Κοιμώμενος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος

2,5

Ο μονόλογος βασισμένος στη ζωή του Έλληνα γλύπτη ανεβαίνει σε μια παράσταση που αδικείται από την απουσία μέτρου.

Κοιμώμενος Χαλεπάς 2023 Rabella Gre©

Το μονολογικό έργο του Άγγελου Ανδρεόπουλου για τον Γιανούλη Χαλεπά πιάνει τον Έλληνα γλύπτη κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού του στο ψυχιατρείο της Κέρκυρας, όπου παρέμεινε για περισσότερα από δέκα χρόνια, ύστερα από απόφαση των γονιών του και ειδικά της μητέρας του, που θεώρησαν τη γλυπτική υπεύθυνη για τον νευρικό κλονισμό του. Ο ήρωας ανατρέχει στην προηγούμενη ζωή του στην Τήνο, την Αθήνα και στο Μόναχο και χρησιμοποιεί τις αναμνήσεις του για να δραπετεύσει από αυτόν τον χώρο εγκλεισμού, ενώ ο συγγραφέας επικεντρώνεται στη σκιαγράφηση μιας προσωπικότητας έξω από τα συνηθισμένα. "Όποιον αγαπάει ο θεός, οι άνθρωποι τον λένε σαλό", θα πει σε κάποια στιγμή, χαρακτηριστικά. Χρησιμοποιώντας τις βιογραφικές αναφορές, το κείμενο στέκεται σε κομβικά σημεία της ζωής του Χαλεπά, με επίκεντρο φυσικά τον βίαιο -και καθοριστικό για το έργο και τη ζωή του- χαρακτήρα της μητέρας του, όπως και τη γνωριμία του με την οικογένεια Αφεντάκη και την ιστορία πίσω από τη δημιουργία του πιο γνωστού έργου του, της Κοιμωμένης.

Κοιμώμενος Χαλεπάς
Rabella Gre©

Το έργο ερμηνεύει ο Γιώργος Κοντοπόδης δείχνοντας πραγματική ψυχή και σθένος, καθώς δημιουργεί έναν άνδρα που στοιχειώνεται από το παρελθόν του ενώ βρίσκεται και κυριολεκτικά εγκλωβισμένος στην παρούσα κατάσταση. Το αφαιρετικό σκηνικό του Μιχάλη Παπαδόπουλου, που αφήνει τη σκηνή σχεδόν άδεια και χρησιμοποιεί μια λευκή γάζα στο φόντο, λειτουργεί ωραία και επιτρέπει στους φωτισμούς να προσδώσουν κατανυκτική ατμόσφαιρα στο χώρο˙ θα μπορούσε η λιτότητά του να λειτουργήσει ως οδηγός για την καθοδήγηση της υποκριτικής ερμηνείας. Αντιθέτως, η σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Λιακόπουλου χάνει από νωρίς το μέτρο. Ο μονόλογος αποδίδεται από τα πρώτα λεπτά ως το τέλος με μια όλο και αυξανόμενη νευρώδη, εξωστρεφή εκφορά, που ζημιώνει την όλη προσπάθεια. Χωρίς συναισθηματικές κλιμακώσεις & αποχρώσεις, με συνεχώς υψηλούς τόνους επί σκηνής και έντονη κινησιολογία, η παράσταση αδικείται και η συναισθηματική επίδρασή της ζημιώνεται.

Περισσότερες πληροφορίες

Κοιμώμενος Χαλεπάς, ο σαλός άγιος

  • Μονόλογος
  • Διάρκεια: 80 '

Το έργο, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και επιστρέφει για τρίτη χρονιά σε μια επετεικαή εκδοχή για τα 86 χρόνια από το θάνατό του, πραγματεύεται τη ζωή του Έλληνα καλλιτέχνη, ξεκινώντας ενώ είναι εσώκλειστος στο ψυχιατρείο της Κέρκυρας. Μέσα από τα διαρκή ταξίδια του μυαλού του, βλέπουμε όλη του τη ζωή: την Τήνο, την αυταρχική μητέρα και τον τυπικό πατέρα, τα αδέρφια, τον μεγάλο έρωτα της ζωής του. Περισσότερο, όμως, γινόμαστε μάρτυρες της έμπνευσης, της μανίας της δημιουργίας -η οποία οδηγεί στα σημαντικά έργα του-, των ονείρων, των εφιαλτών του, ώσπου καταλήγουμε στο τελικό ερώτημα. Τι αξίζει άραγε περισσότερο, να είσαι τρελός (σαλός) και ευφυής ή φυσιολογικός και απλά… άνθρωπος;

Αλκμήνη

Αλκμήνης 12

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber