρικής εξουσίας, σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου.