Πριν από λίγες ημέρες, έγραψα κάτι για μερικά απροσδόκητα trends που ίσως δούμε στον κόσμο της γεύσης τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε. Μεταξύ άλλων, θεώρησα πως καλό θα ήταν να αναφερθεί στο εν λόγω θέμα και το ενδεχόμενο να υπάρχουν όλο και περισσότερες κριτικές/ παρουσιάσεις εστιατορίων στο TikTok.
Το social medium που γεννήθηκε το 2017 αλλά γιγαντώθηκε μέσα στην (πρώτη) καραντίνα έχει εξελιχθεί στη βασική μηχανή αναζήτησης της Generation Z, όντας παράλληλα το μοναδικό ίσως "οργανικό" του είδους του. Και όπως συνέβη παλαιότερα με το Facebook και μετά με το Instagram, το φαγητό και τα εστιατόρια βρίσκουν ήδη θέση σε αυτό.
Η περίπτωση του Keith Lee και της πιτσαρίας 'Frankensons'
Μπορεί όμως να είναι πραγματικά επιδραστικό; Αν υποθέσουμε πως το Instagram έχει βοηθήσει κόσμο και κοσμάκι στην παραγωγή content σχετικά με ό,τι μπαίνει στο πιάτο αλλά και κατ' επέκταση, σεφ και εστιατόρια να δείξουν τη δουλειά τους, τότε δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το TikTok μπορεί να το κάνει καλύτερα.
> Διάβασε ακόμη: Πέντε νόστιμα σενάρια που θα παίξουν προσεχώς στην Αθήνα
Κάπου εδώ μπαίνει στην κουβέντα η περίπτωση της πιτσαρίας 'Frankensons', στο Λας Βέγκας, και του διάσημου food content creator μέσω TikTok, Keith Lee. Το συγκεκριμένο εστιατόριο άνοιξε πριν 4 μήνες και δυσκολευόταν να κερδίσει πελάτες όλο αυτό το διάστημα. Στις αρχές του 2023, ο Lee επισκέφθηκε την 'Frankenson’s'. Δεν ενημέρωσε κανέναν για την επίσκεψή του και μάλιστα πλήρωσε ο ίδιος το φαγητό του - μία πίτσα, φτερούγες κοτόπουλο και σκορδόψωμο, έναντι $86,73.
Ο ιδιοκτήτης Frank Steele κατάλαβε πως κάτι παίζει, δίχως όμως να έχει ιδέα για τη λεγεώνα οπαδών που ο πελάτης του έχει στο TikTok και απλά πέρασε αρκετή ώρα, συζητώντας μαζί του.
Στις 3 Ιανουαρίου, ο Keith Lee ανέβασε στον λογαριασμό του το βίντεο-review. Προφανώς αυτό έγινε κάτι παραπάνω από viral, με σχεδόν 33.000.000 προβολές μέχρι αυτήν τη στιγμή. Το γεγονός -προφανώς μαζί με το πολύ καλό φαγητό, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε on camera και δημοσίευσε ο Lee- βοήθησε πολύ το εστιατόριο ώστε να βιώσει πρωτόγνωρη επιτυχία. Τόσο, που από εκεί που υπήρχαν ακόμη και σκέψεις για λουκέτο λόγω κόστους, πλέον δεν προλαβαίνει να εξυπηρετήσει τις ορδές των επισκεπτών και να απαντά στα τηλέφωνα για παραγγελίες και κρατήσεις.
"Είδα αυτόν τον τύπο να μπαίνει στο μαγαζί μου και δεν ήξερα ποιος είναι. Μου αρέσει όμως να μιλάω με τους πελάτες και αυτό ακριβώς έκανα και με τον ίδιο. Αργότερα μου εξήγησε τι περίπου κάνει αλλά δεν έδωσα μεγάλη σημασία" ανέφερε στο τοπικό τηλεοπτικό δίκτυο KTNV ο Steele, τονίζοντας επίσης πως η 'Frankenson’s' αποτελούσε γι' αυτόν ένα όνειρο 30 χρόνων, που γρήγορα εξελίχθηκε σε εφιάλτη.
> Διάβασε ακόμη: Πώς το "The Clumsies" εξελίχθηκε στο κορυφαίο ελληνικό μπαρ
"Με το ζόρι έκανα τζίρο $400/ημέρα και τον τελευταίο μήνα αναρωτιώμουν πώς θα καταφέρω να πληρώσω το ενοίκιό μου. Χρειάστηκαν όμως μόλις λίγες ώρες μετά το βίντεο για να συγκεντρωθούν ουρές επισκεπτών έξω από το μαγαζί. Το τηλέφωνο δε σταματά πια να χτυπά και έχω μονίμως γεμάτα τραπέζια. Τις τελευταίες δύο ημέρες πούλησα περισσότερες φτερούγες κοτόπουλου από ό,τι τους 4 μήνες που είμαστε ανοιχτοί ενώ καθημερινά σπάω το ρεκόρ παρασκευής σκορδόψωμου λόγω της ζήτησης" συμπληρώνει ο Steele, για να καταλήξει πως "πρόκειται για μία πραγματική ευλογία. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ένα μεγάλο ευχαριστώ, στον Keith Lee αλλά και στον κόσμο που μας επισκέπτεται".
Κάτι τέτοιο βέβαια μπορεί να εξελιχθεί από ευχή σε κατάρα: Η επισκεψιμότητα του εστιατορίου είναι πια τόσο μεγάλη, που αναγκάστηκε να βγάλει σχετική ανακοίνωση και να ζητήσει συγγνώμη για όσους πελάτες δεν μπορεί να εξυπηρετήσει.
Είναι το TikTok "μάννα εξ ουρανού"; Κάποιος θα απαντούσε αβίαστα θετικά, διαβάζοντας τα παραπάνω. Κάποιος άλλος, ίσως έκανε λόγο για την εξαίρεση στον κανόνα. Σε κάθε περίπτωση, η πραγματικά καλή δουλειά ενός εστιατορίου, η προσήλωση σε οτιδήποτε βγαίνει από την κουζίνα του και η επιμονή ακόμη κι όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά, αποδεικνύεται το ίδιο σημαντική με την -ορθή- προβολή και την όποια επικοινωνία του με τον έξω κόσμο. Ακόμη και μέσα από ένα κανάλι του TikTok.
Ακολούθησε το Αθηνόραμα στο Facebook και το Instagram.