Ένας πληρωμένος δολοφόνος και ένας απελπισμένος χωρισμένος άνδρας βρίσκονται σε διπλανά δωμάτια ξενοδοχείου. Ο πρώτος προκειμένου να έχει απρόσκοπτη θέα προς τα δικαστήρια όπου πρόκειται να καταθέσει ο μάρτυρας ενός πολύπροτου πολιτικού σκανδάλου, τον οποίον έχει εντολή να δολοφονήσει, ο δεύτερος γιατί σε αυτό το δωμάτιο πέρασε την πρώτη νύχτα του γάμου του με την πολυαγαπημένη του γυναίκα, η οποία πλέον τον έχει εγκαταλείψει. Φυσικά, τίποτα δεν θα πάει καλά από αυτή τη σχεδόν συγκατοίκηση, αφού έχουμε να κάνουμε με μια φάρσα: ο απελπισμένος σύζυγος, ο Φλοριάν, είναι ένας άνθρωπος-καταστροφή, αυτό που λένει οι Άγγλοι pain in the ass (το οποίο υπονοεί πάνω-κάτω και ο πρωτότυπος γαλλικός τίτλος "L’emmerdeur"), αυτός που φέρνει τους πάντες στα όριά τους και εν προκειμένω θα κάνει το σχέδιο της πληρωμένης εκτέλεσης να πάει στράφι.
Αυτή την καθαρόαιμη φάρσα του μετρ Φρανσίς Βεμπέρ ("Δείπνο ηλιθίων"), που παίζει με τους αταίριαστους χαρακτήρες, με την υπερβολή, με τις ατάκες και τα λογοπαίγνια (που εδώ πολύ ωραία μετέγραψε στην ελληνική γλώσσα ο Αντώνης Γαλέος) επέλεξαν να σκηνοθετήσουν ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλη Δούνιας: μια απρόσμενη επιλογή αλλά δικαιωμένη εκ του αποτελέσματος. Απίθανες καταστάσεις και φρενήρεις ρυθμοί σαρώνουν τη σκηνή, προκαλώντας κελαριστό γέλιο. Ο Αιμίλιος Χειλάκης κεντάει στον ρόλο του Φλοριάν, σε μία από τις σπάνιες -αν όχι μοναδική- στιγμές που τον βλέπουμε σε ακραιφνή κωμωδία, ενώ εξαιρετικός είναι και ο -στυγνός επαγγελματίας, που θέλει απλώς να... εκτελέσει τη δουλειά του- Χριστόδουλος Στυλιανού.
Ως τυπική φάρσα, το "Μη σου τύχει" παίζει με την υπερβολή, την επανάληψη, τη διόγκωση των καταστάσεων. Οι δύο σκηνοθέτες δεν φοβήθηκαν αυτά τα στοιχεία, αντιθέτως πρόσθεσαν ακόμη περισσότερη υπερβολή (στα κραυγαλέα κοστούμια της Μαρίας Κοντοδήμα, την εξωφρενική περούκα του Φλοριάν, ακόμη και στην απόφαση να μετατρέψουν τον εραστή της πρώην συζύγου του Φλοριάν σε ερωμένη) και συνολικά έχουν δημιουργήσει μία κατασκευή στην όποια συντονίζεται ένας καλοκουρδισμενος σκηνικός και ερμηνευτικός μηχανισμός. Ξεκαρδιστική η παρουσία της Ελένης Καρακάση που ερμηνεύει τη μοναδική υπάλληλο του ξενοδοχείου: πάνω της χτίζεται το καθοριστικό κωμικό εύρημα του ανθρώπου για όλες τις δουλειές. Η Ευγενία Ξυγκόρου, η Τάνια Τρύπη και η Νίνα Φώσκολου στους μικρότερους ρόλους της πρώην συζύγου, της ψυχιάτρου/ερωμένης και της αστυνομικού ολοκληρώνουν το σύνολο. Συνεπές στη 70’s αισθητική της παράστασης το σκηνικό του Γιώργου Γαβαλά, που αναπαριστά δύο πανομοιότυπα δωμάτια ξενοδοχείου.
Περισσότερες πληροφορίες
Μη σου τύχει...!
Δυο ξένοι βρίσκονται σε δύο διπλανά δωμάτια ξενοδοχείου. Ο πρώτος, ένας απατημένος σύζυγος ο οποίος θέλει να αυτοκτονήσει και ο δεύτερος ένας επαγγελματίας δολοφόνος ο οποίος θέλει απλά να εκτελέσει… την δουλειά του. Μια οποιαδήποτε άλλη μέρα θα τα είχαν καταφέρει και οι δύο. Όχι όμως εκείνη. Γιατί τότε έμελλε όλα να τους πάνε στραβά με απρόβλεπτες συνέπειες. Αυτή είναι η υπόθεση της κλασικής γαλλικής μαύρης κωμωδίας (που έχει ανέβει δύο φορές από τον Κένεθ Μπράνα, ενώ έχει μεταφερθεί και στον κινηματογράφο), γραμμένη από τον συγγραφέα του «Δείπνου ηλιθίων», αλλά και της κινηματογραφικής μεταφοράς του έργου «Το κλουβί με τις τρελές».