Το πήδημα

3

Ωραίο δείγμα σύγχρονης γραφής αλλά και μια χαμένη ευκαιρία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το δυναμικό έργο της Βρετανίδας Μάγκι Νέβιλ για τον έρωτα και τις σχέσεις, ενώ αντίστοιχα συναισθήματα προκαλεί και το πρώτο ελληνικό ανέβασμά του. | Powered by Uber

Το πήδημα ©Patroklos_Skafidas

Μια παραμονή Πρωτοχρονιάς, οι τουαλέτες μιας παμπ, μια κοριτσοπαρέα, ένας άνδρας, δύο κέρατα, δύο χωρισμοί. Με αυτά τα υλικά έφτιαξε η Μάγκι Νέβιλ το έργο που βλέπουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μια κωμωδία (;) για τις σχέσεις, τον έρωτα, τους άνδρες και τις γυναίκες. Ηρωίδες είναι η Σαλ και η Τζι, που μόλις έχουν γευτεί την πικρή γεύση της απιστίας και του χωρισμού, η μαγκιόρα Λίζα, η προσγειωμένη, δυναμική Μπεθ και η κυνική Ντίλι, μια… θηλυκή συμμορία που κρατάει όμηρο, εκεί στις γυναικείες τουαλέτες, τον άπιστο σύντροφο της Τζι, Ματ. Με δυναμισμό και χιούμορ, το έργο χτίζει μια ωραία συνθήκη, καθώς παρακολουθεί τις νεαρές αυτές γυναίκες να παθιάζονται, να τρώνε τα μούτρα τους, να συνασπίζονται, να υπερβάλλουν, αλλά και να διεκδικούν το δίκιο τους, κι ας μην αποφεύγει τα κλισέ, όπως εκδηλώνονται στα τσιτάτα για τους άνδρες και τις κλασικές γυναικοκουβέντες – ίσως και επειδή καταφεύγει σε αυτά, για να τα διακωμωδήσει παράλληλα.

Το πήδημα
©Patroklos_Skafidas

Οι ηρωίδες της Νέβιλ είναι drama queens, αστείες αλλά και αξιαγάπητες, ανασφαλείς αλλά μαχήτριες, στέκονται η μία στην άλλη, ζουν τα πάντα στο κόκκινο, ψάχνουν την αληθινή αγάπη "όπως ήταν παλιά", πέφτουν αλλά ξανασηκώνονται (τουλάχιστον οι περισσότερες). Η συγγραφέας έχει όλα τα υλικά για την επιτυχημένη συνταγή ενός φρέσκου, "νεανικού" έργου: από την αρχική εύστοχη τοποθέτηση της δράσης σε ένα κατεξοχήν γυναίκειο "καταφύγιο", την παράλληλη –αθέατη– δράση που συμβαίνει έξω από τις τουαλέτες, την παρουσία του ανδρικού χαρακτήρα, που είναι απών-παρών στο μισό έργο, μέχρι την ουσία της ιστορίας, που έχει συναίσθημα, παλμό και μεγάλη ένταση. Παρ' όλα αυτά, το έργο τελικά αυτοσαμποτάρεται, καθώς ο ρυθμός του ξεχειλώνει, ενώ η δράση οδηγείται σε μια απολύτως δραματική κλιμάκωση, ύστερα από απανωτά plot twists.

Το πήδημα
©Patroklos_Skafidas

Η παράσταση του Δημήτρη Αγιοπετρίτη-Μπογδάνου εκμεταλλεύεται τα θετικά στοιχεία του και τα μετατρέπει σε μια παράσταση αντίστοιχης ενέργειας, δυναμισμού, χιούμορ και ταλέντου, με ωραία επιπλέον στοιχεία τα μουσικά διαλείμματα με τα εύστοχα τραγούδια που έχουν υπογράψει οι Σκιαδαρέσες. Ταυτόχρονα, όμως, η παράσταση δεν καταφέρνει να αντιστρέψει τα αδύναμα στοιχεία του έργου, αντιθέτως χάνει κι αυτή την ευρυθμία της και επίσης, καθώς εξελίσσεται, ποντάρει σε ένα κλιμακούμενο κρεσέντο φωνών και εντάσεων που δεν την ευνοεί. Οι ερμηνείες είναι άνισες, όμως κάποιες από τις ηθοποιούς είναι απολαυστικότατες, με προεξάρχουσες τη Λυδία Τζανουδάκη (Λίζα), μια φοβερή καρατερίστα με σπάνιο κωμικό χάρισμα, και τη Νάνσυ Μπούκλη ως Ντίλι. Ευαίσθητη με υπόγειο τσαμπουκά η Τζωρτζίνα Λιώση (Τζι), ικανοποιητική η Όλγα Σκιαδαρέση ως Μπεθ, αλληλεπιδρά ωραία με την αδερφή της –στη ζωή και στο έργο– Νίκη Σκιαδαρέση (Σαλ), η οποία όμως εμφανίζεται αδύναμη υποκριτικά, παρόλο που υπερασπίζεται με σθένος τη ρομαντική ηρωίδα της. Ο Άγγελος Προκόπιος Νεράντζης είναι πολύ καλός στον –από γραφής ενδιαφέροντα– ρόλο του παροπλισμένου Ματ. Πολύ καλή η σκηνογραφική (Μαριάνθη Ράδου) και ενδυματολογική (Μάριος Ράμμος) δουλειά.

Περισσότερες πληροφορίες

Το πήδημα

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 110 '

Η πρωτόπαικτη αντι-κωμωδία φωτογραφίζει την εποχή μας ακριβώς όπως είναι, γυμνή, ευάλωτη και απεγνωσμένη -πηδώντας από τον ωμό κυνισμό στην τρωτή αφέλεια, από τη βιαιότητα της αποξένωσης στην ελπίδα για σύνδεση-, με όχημα το βρετανικό χιούμορ και τους καυστικά τρυφερούς στίχους που υπογράφουν οι Σκιαδαρέσες. Έξι άνθρωποι σε ένα μπαρ. Πενήντα λίρες χρέος. Μία τουαλέτα γυναικών. Ένας αιχμάλωτος που πρέπει να δικαιώσει τους υπόλοιπους. Και είναι παραμονή Πρωτοχρονιάς. Πέντε κορίτσια σε ντελίριο ξεσπούν, ξεπερνούν κάθε όριό τους, εκρήγνυνται βίαια και αφιλτράριστα, επιδίδονται σε πράξεις που ούτε φαντάστηκαν ποτέ ότι θα κάνουν. Βγαίνουν εκτός εαυτού; Ή βρίσκουν τον εαυτό τους για πρώτη φορά;

Πόρτα

Λεωφ. Μεσογείων 59, Αμπελόκηποι

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Ιβάν εναντίον Ιβάν" ή πώς η σάτιρα του Γκόγκολ συναντά τα πάνελ της μεσημεριανής ζώνης στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Δύο νέοι δημιουργοί της γενιάς των millennials, οι Σωτήρης Ρουμελιώτης και Γιάννης Αποσκίτης, "μπλέκουν" τον Νικολάι Γκόγκολ με τη σύγχρονη cancel culture, τον "κανιβαλισμό" των media και των λαϊκών δικαστηρίων στη νέα τους παράσταση.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/01/2025

"How soon is now": Ένα "εθνικό ψηφιδωτό" από την Γλυκερία Μπασδέκη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Αξιοποιώντας το θέμα της ελληνικότητας, η παράσταση σε σκηνοθεσία του νέου δημιουργού Πάνου Κούγια ανοίγει έναν θαρραλέο διάλογο γύρω από το δράμα της γερμανικής κατοχής.

Πρεμιέρες: Οι νέες θεατρικές παραστάσεις της εβδομάδας (16-22/1)

Οι δέκα θεατρικές παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα από 16 έως 22 Ιανουαρίου και ξεχωρίζουν.

"Γυάλινος κόσμος" : Η παράσταση του Θεάτρου Τέχνης που συζητήθηκε συνεχίζει

Μέχρι τις 9 Φεβρουαρίου θα παίζεται Ο "Γυάλινος κόσμος" του Τενεσί Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία του Αντόνιο Λατέλα με ένα καστ που δικαιώνει το όραμα του Ιταλού σκηνοθέτη.

"Ο αόρατος επισκέπτης": Μια συναρπαστική ιστορία μυστηρίου στο θέατρο "Κάτια Δανδουλάκη"

Η Κάτια Δανδουλάκη πρωταγωνιστεί μαζί με ένα δυνατό καστ ηθοποιών στο ψυχολογικό θρίλερ του Οριόλ Πάουλο που επαναπροσδιόρισε το είδος μέσα από μια πλοκή γεμάτη αγωνία και ανατροπές.

Τελευταία παράσταση για "Το φιλί της γυναίκας αράχνης"

Η παράσταση του συγκλονιστικού μυθιστορήματος του Μανουέλ Πούιγκ "Το φιλί της γυναίκας αράχνης", που διασκεύασε και σκηνοθέτησε ο Κοραής Δαμάτης στη σκηνή του Αλκμήνη με το πρωταγωνιστικό δίδυμο Παντελής Καναράκης και Παναγιώτης Κατσίκης, κατεβάζει αυλαία.

"Έντα Γκάμπλερ": Φωτογραφίες από την παράσταση του Δημήτρη Καραντζά στο Προσκήνιο

Φρέσκο φωτογραφικό υλικό από την πολυαναμενόμενη ανατρεπτική σκηνοθετική προσέγγιση του Δημήτρη Καραντζά πάνω στο ιψενικό έργο με την Ανθή Ευστρατιάδου στον ομώνυμο ρόλο κι ένα θίασο σημαντικών ηθοποιών.