Φοβάμαι, ταυρομάχε

2,5

Άνισο σκηνικό ανέβασμα του μυθιστορήματος του Χιλιανού καλλιτέχνη, που αφηγείται τον έρωτα ενός μεσήλικου ομοφυλόφιλου με έναν αντιστασιακό φοιτητή κατά τη δικτατορία του Πινοτσέτ, με σημείο αιχμής την ερμηνεία του Νίκου Αρβανίτη.

Φοβάμαι, ταυρομάχε Κέλλυ Φώσκολου©

Με πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία, το μοναδικό μυθιστόρημα του –εικαστικού, περφόρμερ και χρονικογράφου– Πέδρο Λεμεμπέλ αφηγείται τη γνωριμία, στη Χιλή του Πινοτσέτ, ενός μεσήλικου ομοφυλόφιλου και ενός νεαρού φοιτητή, μέλους του αντιστασιακού αγώνα. Τα περιστατικά διαδραματίζονται στα μέσα της δεκαετίας του ’80 και το κείμενο είναι γραμμένο σχεδόν με μια ανάσα και σε τρίτο πρόσωπο, σαν να παρατηρεί από απόσταση τις πορείες δύο ανθρώπων που διασταυρώθηκαν για λίγο κι έπειτα χώρισαν: της αποκαλούμενης "Τρελής", που παθιάζεται με τα μελοδραματικά τραγούδια, δυσανασχετεί με τις πολιτικές ειδήσεις και κλείνεται στον κόσμο της κεντώντας πολύχρωμα τραπεζομάντιλα, και του Κάρλος, ενός νεαρού μυστικοπαθή επαναστάτη, που χρησιμοποιεί το σπίτι της Τρελής ως κρησφύγετο. Σε μια παράλληλη αφήγηση, ο Πινοτσέτ και η ανυπόφορη σύζυγός του συμπληρώνουν το κουαρτέτο των βασικών προσώπων· κι ενώ τα δραματικά γεγονότα οδηγούν προς ένα κεντρικό συμβάν, τη δολοφονική απόπειρα εναντίον του απεχθή δικτάτορα από μέλη του αντιστασιακού αγώνα, ο πυρήνας του βιβλίου αφορά μια ιστορία βαθιά συγκινητική και ανθρώπινη, που εστιάζει σε αυτήν τη γνωριμία, στο ανανταπόδοτο ερωτικό συναίσθημα της Τρελής για τον Κάρλος, στα κέρδη και τις ζημίες της.

Φοβάμαι, ταυρομάχε

Η Άννα Βαγενά, η οποία υπογράφει εκτός της σκηνοθεσίας και τη θεατρική διασκευή, έχει δημιουργήσει μια ατμοσφαιρική παράσταση. Παρά την αναπόφευκτη σύμπτυξη του λογοτεχνικού πρωτότυπου προκειμένου να πάρει παραστάσιμη μορφή (με αποτέλεσμα να εκτυλίσσεται σε σημεία επί τροχάδην), η παράσταση μεταδίδει την ιστορία με θέρμη, αιχμαλωτίζει τη θερμοκρασία της, δημιουργεί έναν κόσμο τόσο πολύχρωμο όσο και επώδυνο. Συντελεί σε αυτό με επιτυχία η σκηνική όψη (την οποία υπογράφει επίσης η Άννα Βαγενά, όπως και τα κοστούμια), ειδικά καθώς επιτυγχάνει να αναπαραστήσει το σπίτι της Τρελής σε όλο τον πλουραλισμό της λατινοαμερικάνικης κουλτούρας και της ιδιοσυγκρασίας της ηρωίδας, διατηρώντας ταυτόχρονα τη φτωχική του ταυτότητα.

Φοβάμαι, ταυρομάχε

Ο Νίκος Αρβανίτης στο ρόλο της Τρελής είναι αδιαμφισβήτητα το σημείο αιχμής, καθώς σηκώνει την παράσταση στους ώμους του με μια ουσιαστική όσο και παθιασμένη ερμηνεία. Όμως οι σκηνοθετικές επιλογές για τις υπόλοιπες ερμηνείες στοιχίζουν στο συνολικό αποτέλεσμα. Οι ρόλοι του Πινοτσέτ και της συζύγου του αποδίδονται ως καρικατούρες, ενδεχομένως για να συμφωνήσουν με την εικόνα που τους προσδίδει ο συγγραφέας. Αυτό όμως γίνεται με εντελώς σχηματικές και εξωτερικές ερμηνείες από τον Ανδρέα Κωνσταντινίδη και τη Μικαέλα Δανά, κάτι που καθιστά τα δύο πρόσωπα γραφικά, αστεία κι εντέλει ακίνδυνα. Ο Σταμάτης Μπάκνης φέρνει τη γοητευτική ομορφιά του Κάρλος στη σκηνή, έχει ωραία χημεία με τον Νίκο Αρβανίτη και ανταποκρίνεται επαρκώς αλλά και κάπως αμήχανα στο ρόλο, όπως και η Έλενα Μεντζέλου που υποδύεται τη συντρόφισσά του. Οι μουσικές επιλογές του Γιάννη Καραγιάννη πλημμυρίζουν τη σκηνή με τα παθιασμένα boleros που ακούει η Τρελή, συντελώντας στην ατμόσφαιρα της παράστασης.

Περισσότερες πληροφορίες

Φοβάμαι, ταυρομάχε

  • Δραματοποιημένο Μυθιστόρημα
  • Διάρκεια: 105 '

Για πρώτη φορά ανεβαίνει στην Ελλάδα το πολιτικό μυθιστόρημα για την αποδοχή της διαφορετικότητας, όπου ένας μεσήλικας ομοφυλόφιλος, η «Τρελή», ερωτεύεται έναν νεαρό φοιτητή, μέλος επαναστατικής οργάνωσης, επί δικτατορίας Πινοτσέτ. Τους δύο αυτούς «αταίριαστους» χαρακτήρες φέρνει κοντά η δολοφονική απόπειρα εναντίον του Πινοσέτ το 1986. Κάτω από τον συνεχή φόβο της σύλληψής τους, θα δεθούν συναισθηματικά και ο ένας θα αλλάξει τη ζωή του άλλου. Την ίδια στιγμή παρακολουθούμε και ένα ακόμη ζευγάρι, το οποίο εκφράζει έναν τελείως διαφορετικό κόσμο, τον ίδιο τον Πινοσέτ και τη γυναίκα του. Αυτή είναι κοντολογίς η υπόθεση του βαθιά πολιτικού κειμένου-ύμνος στον άνθρωπο και τους αγώνες για ελευθερία, που μέσα από την αποδόμηση του δικτατορικού καθεστώτος, αποδομεί κάθε μορφή απολυταρχικής εξουσίας.

Μεταξουργείο

Ακαδήμου 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber