Τα σχετικά πλάνα είναι βεβαίως γνωστά εδώ και πολύ καιρό - και οι αλλαγές που φέρνουν αισθητές πριν ακόμη αυτά υλοποιοηθούν! - όμως είναι πια κι επίσημο: η Disney έχει δρομολογήσει την έναρξη λειτουργίας διανομής των ταινιών της μέσω Internet για το τρίτο ή τέταρτο τρίμηνο του 2019, δηλαδή σε περίπου έναν χρόνο από σήμερα. Η υπηρεσία αυτή θα ονομάζεται Disney Play και θα κληθεί να αποσπάσει γρήγορα μερίδιο αγοράς από τις ήδη καθιερωμένες Netflix, Amazon Prime Video και Hulu βασισμένη στο περιεχόμενο που, αποκλειστικά πια, θα προσφέρει από τον κατάλογο της Disney, της Marvel Studios, της Lucasfilm και της 21st Century Fox (της οποίας η εξαγορά τελικά έγινε και ολοκληρώνεται).
Το ρεπορτάζ της επιβεβαίωσης των παραπάνω σχεδίων ανήκει στο γνωστό περιοδικό Variety, το οποίο στο πλαίσιο ειδικού αφιερώματος χαρακτηρίζει την κίνηση αυτή της Disney ως "την μοναδική προτεραιότητα και το σημαντικότερο εξελικτικό βήμα" στα μάτια των στελεχών της. Ο αμερικανικός υπερκολοσσός του θεάματος με το Disney Play θα αποκτήσει για πρώτη φορά στην ιστορία του άμεση, απευθείας σχέση με τον τελικό καταναλωτή, τον οποίο θα επιδιώξει να προσελκύσει ως συνδρομητή βάσει των ταινιών και των τηλεοπτικών σειρών που αυτός δεν θα μπορεί να βρει οπουδήποτε αλλού.
Αν και η τιμολογιακή πολιτική που θ' ακολουθήσει η Disney για τις συνδρομές της υπηρεσίας της είναι φυσικά ακόμη υπό διαμόρφωση, αναφορές θέλουν τα στελέχη της να αποδέχονται πως το Play αρχικά θα διεκδικήσει να προστεθεί στις 1 ή 2 υπηρεσίες όπου οι καταναλωτές είναι ήδη συνδρομητές - ως εκ τούτου το λογικό είναι η συνδρομή του Disney Play να κινηθεί σε κόστος χαμηλότερο από αυτό π.χ. της Netflix. Αν όλο το περιεχόμενο της υπηρεσίας προσφέρεται με ενιαίους όρους και χαρακτηριστικά, όχι δηλαδή σε τρία διαφορετικά "επίπεδα" δυνατοτήτων τεχνικών όπως της Netflix, το πιθανότερο μηνιαίο κόστος συνδρομής τοποθετείται στα 7 ή 8 δολάρια. Αν η Disney επιλέξει να διακρίνει και αυτή "επίπεδα", τότε το "εισαγωγικό" θα μπορούσε να προσφέρεται ακόμη και για 5 δολάρια μηνιαίως.
Αυτό που δεν διευκρινίζει το ρεπορτάζ του Variety είναι το αν και κατά πόσο η Disney φιλοδοξεί να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του Play σε παγκόσμιο επίπεδο από την πρώτη ημέρα ή αν θα ξεκινήσει από τις ΗΠΑ και θα επεκταθεί σταδιακά στις υπόλοιπες αγορές. Άλλοτε θα στοιχηματίζαμε πως η αμερικανική εταιρεία θα επέλεγε την ασφαλέστερη, πρώτη προσέγγιση, όμως οι συνθήκες του 2019 δεν θα είναι οι ίδιες του π.χ. 2012-2016, οι οποίες επέτρεψαν στην Netflix να επεκταθεί βαθμιαία. Η Disney θα αποπειραθεί να αποκτήσει αξιοπρεπή έστω θέση μέσα σε ένα Δικτυακό περιβάλλον εξαιρετικά ανταγωνιστικό και τα ημίμετρα σε γεωγραφική παρουσία, γκάμα περιεχομένου και διαφημιστική προώθηση εκ των πραγμάτων θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αποτυχία.
Το σίγουρο είναι πως και μόνο η είσοδος της Disney στον τομέα της διανομής ψυχαγωγικού περιεχομένου θα φέρει αλλαγές στην παρουσία της στον χώρο αυτό γενικότερα. Θα επηρεαστούν όλοι οι παραδοσιακοί εμπορικοί της συνεργάτες (από τις εταιρείες διανομής και τις τις κινηματογραφικές αίθουσες μέχρι τα καταστήματα πώλησης ταινιών της σε DVD/Blu-ray) αλλά και όλες οι άλλες της υφιστάμενες συνεργασίες (από τις άλλες Δικτυακές υπηρεσίες μέχρι τους παρόχους συνδρομητικών υπηρεσιών), με ό,τι αυτό σημαίνει με την θετική αλλά και την αρνητική έννοια για τα δικά της οικονομικά αποτελέσματα.
Η Disney δείχνει να έχει στηρίξει πολλά στο "ειδικό βάρος" των υπερηρωϊκών ταινιών, των παιδικών ταινιών, των Star Wars και άλλων εμπορικά υπερπολύτιμων ειδών περιεχομένου στα οποία κατέχει περίοπτη θέση. Όμως οι "μνηστήρες" στον ίδιο κλάδο είναι πια πάρα πολλοί και, αν μη τί άλλο, οι επιλογές του κινηματογραφικού και τηλεοπτικού κοινού τα τελευταία χρόνια δεν μάς καθιστούν ιδιαίτερα βέβαιους πως αυτά τα κοινά σε παγκόσμιο επίπεδο θα προτιμήσουν την ποιότητα από την ποσότητα (όπως επίσης ελπίζει η Disney). Σε κάθε περίπτωση η επερχόμενη λειτουργία του Disney Play θα αποδείξει, σε χρονικό πλαίσιο μεσοπρόθεσμο βέβαια, μία σειρά από πράγματα σχετικά τόσο με την πραγματική επιρροή της Disney στην αγορά, όσο και με τις ψυχαγωγικές προτεραιότητες του κοινού και πώς αυτές διαμορφώνονται όταν βασικό κριτήριο είναι το αποκλειστικό περιεχόμενο. Έως τότε...