Νυχιάνγκ

3,5

Η αξιοπρόσεκτη πρώτη συγγραφική απόπειρα της Ευαγγελίας Γατσωτή δικαιώνεται και επί σκηνής με μία δυναμική παρουσίαση από τον Δημήτρη Τάρλοου.

Νυχιάνγκ Πάτροκλος Σκαφίδας©

Είναι σίγουρα αξιοπρόσεκτο το πρώτο έργο της Ευαγγελίας Γατσωτή, προϊόν του πρώτου έτους λειτουργίας της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής που λειτουργεί στο θέατρο Πορεία. Δυναμικό, ρέον και παλλόμενο, το "Νυχιάνγκ" μιλάει τη γλώσσα της εποχής του. Η δραματική συνθήκη τοποθετείται κατά τη διάρκεια ενός μανικιούρ κατ’ οίκον, μεταξύ μιας νεαρής κοπέλας (Κάλλια) και της, μεγαλύτερής της σε ηλικία, τεχνίτριας (Αργυρώ), αλλά η σχέση των δύο γυναικών ξεπερνάει αυτή μεταξύ πελάτισσας και επαγγελματία, καθώς συνδέονται με στένες, σχεδόν οικογενειακές, σχέσεις από παλιά. Το έργο ξεκινάει "ελαφριά", ενισχυμένο τόσο από την ίδια τη συνθήκη του μανικιούρ όσο και από τη σύγχρονη, νεανική γλώσσα που χρησιμοποιεί η συγγραφέας, αλλά καταλήγει να ξύνει την επιφάνεια επώδυνων όψεων των οικογενειακών σχέσεων, ειδικά της σχέσης μεταξύ πατέρας-κόρης. Καλοκουρδισμένο, με αίσθηση της δραματικής οικονομίας, με δύο ζωηρά φτιαγμένους γυναικείους χαρακτήρες που έχουν τα δικά τους τραύματα η καθεμία, εξελίσσεται κλιμακωτά, χτίζει σασπένς γύρω από τον άνδρα που κρύβεται πίσω από τα επίμονα τηλεφωνήματα που δέχεται η Κάλλια, και κρατάει για το φινάλε την αποκάλυψη ενός συνταρακτικού μυστικού, που αποσαφηνίζει επιπροσθέτως και τον μυστηριώδη τίτλο του. Πολλά υποσχόμενη, λοιπόν, αυτή η πρώτη εμφάνιση της νεαρής συγγραφέα˙ μακάρι να αποδειχθεί η αρχή μιας αξιοσημείωτης συγγραφικής διαδρομής.

Νυχιάνγκ
Πάτροκλος Σκαφίδας©

Στην επιτυχία της παράστασης που παρουσιάζεται στο θεάτρο Πορεία, συντελεί φυσικά και η ματιά του Δημήτρη Τάρλοου. Ο έμπειρος σκηνοθέτης εντόπισε και τόνισε τις αρετές του έργου, ανασύροντας στην επιφάνεια ακόμη και αποχρώσεις λιγότερο φανερές εκ πρώτης όψεως. Έπαιξε ωραία με την όψη εκμεταλλευόμενος την κορεάτικη κουλτούρα που τροφοδοτεί τον τίτλο και που αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλής στις νεαρές ηλικίες (σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα, κοστούμια: Αλέξανδρος Γαρνάβος) και έστησε με δυναμισμό τη συνάντηση των δύο γυναικών ως ένα πινγκ-πονγκ χαρακτήρων, κοσμοθεωριών και διαθέσεων. Η απόφασή του, δε, να τονίσει την κωμική διάσταση του "Νυχιάνγκ", μέσα από την οποία αναδύεται κλιμακωτά ένα μεγάλο δράμα, τον δικαιώνει απόλυτα και ανοίγει το κείμενο στο έπακρο των δυνατοτήτων του. Και, βέβαια, εμπιστεύτηκε τους ρόλους σε δύο ικανότατες ερμηνεύτριες. Η Αλεξία Καλτσίκη αποδεικνύει για ακόμη μία φορά το τεράστιο ταλέντο της και αποδίδει απολαυστικά μία λαϊκή γυναίκα, που κρύβει τις πληγές της πίσω από μία εκρηκτική προσωπικότητα, αλλά και η Θάλεια Σταματέλου, στο ρόλο της Κάλλιας, φτάνει σε υψηλά επίπεδα ερμηνείας συλλαμβάνοντας ένα σημερινό, οργισμένο -αν και πίσω από μια εικόνα άψογου "coolness"- κορίτσι.

Περισσότερες πληροφορίες

Νυχιάνγκ

  • Κωμωδία
  • Διάρκεια: 80 '

Η ιεροτελεστία του μανικιούρ γίνεται αφορμή για μια σκοτεινή κωμωδία που ξετυλίγει το κοινωνικό αφήγημα της γυναίκας του σήμερα αλλά και την εξέλιξη των οικογενειακών σχέσεων.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.