Στέλιος Κασόνγκο

3

Τα ζητήματα ρατσισμού στην ελληνική κοινωνία απασχολούν το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Χατζηνικολάου, που σκηνοθετεί ο ίδιος μαζί με την Ελένη Σκότη, και όπου μπλέκονται η μυθοπλασία και η βιογραφική μαρτυρία.

Στέλιος Κασόνγκο

Σε αυτή την υβρδική κατά μία έννοια δραματουργική σύνθεση, ο Γιώργος Χατζηνικολάου μπλέκει σε μια μυθοπλαστική ιστορία την αυτοβιογραφική μαρτυρία του -κενυάτικης καταγωγής & Έλληνα τρίτης γενιάς- ηθοποιού Σαμουήλ Ακίνολα, ο οποίος πρωταγωνιστεί και στην παράσταση. Η μη αποδοχή του "ξένου" και του "μαύρου", ακόμη κι αν αυτός έχει γεννηθεί στην Ελλάδα -όπως και οι γονείς του- απασχολεί τον συγγραφέα στο πρώτο του θεατρικό έργο. Σε αυτό αφηγείται τις προσπάθειες δύο φίλων, του Χρήστου και του (αφροέλληνα) Στέλιου, να στήσουν ένα μαγαζί που θα στεγάσει τα μουσικά τους όνειρα, όταν ο πρώτος κληρονομήσει -από τον πατέρα που δεν γνώρισε- μια αποθήκη. Συμπαραστάτρια στο εγχείρημα θα είναι η θεία του Χρήστου, Εύα, όμως ο ετεροθαλής αδερφός του Χρήστου, ο Άλκης, που εμφανίζεται ξαφνικά, ύστερα από εξαφάνιση δεκαετιών, όχι μόνο θα εμποδίσει τα σχέδιά τους αλλά και θα εκφράσει βίαια ρατσιστικά ένστικτα εναντίον του Στέλιου, οδηγώντας την ιστορία σε τραγικό φινάλε.

Στέλιος Κασόνγκο
Γιώργος Χατζηνικολάου©

Ακολουθώντας μια ρεαλιστική γραμμή, που σπάει σε σημεία από τις αναμνήσεις/μαρτυρίες του Σαμουήλ/Στέλιου, το έργο εκτυλίσσεται πάνω στην αλληλουχία των συμβάντων, που θα οδηγήσουν στην τελική κορύφωση. Οι χαρακτήρες και οι σχέσεις τους δίνονται και αναπτύσσονται ικανοποιητικά και συνολικά το νήμα της ιστορίας εκτυλίσσεται προκειμένου να διατηρηθεί το σκηνικό ενδιαφέρον από σκηνή σε σκηνή. Δεν παύουν παρ’ όλ’ αυτά να λείπουν περισσότερα στοιχεία που θα έδιναν επιπλέον ζωή στο κείμενο (όπως, π.χ., συμβαίνει στις σκηνές με τις μουσικές πρόβες της παρέας, ή με την αλλαγή της σκηνικής θερμοκρασίας όταν εμφανίζεται ο Άλκης) και ενδεχομένως θα έδιναν ώθηση σε μια πιο ζωηρή σκηνοθεσία˙ τώρα, η συνσκηνοθεσία του συγγραφέα και της Ελένης Σκότη περιορίζεται στα βασικά.

Στέλιος Κασόνγκο

Οι ερμηνείες, πάντως, είναι ωραίες και αποτελούν την ψίχα της παράστασης, γεγονός που μαρτυράει και την αμεσότητα στη δημιουργία των χαρακτήρων από γραφής και την καλή σκηνοθετική καθοδήγηση και τις ικανότητες των ηθοποιών. Ο Σαμουήλ Ακίνολα είναι συγκινητικός στα αυτοβιογραφικά μέρη και επίσης άνετος στο ρόλο του Στέλιου, όσο και στο πέρασμα μεταξύ των δύο, ενώ έχει ωραία χημεία με τον Πάρη Σκαρτσολιά, που ερμηνεύει επίσης με αμεσότητα τον Χρήστο. Η Τζίνη Παπαδοπούλου έχει εμπειρία και μια έμφυτη σκηνική κομψότητα στο ρόλο της Εύας, ενώ ο Άγης Εμμανουήλ πλάθει εξαιρετικά τον αντιπαθητικό και απειλητικό Άλκη, τονίζοντας πολύ ωραία τα στοιχεία της συμπεριφοράς ενός ρατσιστή ελληνοαμερικανού από το Τέξας. Τα σκηνικά του Γιώργου Χατζηνικολάου αναπαριστούν ωραία μια παλιά αποθήκη ελαστικών που γίνονται προσπάθειες να μετατραπεί σε μουσική σκηνή.

Περισσότερες πληροφορίες

Στέλιος Κασόνγκο

  • Κοινωνικό
  • Διάρκεια: 110 '

Η ομάδα Νάμα παρουσιάζει την ιστορία του Χρήστου, που κληρονομεί μια ημιυπόγεια αποθήκη και ονειρεύεται στεγάσει εκεί το όραμά του για μία μουσική σκηνή. Το σχέδιο μπαίνει σε εφαρμογή, με τον Χρήστο να έχει συμπαραστάτες τη θεία του αλλά και τον αγαπημένο του φίλο, τον Στέλιο Κασόνγκο. Ο Στέλιος, μετανάστης τρίτης γενιάς από τη Βόρεια Κένυα και μεγαλωμένος στον Βύρωνα, δέχεται ενθουσιασμένος την πρόταση συνεργασίας του Χρήστου και η προσπάθεια για την δημιουργία της επιχείρησής τους ξεκινά και προχωρά μέχρι την έλευση του Άλκη, του ετεροθαλούς αδελφού του Χρήστου, που θα ανασύρει στην επιφάνεια μυστικά αλλά και δηλητηριώδεις εκφάνσεις της κοινωνίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber