Συρανό

3,5

Το δημοφιλές ρομαντικό δράμα του 19ου αι. ανεβαίνει σε μια παράσταση που γιορτάζει τη θεατρικότητα, ως ένα «υπερθέαμα» φτιαγμένο με λίγα μέσα. Το υποστηρίζουν οκτώ ακάματοι ηθοποιοί με κυρίαρχη τη «χαμαιλεοντική» ερμηνεία του Μιχάλη Σαράντη.

Συρανό Γιώργος Νανούρης Ελίνα Γιουνανλή©

Ο Γιώργος Νανούρης φαίνεται ότι, με τον "Συρανό", αναμετρήθηκε με ένα μεγάλο, και ίσως νέο γι’ αυτόν, στοίχημα. Κι αυτό επειδή, ενώ η παράσταση διατηρεί τα χαρακτηριστικά των "χειροποίητων" προηγούμενων δουλειών του, είναι την ίδια στιγμή και ένα είδος υπερθεάματος. Μάλιστα, ίσως τα στοιχήματα να είναι περισσότερα του ενός, καθώς εδώ ο Νανούρης επιλέγει ένα εκτενές έμμετρο κείμενο του 19ου αι., και επί σκηνής αποδεικνύει πως πίστεψε πολύ στην αξία αυτού του θεάτρου λόγου, ποίησης και μεγάλων παθών. Δεν φοβήθηκε την κυριαρχία του λόγου, έτσι όπως προβάλλεται μέσα από τους εκτενείς μονολόγους και τον έμμετρο στίχο, αλλά του έδωσε χώρο και χρόνο, ίσως και σε πείσμα της ταχύτητας της δικής μας εποχής: η δράση εκτυλίσσεται χωρίς καμία βιασύνη κι ο λόγος εκφέρεται καθαρά και έρχεται στο προσκήνιο (πολύτιμη η συμβολή της εξαίσιας μετάφρασης του Στρατή Πασχάλη)· εξάλλου έχουμε να κάνουμε με ένα έργο που τροφοδοτείται από την ευγλωττία του κεντρικού ήρωα.

Συρανό Γιώργος Νανούρης

Αυτό το ρομαντικό δράμα, όπου ο ερωτευμένος άνδρας με τη μεγάλη μύτη δανείζει τα παθιασμένα λόγια της αγάπης του για τη Ρωξάνη στον όμορφο αλλά άξεστο Κριστιάν για να τον βοηθήσει να κερδίσει την αγάπη της, ανέβηκε σε μια παράσταση-γιορτή της θεατρικότητας, ως ένα "υπερθέαμα" φτιαγμένο με λίγα μέσα, που στηρίζεται στις εκφραστικές ικανότητες των ηθοποιών. Σε μια άδεια σκηνή, με λίγα καθίσματα θεάτρου ως σκηνικά αντικείμενα κι έναν χαριτωμένο δισδιάστατο Πύργο του Άιφελ στο φόντο, η σκηνοθεσία κατέφυγε σε δεκάδες θεατρικούς κώδικες, από τον βωβό κινηματογράφο (με την κυριαρχία των γκαγκ και των ηχητικών εφέ), το καμπαρέ, το μη ρεαλιστικό θέατρο (με το σπάσιμο της σύμβασης) και κυρίως το σωματικό θέατρο, έχοντας ως ισότιμη συμπρωταγωνίστρια τη μουσική του Βάιου Πράπα, που επίσης αντλεί από πολλά είδη (ραπ, δημοτικό τραγούδι κ.ά.) και, καθώς εκτελείται ζωντανά, συνομιλεί με τους ηθοποιούς και συμπληρώνει τη σκηνική δράση.

Συρανό Γιώργος Νανούρης

Τέσσερις ηθοποιοί ερμηνεύουν τα βασικά πρόσωπα: τον Συρανό ο ακάματος και άκρως "πλαστικός" Μιχάλης Σαράντης, που επιβάλλεται σαν χαμαιλέων, όντας μαζί σόουμαν, περφόρμερ και ρόλος, τον Κριστιάν ο Ιάσονας Παπαματθαίου, τον Κόμη Ντε Γκις ο Νικόλας Χανακούλας (απολαυστικοί και οι δύο) και τη Ρωξάνη η –κάπως βαρύθυμη στο ρόλο– Λένα Παπαληγούρα. Οι Κωνσταντίνος Γιουρνάς, Κωνσταντίνος Γεωργαλής, Χρήστος Πούλος Ρένεσης και Γιώργος Φασουλάς μεταμορφώνονται απολαυστικά, ερμηνεύοντας πολλαπλούς ρόλους. Το αποτέλεσμα είναι ευφρόσυνο, παντρεύει επιδέξια την κωμικότητα με το συναίσθημα, είναι σύγχρονο και γεμάτο ενέργεια και καθιστά την παράσταση θελκτική και για ένα νεανικό κοινό, κατάλληλη και για εφήβους. Συνολικά υπάρχει μεγάλο πάθος, ίσως όμως και κάποιος υπερβάλλων ζήλος, καθώς στην επιθυμία του να αποδώσει το έργο σε μια σύγχρονη, καθόλου "φιλολογική" παράσταση, ο Νανούρης οδηγείται σε σκηνοθετική φλυαρία: δεν υπάρχει σκηνή ή ο παραμικρός στίχος που να μην τονίζεται με σκηνικές δράσεις, κι έτσι η δραματική οικονομία ζημιώνεται.

Περισσότερες πληροφορίες

Συρανό

  • Κωμωδία

Πρόκειται για μία ιστορία που διαδραματίζεται στο Παρίσι του 17ου αιώνα, με πρωταγωνιστή έναν δεινό πολεμιστή, τον Συρανό. Ο Συρανό λόγω ενός εξωτερικού του χαρακτηριστικού (της μεγάλης μύτης του) δεν τα πήγαινε πολύ καλά στον τομέα του έρωτα. Συγκεκριμένα, ήταν η Ρωξάνη εκείνη από την οποία δεν είχε ανταπόκριση, καθώς, μάλιστα, αυτή αγαπούσε έναν άλλο άντρα, τον Κριστιάν. Ο τελευταίος, όμως, επειδή δεν διέθετε ευγλωττία και πνευματικό βάθος, ζήτησε από τον Συρανό να «γίνει η φωνή του» μέσα από ερωτικές επιστολές που θα είχαν την υπογραφή του ίδιου αλλά θα ήταν γραμμένες στην πραγματικότητα εκείνον. Τελικά, είναι το πνεύμα ή εξωτερική εμφάνιση που κερδίζει στον έρωτα;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.