Ατσάλι

3

Καθρέφτης της σύγχρονης κοινωνίας, το έργο της Ρόνα Μούνρο φωτίζεται τόσο από την κλιμακούμενη ένταση της ερμηνείας της Γιασεμί Κηλαηδόνη όσο και από την αξιοπρόσεκτη ερμηνεία της πρωτοεμφανιζόμενης Κατερίνας Παπαδάκη.

Ατσάλι Κέλλυ Φώσκολου©

Η κακοποίηση της γυναίκας και η μεταμόρφωσή της σε συνειδητό ή μη θύτη άλλων ανθρώπων είναι ένα από τα θέματα του ψυχολογικού έργου της Ρόνα Μούνρο (γραμμένου το 2002), το οποίο μας "αποκάλυψε" η καθαρή μετάφραση της Χριστίνας Μπάμπου-Παγκουρέλη και το ανέβασμά του από το πάντα ανήσυχο ρεπερτοριακά Θέατρο Μεταξουργείο. Η τραγική κατάσταση στην οποία εγκλωβίζονται οι γυναίκες σε διάφορες χώρες και οι μορφές με τις οποίες εμφανίζονται οι ανισότητες στην κοινωνία και στην οικογένεια έχουν κοινή ρίζα, καταγγέλλει η σκωτσέζικης καταγωγής συγγραφέας. Εξηγεί στο κείμενό της πως η κοινωνία γεννά τη βία μέσα από το σωφρονιστικό σύστημα, αλλά και η οικογένεια, αναπαράγοντάς τη στο πλαίσιο τον συζυγικών ή συντροφικών σχέσεων, καλλιεργεί σε όλα τα επίπεδα της ζωής του ανθρώπου τη "λογική" της βίας. 

Η Μουνρό χρησιμοποιεί δύο πρόσωπα για να οπτικοποιήσει την καταγγελία της. Σε μια φυλακή υψίστης ασφαλείας στην Αγγλία, η καταδικασμένη σε ισόβια για τη δολοφονία του συζύγου της, Φέι, δέχεται για πρώτη φορά ύστερα από 15 χρόνια την επίσκεψη της κόρης τους, Τζόσι. Ο χρόνος έχει θέσει τα δικά του όρια στη σχέση τους και τα χρόνια του εγκλεισμού έχουν δημιουργήσει μια αναπόφευκτη απόσταση. Σχεδόν άγνωστες πια μεταξύ τους και υπό τη διαρκή εποπτεία των δεσμοφυλάκων, οι δυο γυναίκες επιχειρούν να επαναπροσδιορίσουν το δεσμό μάνας και κόρης μέσα σε δύσκολες συνθήκες, αλλά και τα δεσμά που αυτός συνεπάγεται. Κομβικό ζήτημα στην παράσταση είναι η σκιαγράφηση των οικογενειακών σχέσεων που συγκροτούν τη σημερινή δυτική οικογένεια, αλλά και οι σχέσεις της κρατούμενης με τους δύο δεσμοφύλακες, έναν άντρα και μια γυναίκα. Ο άντρας δεν επιτρέπει συναισθηματικές σχέσεις με τις κρατoύμενες, ενώ η νεότερη σε ηλικία δεσμοφύλακας εμπλέκεται συναισθηματικά με τη Φέι, εξαφανίζοντας τα όρια μεταξύ φρουρού και φρουρούμενου. 
 

Ατσάλι
Κέλλυ Φώσκολου©

Ο θεατής αναμένει να βρει απαντήσεις στα διαφορετικά ερωτήματα που τίθενται και κυρίως στο πώς διαμορφώνεται ο άνθρωπος μέσα στη φυλακή, έχοντας στο επίκεντρο τον ατσάλινο χαρακτήρα μιας γυναίκας. Ένας πιο γρήγορος σκηνοθετικός ρυθμός, λιγότερο βραδυφλεγής, θα εξέλισσε την ατμόσφαιρα αυτού του ψυχολογικού δράματος, που είναι καλά δομημένο με τη λογική του θρίλερ, και θα βοηθούσε τους δύο δεσμοφύλακες (Ανδρέας Κωνσταντινίδης και Ασπασία Μπατατόλη) στην ερμηνεία ενός καλύτερα σχεδιασμένου ψυχογραφικά και χαρακτηρολογικά ρόλου. Μέσα στον μεταβαλλόμενο, λιτό, αρκετά υποφωτισμένο σκηνικό χώρο (φωτισμοί Μελίνα Μάσχα), που δημιούργησε η Αλέκα Παπαγεωργίου, το βάρος της παράστασης σηκώνει η Γιασεμί Κηλαηδόνη, η οποία αναδεικνύει το ψυχικό άλγος που γεννά η βία και ενσαρκώνει πολύ εκφραστικά και συγκινητικά την κρατούμενη Φέι. Η έκπληξη της παράστασης, όμως, είναι η πρωτοεμφανιζόμενη Κατερίνα Παπαδάκη. Η καθηλωτική ειλικρίνεια με την οποία παίζει υπογραμμίζει την ανθρώπινη και κοινωνική ευαισθησία που διέπει το έργο.

Περισσότερες πληροφορίες

Ατσάλι

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 105 '

Στο ψυχολογικό δράμα της Σκοτσέζας συγγραφέα, με φόντο το ασφυκτικό περιβάλλον του σωφρονιστικού συστήματος, μια ισοβίτισσα που σκότωσε το σύζυγό της, συναντά ξανά την κόρη της ύστερα από 15 χρόνια.

Μεταξουργείο

Ακαδήμου 14

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/11/2024

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber

Γυάλινος κόσμος

Πολύ ενδιαφέρουσα, αν και συζητήσιμη, προσέγγιση του αριστουργήματος του Τενεσί Ουίλιαμς. Μέσα σε μια απογυμνωμένη συνθήκη, το έργο κατεβαίνει στην πλατεία ακέραιο, δείχνει σαν να φωτίζεται εκ νέου, ενώ οι ερμηνείες κάνουν το όλο εγχείρημα να δικαιώνεται. | Powered by Uber