Άνδρες με τα όλα τους

3,5

Υπάρχουν στιγμές που οι δυσκολίες μπορεί να σε οδηγήσουν είτε στην απελπισία είτε στην ανατροπή του κατεστημένου και τον επαναπροσδιορισμό των σχέσεων. Το δεύτερο συμβαίνει στη feelgood και γεμάτη ενέργεια κωμωδία «Άντρες με τα όλα τους».

Άντρες με τα όλα τους

Θυμάστε τη βρετανική ταινία "Full Monty" (ελληνικός τίτλος "Άντρες έτοιμοι για όλα") που έκανε ρεκόρ εισπράξεων το 1997, ξεγυμνώνοντας τη σήψη των σύγχρονων δυτικών κοινωνιών και τα οικονομικά αδιέξοδα που περνούν από γενιά σε γενιά; Είχε προηγηθεί, το 1987, το θεατρικό έργο "Lady’s Night" των νεοζηλανδικής καταγωγής Στίβεν Σινκλέρ και Άντονι ΜακΚάρτεν, που πραγματεύεται την ίδια ιστορία οικονομικού αδιεξόδου και υπογραμμίζει καθαρά πως η οικονομική κρίση δεν είναι μια "τραβηγμένη" ιστορία ή έστω σημείο των καιρών που αφορά τους "άλλους", αλλά όλους. Αφορά και τη σύγχρονη δημοκρατική ελληνική κοινωνία, κι αυτό αναδεικνύεται μέσα από τη διασκευή και τη σκηνοθεσία του έργου που έκανε η Θέμις Μαρσέλλου. Τι είναι αυτό που πυροδοτεί τη δράση; Το οικονομικό αδιέξοδο μιας ομάδας άνεργων ανδρών, οι οποίοι μετά την καραντίνα απέκτησαν το συνήθειο να συναντιούνται στο μπαρ ενός φίλου που είναι στα πρόθυρα χρεοκοπίας, για να μοιραστούν τους φόβους και την απελπισία τους. Ακούγοντάς τους σχηματίζεται ένα παζλ από εκφάνσεις της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης, που μας συστήνει με αβίαστο τρόπο το πραγματικό πρόσωπο των ηρώων, ο καθένας εκ των οποίων αντιμετωπίζει ένα διαφορετικό πρόβλημα: το διαζύγιο, τη φροντίδα της γηραιάς μάνας, τις σπατάλες της συζύγου, την ερωτική ανικανότητα...

Η σκηνοθεσία έχει το χώρο και το χρόνο να ρίξει το βάρος της στους ήρωες, χωρίς να αμελεί την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Με έναν παράλληλο τρόπο σκιαγραφεί τα οικογενειακά περιβάλλοντα στα οποία ζουν οι ήρωες του έργου και αυτό επιτυγχάνεται χάρη στη σκηνική διαμόρφωση της Μαίρης Τσαγκάρη. Η παράσταση από την πρώτη σκηνή δεν κρύβει την ενέργειά της, κυλά εύρυθμα, δίνει στους ηθοποιούς το περιθώριο να αυτοσχεδιάσουν κι αυτό φέρνει γέλιο στην πλατεία, αν και κάποιες σκηνές και αστεία είναι φλύαρα, στερεοτυπικά και συνοδεύονται από υπερβολικές αντιδράσεις και φωνές, κυρίως από το ζεύγος που υποδύονται στο έργο ο Σωτήρης Καλυβάτσης και η Παρθένα Χοροζίδου. Αυτό που θαυμάζει κανείς χωρίς δισταγμό είναι οι ερμηνείες του Αντώνη Λουδάρου, της Ελένης Καρακάση και του Γιώργου Γαλίτη, οι οποίοι μοιάζει να αποτίνουν φόρο τιμής στους καρατερίστες κωμικούς της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου. Με μεγάλη φόρα μπαίνει στη σκηνή ο Ησαΐας Ματιάμπα, που έχει την ευκαιρία να αναδείξει και τις φωνητικές του ικανότητες, ερμηνεύοντας κάποια κομμάτια επί σκηνής. Ο Θανάσης Παπατρέχας στέκεται ικανοποιητικά στο ρόλο του εν διαστάσει συζύγου και πατέρα. Άγουρος στο παίξιμό του ο νεότερος Ντάνιελ Νούρκα και υπερβολική η Ιζαμπέλα Φούλοπ, ενώ μεγάλη έκπληξη αποτελούν η Ζέτα Μαστροδούκα, η οποία ερμηνεύει με πειστικότητα το δεκατετράχρονο κορίτσι-μήλο της έριδος ανάμεσα σε ένα χωρισμένο ζευγάρι και η Κατερίνα Στικούδη, που ερμηνεύει με μέτρο και χάρη το ρόλο της dance trainer. Εκείνη αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει την παρέα των ανδρών για ένα σόου, ένα στριπτίζ που θα τους βοηθήσει να λύσουν το οικονομικό τους πρόβλημα. Η φάση της προετοιμασίας βγάζει άφθονο γέλιο, το κοινό συμμετέχει και μπαίνει σε μια συνθήκη ευφορίας ιδιαίτερα στο τέλος, οπότε και συμμετέχει ενεργά στο κλείσιμο της παράστασης.

Περισσότερες πληροφορίες

Άντρες με τα όλα τους

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 120 '

Έξι άνεργοι γείτονες αποφασίζουν να κάνουν ένα σόου στριπτίζ για να βγουν από το οικονομικό αδιέξοδο στη μεταφορά του έργου των Στίβεν Σινκλέρ και Άντονι ΜακΚάρτεν, που γράφτηκε το 1987 στη Νέα Ζηλανδία, στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Επειδή όμως κανείς τους δεν ξέρει ούτε να χορεύει ούτε να γδύνεται, ζητούν βοήθεια από μια χορογράφο. Μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις βγαλμένες από το σήμερα, αναδεικνύονται προβλήματα της καθημερινότητας όπως είναι ένα διαζύγιο και τα παρελκόμενα του, η απιστία και οι εξωσυζυγικές σχέσεις, η απόλυση, ο νεοπλουτισμός, ο ρατσισμός και πολλά άλλα. Κάθε ένας από τους χαρακτήρες είναι ένα κομμάτι ενός παζλ που περιγράφει όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης.

Βέμπο

Καρόλου 18

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Βασίλης Μαυρογεωργίου: "Η περιέργεια είναι στη φύση μας, αλλά κρύβει τον σπόρο της αυτοκαταστροφής"

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και συγγραφέας Βασίλης Μαυρογεωργίου μιλά για τη μετάβαση από το θέατρο στη μικρή οθόνη με το "Έχω παιδιά", την τέχνη της κωμωδίας, τα βαθιά υπαρξιακά ερωτήματα που θίγει μέσα από το σκοτεινό θρίλερ του "Καταραμένος κόσμος", αλλά και τη συνάντηση του με το λαϊκό τραγούδι στην παράσταση που θα σκηνοθετήσει τον Μάρτιο "Τα πήρες όλα και έφυγες – Η ζωή του Στράτου Διονυσίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΙΑ ΚΡΥΟΥ
21/12/2024

"Clown Christmas" στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός

Δύο επιτυχημένες παραστάσεις θεατρικού κλόουν, το συγκινητικό "cLOwNELY day" και το κωμικοτραγικό "I am Leaving", έρχονται να ξορκίσουν τη μοναξιά και να ενωθούν σε μια γιορτινή παράσταση γεμάτη χιούμορ και συναίσθημα.

"Και πάμε πρίμα…": Μια επίκαιρη εξωφρενική κωμωδία στο θέατρο Αλεξάνδρεια

Ο Βασίλης Βλάχος ανεβάζει στη σκηνή ένα σύγχρονο έργο για την κοινωνικοπολιτική παρακμή που χαρακτηρίζει τη σημερινή εποχή.

Έρχεται το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας

Ένας εορτασμός της ζωής, της τέχνης και της δράσης με το Εθνικό Τσίρκο της Κούβας, που έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας ανήμερα Χριστούγεννα, για να μας χαρίσει μαγεία και δεξιοτεχνία.

"Το αγόρι με τις δυο καρδιές": Μια βαθιά ανθρώπινη και συγκινητική ιστορία για τις γιορτές σε σκηνοθεσία Τάκη Τζαμαργιά στο Νέο Θέατρο "Κατερίνα Βασιλάκου"

Η παράσταση του Τάκη Τζαμαργιά που μάς σύστησε πέρυσι την αληθινή ιστορία των Αφγανών συγγραφέων Χάμεντ και Χεσαάμ Αμίρι, οι οποίοι μαζί με την οικογένειά τους αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους, παίζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά.

Συζητήσεις για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών με αφορμή την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας"

Δύο συζητήσεις που θα ακολουθήσουν την παράσταση "Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας", στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τη βία κατά των γυναικών.

"Μεμοράντουμ": Η παρανοϊκή πολιτική κωμωδία του Θεάτρου "Μπέλλος" είναι ό,τι πρέπει για τις ημέρες των γιορτών

Ένα εξαιρετικό καστ πρωταγωνιστεί στο έργο του Βάτσλαβ Χάβελ που αναδεικνύει την πιο κωμική, γελοία αλλά και τρομακτική πλευρά του συστήματος της δημόσιας διοίκησης και της κεντρικής εξουσίας, σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου.