Android L: αποφασιστικό βήμα μπροστά

Μεγάλες αισθητικές αλλαγές, πάμπολλες προσθήκες στην επερχόμενη έκδοση 5.0

Δεν είναι ακριβώς... κρυφό το γεγονός ότι το δημοφιλέστερο λειτουργικό σύστημα για smartphones και tablets αυτή τη στιγμή, το Android, είχε παραμείνει στάσιμο για υπερβολικά πολύ καιρό - δύο χρόνια σχεδόν, από την έκδοση 4.0, αφού όλες οι επόμενες 4.x.x ήταν πρακτικά συμπληρωματικές ή διορθωτικές. Στην εκδήλωση I/O η Google έπρεπε να αποδείξει πως έχει τις ίδιες ή μεγαλύτερες φιλοδοξίες για εξέλιξη του λειτουργικού της με αυτές που έχουν επιδείξει οι Apple και Microsoft για τα iOS και Windows Phone αντίστοιχα... και έκανε ακριβώς αυτό, παρουσιάζοντας επίσημα το Android L.

Πρόκειται βεβαίως για την έκδοση 5.0 του Android (το L στα λατινικά είναι ο αριθμός 50), η οποία έχει πολλαπλούς στόχους και αντίστοιχα νέα χαρακτηριστικά. Πρώτον, σημαντική αισθητική ανανέωση στο γραφικό του περιβάλλον: η Google το ονομάζει Material Design και είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να είναι "καθαρό", γρήγορο, λογικά δομημένο, να εκμεταλλεύεται τον εκάστοτε διαθέσιμο χώρο προβολής, να αξιοποιεί ένα είδος "βάθους" (3D) για να κάνει προσβάσιμη περισσότερη πληροφορία σε "επίπεδα" (layers) και να φέρνει στο προσκήνιο την κίνηση (animation) των διαφόρων στοιχείων με τρόπο ομαλό και ευχάριστο. Τα demos που επέδειξε η Google σε smartphone ήταν καλαίσθητα και πολύ ενδιαφέροντα, οι διάφορες εφαρμογές ωστόσο για Android θα πρέπει να επανασχεδιαστούν σε σημαντικό βαθμό για να ευθυγραμμιστούν με το Material Design.

Ως απόρροια του Material Design - ή το αντίστροφο φυσικά - προκύπτει η επιδίωξη της Google να καθιερώσει ένα ενιαίο περιβάλλον χειρισμού για την επόμενη έκδοση του Android: ένα έτσι διαμορφωμένο, δηλαδή, που να φαίνεται και να λειτουργεί παρόμοια σε smartphones και tablets οποιασδήποτε διαγωνίου, σε οθόνες laptop, τηλεοράσεων αλλά και αυτοκινήτου. Δεν θα είναι μόνο τα apps για Android που θα ευθυγραμμιστούν, δε, με το νέο εικαστικό στυλ του Material Design, αλλά και οι ίδιες οι Δικτυακές υπηρεσίες της Google που παραδοσιακά χειριζόμαστε μέσω Web. Οι Αμερικανοί επιδιώκουν έτσι να καλλιεργήσουν ένα ενιαίο σχεδιαστικό ύφος ("look&feel") σε όλα τους τα προϊόντα, ώστε να είναι διακριτά πια ως σύνολο απέναντι στα αντίστοιχα των Microsoft και Apple.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ