Πολλά και σημαντικά είναι τα θέματα που φέρνει το έργο της Βρετανίδας συγγραφέα στο τραπέζι, ειδικά καθώς η κυρίως υπόθεση κινείται σε διπλό επίπεδο και αναδεικνύει τόσο τον ηλικιακό ρατσισμό που αντιμετωπίζουν στον επαγγελματικό τομέα κυρίως οι γυναίκες όσο και τα πρότυπα ομορφιάς που συνεχίζουν να λειτουργούν δεσμευτικά. Κεντρική ηρωίδα είναι μια 55χρονη γυναίκα, μητέρα, σύζυγος και βραβευμένη διαφημίστρια στον κλάδο των καλλυντικών, που χάνει σταδιακά τον κόσμο κάτω από τα πόδια της, καθώς παλεύει με τη δυσλειτουργική σχέση της με τις δύο κόρες της, έρχεται αντιμέτωπη με την απιστία του συζύγου της και, κυρίως, χάνει τη θέση που κατείχε στην εταιρεία, καθώς μια νεότερη συνάδελφός της αναλαμβάνει τη νέα καμπάνια, η οποία μάλιστα αλλάζει ριζικά το πρόσωπο της εταιρείας που είχε δημιουργήσει η ίδια. Αν και δεν αποφεύγει κάποια μελοδραματικά σχήματα, το έργο αποτελεί ένα ενδιαφέρον δείγμα σύγχρονης γραφής, κυρίως χάρη στο ρόλο της Λίντα, η οποία διανύει μια μεγάλη και πολυκύμαντη διαδρομή από την κορυφή στην πτώση.
Στην παράσταση της Ελένης Σκότη το ρόλο ερμηνεύει με μαεστρία η Κατερίνα Λέχου· ξεκινάει ως σίγουρη και δυναμική γυναίκα, η οποία αρνείται να εγκαταλείψει τη μάχη στην πρώτη δυσκολία, όμως καθώς τα γεγονότα αρχίζουν να την ξεπερνούν, κλονίζεται, παρεκτρέπεται και τελικά καταρρέει. Η επιλογή της συγγραφέα να κλείσει το έργο (spoiler alert!) με ένα flashback στη βραδιά της βράβευσης της Λίντα είναι έξυπνη: βλέποντας την ηρωίδα δέκα χρόνια πίσω να βραβεύεται για το όραμά της να αλλάξει τα πρότυπα ομορφιάς καθιστά ακόμη πιο οδυνηρή την τωρινή συντριβή του, και η Λέχου είναι συναρπαστική σε κάθε στιγμή αυτού του κύκλου.
Συνολικά, έχουμε να κάνουμε με μια δυναμική παράσταση, με ωραίο ρυθμό, πολύ καλές σκηνογραφικές λύσεις από τον Γιώργο Χατζηνικολάου και ικανοποιητικές ερμηνείες. Οι ηθοποιοί μεταδίδουν τις δραματικές συγκρούσεις και προβληματικές, φανερώνουν όμως και τη σχηματικότητα που έχει σε σημεία το έργο: εξαιρετικός ο Άλκης Κούρκουλος στο ρόλο του διευθυντή, κι ας εμφανίζεται μόνο στην οθόνη, η Εριέττα Μανούρη, τόσο φρέσκια και όμορφη όσο και ύπουλη και αδίστακτη νέα συνάδελφος, ο Μιχάλης Μαρκάτης στο ρόλο του παρόντος-απόντος συζύγου που ξορκίζει την κρίση ηλικίας μέσω της απιστίας, ο Βασίλης Καζής στον μικρότερο ρόλο του πρακτικάριου. Τις δύο κόρες της Λίντα ερμηνεύουν ωραία η Μαριέλα Δουμπού και η Νεφέλη Κουρή: η δεύτερη επωμίζεται τον δεύτερο σημαντικότερο ρόλο του έργου, καθώς ερμηνεύει ένα κορίτσι που είχε πέσει θύμα διασυρμού στο σχολείο, γεγονός που την έχει στιγματίσει έντονα. Η ηθοποιός πραγματοποιεί μια καλή ερμηνεία, ίσως όμως αδικείται από τον ίδιο το ρόλο: η συγγραφέας θέλει να χωρέσει πολλά θέματα και όλα μαζί ακούγονται κάπως υπερβολικά.
Περισσότερες πληροφορίες
Linda
Η ηρωδία αυτή είναι η Λίντα Γουάιλντ, που πιστεύει ότι έχει κατακτήσει την κορυφή και ότι αυτή θα της ανήκει για πάντα. Μέσα από την αιχμηρή γραφή της, το σατιρικό βρετανικό χιούμορ και την πλοκή με χαρακτηριστικά θρίλερ, η Σκίνερ μοιράζεται την ιστορία της εκκωφαντικής πτώσης μιας σύγχρονης τραγικής ηρωίδας. Δεν εστιάζει μόνο στις δυσκολίες μίας γυναίκας να πετύχει και να επιβιώσει -τον σεξισμό, τα ταμπού της ηλικίας, της ομορφιάς, της οικονομικής ανεξαρτησίας-, αλλά μιλάει για όλους όσους προσπαθούν να ανταποκριθούν στις κοινωνικές επιταγές και να βρουν την «ευτυχία» μέσα σε μια αμείλικτη πραγματικότητα.