Άπαιχτο στην Ελλάδα ως τώρα, το τελευταίο έργο της Ρεζά είναι αρκετά χαρακτηριστικό του ύφους της. Ο σύγχρονος αστός μπαίνει στο μικροσκόπιό της και σε αυτή την περίπτωση, μαζί, φυσικά, με την επίπλαστη ευγένεια, τις νευρώσεις, τις καταπιεσμένες επιθυμίες και απωθημένα, την υποκρισία του. Τέσσερα χρόνια εξωσυζυγικής σχέσης μετράει ο Μπορίς με την Αντρεά, όμως η πρόθεσή του να περάσουν μαζί ένα ωραίο βράδυ σε ένα καλό εστιατόριο ναυαγεί εξαιτίας της εριστικής διάθεσης της Αντρεά αρχικά, κι έπειτα λόγω ενός παρ’ ολίγον τροχαίου ατυχήματος. Το ζευγάρι που κόντεψε να τραυματίσει ο Μπορίς δεν είναι κάποιοι άγνωστοι, αλλά φίλοι της γυναίκας του: η Φρανσουάζ και ο Ερίκ έχουν έρθει στο ίδιο εστιατόριο, για να γιορτάσουν τα γενέθλια της μητέρας του Ερίκ, Υβόν, και κάπως έτσι τα πέντε πρόσωπα θα καταλήξουν σε μια αμήχανη συνάντηση γύρω από ένα τραπέζι. Το τεταμένο κλίμα της βραδιάς, που προκαλεί η αποκάλυψη του παράνομου δεσμού του Μπορίς, κουκουλώνεται κάτω από φιλοφρονήσεις και γενικόλογες συζητήσεις, όχι όμως χωρίς να οδηγήσει σε εκρήξεις και συγκρούσεις και μια επαναδιατύπωση για έννοιες όπως οι σχέσεις, ο έρωτας, η συμβίωση, η απιστία. Η Ρεζά ξέρει να κάνει θέατρο με αυτά τα υλικά κι έτσι συνθέτει μια μαύρη κωμωδία με πρωταγωνιστή τον σύγχρονο άνθρωπο της Δύσης που "τσουλάει" τη ζωή του μέσα από μικροεξαρτήσεις (το τσιγάρο, τα "ελαφριά, ανώδυνα" χάπια, τον καταναλωτισμό), μήπως και καμουφλάρει μια βαθιά ριζωμένη αγωνία για τη ζωή και την ύπαρξή του.
Η σκηνοθεσία του Μάνου Καρατζογιάννη παρέδωσε μια παράσταση με ωραίους ρυθμούς, συνέλαβε το –συχνά βιτριολικό- χιούμορ και την ευαισθησία του έργου, αν και δεν αντίκρισε τολμηρότερα το υπόβαθρο που βράζει κάτω από την επιφάνεια. Χρειαζόταν μια αιχμηρότερη σκηνοθεσία, ώστε να αναδειχθεί η δραματικότητα των προσώπων που έρχονται αντιμέτωποι με τις φοβίες τους. Σε κάποιο βαθμό, αυτήν τη δουλειά κάνουν κάποιες ωραίες ερμηνείες, με κυριότερη της Φαίης Ξυλά, που αποδίδει ωραία την Αντρεά, μια εντυπωσιακή γυναίκα, η οποία ταλαντεύεται μεταξύ του δυναμισμού της και της συντριπτικής συνειδητοποίησης πως τόσο η ομορφιά της όσο και η ίδια είναι αναλώσιμες και φθαρτές. Δεν αποδεικνύεται το ίδιο ικανοποιητικός ο Παναγιώτης Μπουγιούρης, που μεταδίδει αμήχανα έναν άντρα ο οποίος αντιμετωπίζει με τη σειρά του τους δικούς του δαίμονες. Άνισες οι ερμηνείες και στο δεύτερο ζευγάρι: ωραίος ο Χρήστος Κοντογεώργης, που καταφέρνει να γίνει όσο πρέπει αντιπαθής με την υποτιμητική συμπεριφορά απέναντι στη σύντροφό του, την οποία ερμηνεύει μάλλον μονοδιάστατα η Ραφίκα Σαουίς. Η Υβόννη Μαλτέζου μεταχειρίζεται ευκολίες, είναι παρ’ όλ’ αυτά συγκινητική στο ρόλο της Υβόν και φέρνει στο τραπέζι το θέμα της τρίτης ηλικίας και όλα τα θέματα που ανοίγει για το θάνατο, τη φθαρτότητα, τη βαρύτητα αλλά και την ελαφρότητα της ύπαρξης και της ζωής.
Περισσότερες πληροφορίες
Bella figura
Η δράση εκτυλίσσεται έξω από ένα εξοχικό εστιατόριο. Ένας άντρας και μια γυναίκα διαπληκτίζονται μέσα σ’ ένα πάρκινγκ. Ο Μπορίς προσπαθεί να πείσει την ερωμένη του, Αντρεά, ανύπαντρη μητέρα και τεχνικό σε φαρμακευτική εταιρεία,να βγει από το αμάξι. Έχει κάνει πριν από λίγο τo λάθος να της αποκαλύψει ότι το εστιατόριο που την πήγε, του το συνέστησε η ίδια η σύζυγός του. Τα πράγματα δε θα αργήσουν να γίνουν χειρότερα. Ενώ ο Μπορίς δε βλέπει την ώρα να τελειώσει η βραδιά, ένα ακόμα ζευγάρι κάνει την εμφάνισή του στη σκηνή: ο Ερίκ και η παιδική φίλη της γυναίκας του, Φρανσουάζ, συνοδευόμενοι από τη μητέρα του Ερίκ, την Υβόν, που γιορτάζει τα γενέθλιά της. Ένα πολύπλοκο, αστείο και σκληρό παιχνίδι εξουσίας θα ξεκινήσει προς όλους και για όλα και κανείς δεν πρόκειται να βγει αλώβητος απ’ αυτό.