
Το να ανεβάζουμε/ βλέπουμε/ δημιουργούμε/ χαζεύουμε κόντεντ εστιατορίων και φαγητού στα social media δεν είναι ασφαλώς κάτι νέο. Βασικά, είναι από τα δημοφιλέστερα πεδία περιεχομένου στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά για εκείνες που ποντάρουν περισσότερο στην εικόνα, βλέπε Instagram και TikTok.
Υπάρχουν εκείνοι που το κάνουν σωστά, με καλή αισθητική και -συνήθως- ακρίβεια και προσοχή στο τι 'σερβίρουν'. Υπάρχουν και εκείνοι που είδαν φως και μπήκαν. Ας μη θίξουμε ονόματα και υπολήψεις. Σε κάθε περίπτωση, ό,τι παίζει σε τραπέζι, εστιατόρια, street food, περνά μια βόλτα από την όποια social-mediακή ροή μας.
Πιθανότατα λαμβάνοντας αυτό αλλά και το αυξανόμενο ενδιαφέρον του κοινού προς αυτή την κατεύθυνση, το TikTok εισήγαγε ένα νέο feature (διαθέσιμο στο πιο πρόσφατο update και σε συγκεκριμένες έως τώρα περιοχές) που επιτρέπει στους χρήστες να αξιολογούν με αστεράκια αλλά και να γράφουν κριτικές για εστιατόρια, απευθείας στην εφαρμογή, που αρχικά ήθελε να εξαφανίσει και εν τέλει να εμπορευθεί ο Donald Trump.
Πώς ακριβώς συμβαίνει αυτό; 'Όταν tagάρεις ένα account εστιατορίου, εμφανίζεται ένα μήνυμα αξιολόγησης που δίνει τη δυνατότητα χρήσης έως πέντε αστεριών, κατά την προσφιλή ιντερνετική κλίμακα αξιολόγησης.
Αφού λοιπόν επιλέξεις το rating, μία νέα οθόνη κάνει την εμφάνισή της. Σε αυτή, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να γράψει μια λεπτομερή κριτική, ακόμη και με emojis. Η λειτουργία παραπέμπει στο αντίστοιχο κομμάτι της Google, δίχως όμως να είναι ακόμη σαφές αν μπορείς να αποθηκεύσεις την ενέργεια σε κάποια υπηρεσία χαρτών (πχ Google Maps).
Η εν λόγω δυνατότητα προσφέρει στις επιχειρήσεις έναν άλλο τρόπο για να ενισχύσουν την προβολή τους και στους TikTokers ένα εργαλείο που δείχνει προς κάποια κατεύθυνση - με οτιδήποτε σημαίνει το να έχει ο οποιοσδήποτε τη δυνατότητα να βαθμολογεί.
Στην εποχή που ο κόσμος μοιάζει να ζητά ολοένα και περισσότερο περιεχόμενο για να καταναλώσει -είτε για watching, είτε ακόμη και για hate watching- η παραπάνω διεργασία μπορεί να αποδειχθεί δίκοπο μαχαίρι. Εκτός από το να παρατηρεί, η πλειοψηφία του κοινού έχει άποψη -και καλά κάνει- πού όμως μπορεί να αποδοθεί είτε με πολύ προσωπικά κριτήρια, είτε με πλήρη άγνοια - και στις δύο περιπτώσεις, χωρίς καμία απολύτως αντικειμενικότητα, συχνά και δίχως καμία γνώση. Όπως οτιδήποτε τοποθετείται στην κρίση της μάζας, έτσι κι εδώ υπάρχουν οι όποιοι κίνδυνοι.
Ακολούθησε το Αθηνόραμα στο Facebook και το Instagram.