Ακρότητες

3,5
Ακρότητες Σπύρος Περδίου©

Ενας άνδρας εισβάλλει σε ένα σπίτι και αποπειράται να βιάσει τη γυναίκα που ζει εκεί, όμως αυτή καταφέρνει να τον ακινητοποιήσει και οι ρόλοι αντιστρέφονται: δεμένος και παροπλισμένος πια, ο άνδρας θα υποστεί μια σειρά από επώδυνα σωματικά βασανιστήρια. Ο Αμερικανός συγγραφέας Ουίλιαμ Μαστροσιμόνε, που έγραψε τις "Ακρότητες" στα τέλη της δεκαετίας του ’70 με αφορμή μία πραγματική περίπτωση αθώωσης ενός βιαστή, φέρνει στο προσκήνιο μια σειρά από ηθικά ερωτήματα, τα οποία προσωποποιεί στις τρεις γυναίκες που συγκατοικούν στο ίδιο σπίτι. Η Μάρτζορι, το παρολίγον θύμα βιασμού, λειτουργεί με την επίγνωση πως σε κάποια εγκλήματα η εξώφθαλμη ανικανότητα ή απροθυμία της δικαιοσύνης να λειτουργήσει ορθά ανοίγει το δρόμο στη βία.  "Αστυνομία, δικαστές, ένορκοι! Αποδείξεις έχετε; Όχι. Μάρτυρες; Όχι. Αυτά θα με ρωτήσουν. Ο λόγος του απέναντι στο δικό μου", αντιτείνει χαρακτηριστικά στις συγκατοίκους της: την Τέρρυ, που, ούσα η ίδια θύμα βιασμού, υιοθέτησε τη στάση της αποδοχής και αποσιώπησης, και την Πατρίτσια, που πρεσβεύει την εμπιστοσύνη στη νομική οδό, και επιχειρούν και οι δύο να την πείσουν να ελευθερώσει τον άνδρα.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Το έργο φανερώνει κάπως την ηλικία του, όμως παραμένει σκηνικά λειτουργικό και ενδιαφέρον. Χωρίς να εξελίσσεται μόνο ως ένα θρίλερ που δημιουργεί αγωνία για την τελική έκβαση, συμπυκνώνει διάφορα ζητήματα τόσο σχετικά με τα σεξουαλικά εγκλήματα (εξουσίας, μισογυνισμού, victim blaming) όσο και ηθικής φύσεως (αυτοδικία) σε μια καλογραμμένη ιστορία με έντονη ατμόσφαιρα, εσωτερικές διακλαδώσεις που αφορούν τις συγκρούσεις και τις σχέσεις των τριών γυναικών αλλά και τη στάση τους απέναντι στον εισβολέα, μέχρι το φινάλε που φέρνει τη σχετική λύτρωση. Έχει επίσης τέσσερις ωραίους ήρωες, που αν και ο καθένας πρεσβεύει μια διαφορετική "θέση", δεν ακούγονται "ξύλινοι" ούτε είναι τυποποιημένοι.

Ακρότητες
Σπύρος Περδίου©

Τουλάχιστον αυτές τις ποιότητες αναδεικνύει η σκηνοθεσία του Νίκου Δαφνή, που παραδίδει μία δυναμική παράσταση με νευρώδεις ερμηνείες. Ενέργεια στα ύψη, ευρυθμία, και ένας ρεαλισμός "τόσο όσο" που αποτυπώνει επιτυχημένα τη βία που εκλύουν οι "Ακρότητες". Αυτό που επιτυγχάνει κυρίως η σκηνοθεσία είναι να αποσπάσει τέσσερις ξεχωριστές ερμηνείες, αποδίδοντας στο ακέραιο τους ηθικούς προβληματισμούς του έργου και διατηρώντας τη σκηνική ζωντάνια των προσώπων: ο Θοδωρής Αντωνιάδης (Ραούλ) είναι εξαιρετικός ως θρασύ, χειριστικό αρσενικό που χάνει την αυτοκυριαρχία του μόνο όσο απειλείται η ζωή του, υποδειγματικός στον τρόπο που προσπαθεί να κερδίσει την εύνοια των γυναικών, ενώ η Ελεονώρα Αντωνιάδου (Μάρτζορι) φέρνει εις πέρας έναν δύσκολο ρόλο, αυτόν μιας γυναίκας με αμφιλεγόμενη συμπεριφορά. Η Σοφία Αγγελικοπούλου (Τέρρυ) και η Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου (Πατρίτσια) επίσης ερμηνεύουν ωραία και δίνουν ζωηρή υπόσταση στις ηρωίδες τους, συνεισφέροντας στην αποτύπωση μιας ατμόσφαιρας με εναλλαγές θερμοκρασιών και συναισθημάτων. 

Περισσότερες πληροφορίες

Ακρότητες

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 90 '

Στο πολυβραβευμένο ψυχολογικό θρίλερ με κοινωνικές προεκτάσεις του Αμερικανού συγγραφέα που γράφτηκε το 1978, ένας άνδρας, ο Ραούλ, μπαίνει σε ένα σπίτι για να βιάσει μια γυναίκα, τη Μάρτζορι, εκείνη όμως τον ακινητοποιεί και τον βασανίζει, αντιστρέφοντας τους ρόλους θύτη και θύματος. Η ηρωίδα διεκδικεί την έγκριση από τις δύο συγκατοίκους και φίλες της. Οι απόψεις διίστανται καθώς η μία, που έχει επιβιώσει από έναν βιασμό στην εφηβεία της, προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να το ξεχάσουν, ενώ η άλλη προτείνει να καλέσουν την αστυνομία. Από εδώ ξεκινούν και οι προβληματισμοί του κοινού στο έργο που θέτει καίρια ηθικά ερωτήματα για τη διάρθρωση του κοινωνικού ιστού, η οποία ευνοεί την άσκηση της σεξουαλικής και της σωματικής βίας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Στέλλα Ζαφειροπούλου: "Το "Φλάι" είναι μια αλληγορία για τη μοναξιά που μπορεί να δημιουργηθεί από τη μη κατανόηση"

Διαβάστε όσα μας είπε η ποιήτρια Στέλλα Ζαφειροπούλου για τη φιλοσοφική της έμπνευση και τον τρόπο που η μύγα γίνεται σύμβολο της ανθρώπινης ύπαρξης στο έργο της "Φλάι" που παίζεται στο Faust.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/11/2024

Η "Λεμονιά" ανθίζει ξανά για την Αλεξάνδρα Ούστα

Σε μια βαθιά προσωπική παράσταση επιστρέφει η γνωστή ηθοποιός μέσα από το κείμενο του Γιάννη Κεντρωτά, με φόντο τη Σαουδική Αραβία του ‘70.

All star "Καρυοθραύστης" στο θέατρο "Τζένη Καρέζη"

Τα Χριστούγεννα 2024 πλησιάζουν και το πιο γιορτινό μιούζικαλ για μικρούς και μεγάλους έρχεται στην καρδιά της Αθήνας με πρωταγωνιστές τους Κατερίνα Γερονικολού, Μπέσσυ Μάλφα, Σπύρο Μπιμπίλα, Πρόδρομο Τοσουνίδη και Γιώργο Μανιάδη.

Δύο θεατρικά έργα του Πιραντέλο με ένα εισιτήριο στο Θέατρο Διάχρονο

Από τον Φεβρουάριο η Μαίρη Βιδάλη επιφυλάσει στο κοινό ακόμη ένα έργο του Λουίτζι Πιραντέλο για τη σεζόν 2024-25 καθώς και μια προσφορά - έκπληξη.

"Μέσα στο μυαλό σου": Μια διαδραστική εμπειρία ψυχολογίας στο θέατρο Αλίκη

Δύο ηθοποιοί ζωντανεύουν μια ιστορία με θεματική γύρω από τις σχέσεις ανάμεσα στα ζευγάρια στην συνάντηση - θεατρικό δρώμενο του Dr. Γιώργου Λάγιου.

"Forget me not": Στις πρόβες των Κωνσταντίνου Μπιμπή - Μυρτώς Γκόνη "από το πρώτο τους βλέμμα μέχρι την τελευταία τους ανάσα"

Πάρτε μέρος στον διαγωνισμό για την avant premiere της παράστασης για τη μάχη των ερωτικών σχέσεων μέσα στο χρόνο και δείτε φωτογραφίες των δύο αγαπημένων νέων ηθοποιών που μας συστήνουν τον πολυβραβευμένο Βρετανό συγγραφέα Τρίσταν Μπέρνεϊς, λίγο πριν την πρεμιέρα.

Τζούλια Διαμαντοπούλου: "Η ιστορία του Ανθρώπου Ελέφαντα μας ‘στοιχειώνει’ ως ανθρωπότητα"

Το έργο "Ο Άνθρωπος Ελέφαντας, έτσι τον είπαν" ετοιμάζεται για πρεμιέρα σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Αγιοπετρίτη-Μπογδάνου (Άνεσις, από 20/11). Διαβάστε όσα μας είπε η συγγραφέας για τη δύναμη της αληθινής ιστορίας του Τζο Μέρικ και την ανεξάντλητη διαχρονικότητά της.