Δεν είναι... μυστικό ακριβώς το γεγονός ότι η η πανδημία του COVID-19 έχει επιταχύνει διαδικασίες και ζημώσεις που αλλάζουν την αγορά του σινεμά σε πραγματικό χρόνο σχεδόν - καμία έκπληξη λοιπόν και με το γεγονός ότι όλοι οι "μεγάλοι παίκτες" του χώρου προσαρμόζουν τα πλάνα τους με ανάλογους ρυθμούς. Μετά από την απόφαση της Disney να διαθέσει πολλές από τις ταινίες της στο Disney Plus την ίδια ημέρα με τις κινηματογραφικές αίθουσες ή την αντίστοιχη απόφαση της Warner να προσφέρει όλα της τα φετινά φιλμ στο HBO Max ταυτόχρονα με τα σινεμά, είναι σειρά της NBCUniversal: η Δικτυακή της υπηρεσία, η Peacock, θα διαθέτει πρώτη όλες τις νέες ταινίες των Universal, DreamWorks, Illumination και Focus, ξεκινώντας από το 2022.
Το μοντέλο αυτό είναι, πάντως, περισσότερο "ελαστικό" από αυτό που έχουν υιοθετήσει οι Disney, Warner, Paramount και άλλοι με τις ταινίες και τις υπηρεσίες τους. Τα φιλμ των τεσσάρων προαναφερθέντων studio παραγωγής θα εμφανίζονται στην Peacock "για τους 4 πρώτους μήνες και τους τέσσερις τελευταίους" του χρονικού περιθωρίου πρώτης προβολής τους (pay-one window). Αυτό σημαίνει πως θα υπάρχει ένα χρονικό διάστημα 10 μηνών κατά το οποίο τις ταινίες αυτές θα μπορεί να τις παρακολουθήσει κανείς και σε άλλες υπηρεσίες, ανταγωνιστικές ή όχι της Peacock. Αυτό είναι κάτι που τα άλλα κινηματογραφικά studios είτε δεν κάνουν καθόλου είτε κάνουν μόνο μετά από το πλέον εμπορικό πρώτο 18μηνο της διαδρομής μιας ταινίας.
Η NBCUniversal δεν δείχνει, επίσης, να έχει την πρόθεση να μειώσει επιθετικά το χρονικό διάστημα ανάμεσα στις κινηματογραφικές προβολές των ταινιών και την διάθεσή τους σε Δικτυακές υπηρεσίες, όπως κάνουν άλλα studios. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα φιλμ των Universal, DreamWorks, Illumination και Focus θα εμφανίζονται στην Peacock ως αποκλειστικά "έως και τέσσερις μήνες μετά από την πρεμιέρα τους στις αίθουσες". Οι 4 μήνες είναι βεβαίως μεγαλύτερο διάστημα από τις 90 ή 60 ή και 45 ημέρες που άλλες κινηματογραφικές επιλέγουν, αλλά εκείνο το "έως και" φυσικά στην πράξη μπορεί να σημαίνει ο,τιδήποτε (το πιθανότερο είναι το χρονικό διάστημα να ποικίλει ανάλογα με την ταινία). Αυτοί οι 4 μήνες ωστόσο σηματοδοτούν αλλαγή σχεδίων για την Universal, η οποία είχε συνάψει πέρσι το καλοκαίρι συμφωνία με την αλυσίδα σινεμά AMC για "χρονική διαφορά" αιθουσών και υπηρεσιών διάρκειας 17 (!) ημερών μόλις. Αυτή η συμφωνία μάλλον δεν σημαίνει και πολλά τώρα.
Ταινίες των οποίων η διαχείριση θα γίνει με βάση την νέα αυτή συμφωνία το 2022 περιλαμβάνουν τις World: Dominion, The Bad Guys, Puss in Boots: The Last Wish και Minions: The Rise of Gru. Στην συμφωνία, μάλιστα, προβλέπεται και η παραγωγή από την Universal ταινιών που δεν θα προβληθούν καθόλου στα σινεμά αλλά θα "κάνουν πρεμιέρα" απευθείας και αποκλειστικά στην Peacock (δεν γνωστοποιήθηκαν σχετικές πληροφορίες με αυτό το θέμα ακόμη). Η υπηρεσία Peacock είναι διαθέσιμη σε όλων σχεδόν των ειδών τις συσκευές που βασίζονται σε Android TV, tvOS, Amazon FireTV, Chromecast, LG webOS και Samsung Tizen, καθώς και στα PlayStation ή Xbox. Για την ώρα η υπηρεσία είναι εμπορικά διαθέσιμη μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες και, ενώ η NBCUniversal έχει μεν επιβεβαιώσει κατ' επανάληψη πως θα την προσφέρει και σε άλλες χώρες, μέχρι στιγμής δεν έχει δημοσιοποιήσει κανένα χρονοδιάγραμμα σχετικό.
Τα ρεπορτάζ σχετικά με την πελατειακή βάση της Peacock πάντως είναι... αντιφατικά, κατά μία έννοια: άλλα την εκτιμούν σε πάνω από 50 εκατομμύρια "εγγραφές", ενώ άλλα ισχυρίζονται πως ο πραγματικός αριθμός των ενεργών χρηστών της είναι μικρότερος των 15 εκατομμυρίων. Η Peacock προσφέρει και δωρεάν, διαφημιστικά υποστηριζόμενο, επίπεδο "συνδρομής" (κάτι που εξηγεί πολλά βέβαια), μα πολλές αναφορές θέλουν μόνο το 6% των συνδρομητών της να καταβάλλει το πλήρες ποσό συνδρομής των $9.99 κάθε μήνα (υπάρχει και το μερικώς υποστηριζόμενο από διαφήμιση επίπεδο των $4.99 με πολλούς περιορισμούς που μάλλον δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλές).
Η NBCUniversal ολοφάνερα χρειάζεται να δώσει περισσότερους λόγους στους καταναλωτές να χρησιμοποιούν την υπηρεσία της και να πληρώνουν γι' αυτήν - και αυτή η συμφωνία για τις ταινίες των studio παραγωγής της πιθανώς θα βοηθήσει. Το αν και κατά πόσο θα αποδειχθεί αρκετή σε μία αγορά Δικτυακών υπηρεσιών που γίνεται ολοένα και περισσότερο ανταγωνιστική, θα φανεί εν καιρώ. Μέχρι τότε...