Μήδεια

4

Στην ωριμότερη στιγμή του, το σκηνοθετικό δίδυμο Αιμ. Χειλάκη-Μ. Δούνια παραδίδει μια δουλειά συνόλου, κοινή δημιουργία κορυφαίων συντελεστών, και μια μελετημένη πρόταση που υπακούει σε μια θαυμαστή σύγκλιση μουσικότητας, σωματικής έκφρασης και υποκριτικής ερμηνείας.

Μήδεια NDP©

Ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας συνεχίζουν την ενασχόλησή τους με την αρχαία τραγωδία προτείνοντας μια παράσταση τριών υποκριτών -που ερμηνεύουν όλα τα δραματικά πρόσωπα, κατά το αρχαίο πρότυπο- και Χορού (μετά την "Ιφιγένεια εν Αυλίδι" το 2017 και την "Αντιγόνη" το 2018)  και με τη "Μήδεια" δείχνουν πως φτάνουν στην ωριμότερη στιγμή του εγχειρήματος: παραδίδουν μια δουλειά συνόλου, κοινή δημιουργία κορυφαίων συντελεστών, μια μελετημένη πρόταση που υπακούει σε συγκεκριμένη φόρμα, από την οποία δεν παρεκκλίνει στο ελάχιστο. Σε μία θαυμαστή σύγκλιση μουσικότητας, σωματικής έκφρασης και υποκριτικής ερμηνείας, η "Μήδειά" τους φτάνει στους θεατές ανανεωμένη, έχοντας αποτινάξει από πάνω της την τριβή που ενδεχομένως έχουν προκαλέσει τα συχνά της ανεβασμάτα, και αιχμαλωτίζει την προσοχή ακόμη όσων συναντιούνται για πολλοστή φορά μαζί της.

Μήδεια
NDP©

Πρόκειται για μια μελετημένη δουλειά συνόλου, με πολλούς και ισάξιους πρωταγωνιστές, που αλληλοσυμπληρώνονται και συνεργάζονται αξιοθαύμαστα μεταξύ τους: η δουλειά του σκηνοθετικού διδύμου φέρνει τον λόγο, τα πρόσωπα και τις συγκρούσεις τους στο προσκήνιο - και τα αποδίδει μέσα από μία κινησιολογική και μουσική παρτιτούρα, που απαγκιστρώνει την παράσταση από την στείρα αναπαράσταση και περιγραφικότητα.  Η μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού, που την οποία εκτελεί ο ίδιος επί σκηνής, αποτελεί ουσιαστικά συμπρωταγωνιστή των ηθοποιών, όπως η κίνηση που επιμελήθηκε η Πατρίσια Απέργη συνεργάζεται με τη σκηνοθεσία, καθώς προσδίδει πυκνότητα στο λόγο και σωματοποιεί όχι τόσο τις δράσεις όσο τα υπόγεια συναισθήματα - χάρη και στη συμβολή του σκηνικού της Εύας Νάθενα: ένα σύνολο από ξύλινες σκάλες, που χρησιμοποιούνται ποικιλοτρόπως.

Μήδεια
NDP©

Η τριάδα των βασικών υποκριτών αναλαμβάνει το βαρύ φορτίο της ερμηνείας και το φέρει εις πέρας με σωματική και φωνητική πειθαρχία όσο και ουσιαστική εσωτερικότητα: η Αθηνά Μαξίμου στον πρωταγωνιστικό ρόλο καθιστά περιττή κάθε θεωρητική συζήτηση περί του ήθους ή των κινήτρων της ηρωίδας -τι είναι η Μήδεια; μια προδομένη γυναίκα, μια ξένη, μια απελπισμένη μητέρα, ένα θηρίο; Η Μήδειά της είναι όλα αυτά και όχι μόνο- και απλώς επιβάλλεται αφοπλιστικά επί σκηνής . Ο Αιμίλιος Χειλάκης στους ρόλους του Ιάσονα, του Κρέοντα και του Παιδαγωγού, υπενθυμίζει την ερμηνευτική του στόφα, και δίνει κάποιες ανατριχιαστικές στιγμές ως Ιάσων, ενώ ο νεότερος Αναστάσης Ροϊλός, στους ρόλους της Τροφού, του Αιγέα κα του Άγγελου, με τη μεστή σωματική παρουσία του αναδεικνύει πλήρως το σκηνοθετικό ζητούμενο για μια "υπερβατική", όσο και λογοκεντρική, απόδοση του μύθου. Ο ενδεκαμελής Χορός, με Κορυφαίες τη Μυρτώ Αλικάκη και τη Γιώτα Νέγκα,  μεγεθύνει την επίδραση των δρωμένων και πυκνώνει τη σκηνική ατμόσφαιρα.

Περισσότερες πληροφορίες

Μήδεια

  • Τραγωδία
  • Διάρκεια: 100 '

Η ερωτική προδοσία της Μήδειας από τον Ιάσονα την οδηγεί στην απόγνωση και το φόνο, όχι μόνο της αντίζηλού της, αλλά και των ίδιων της των παιδιών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.

Τη θεατρική παράσταση "Οδυσσέας" υποδέχεται το Μικρό Γκλόρια τον Οκτώβριο

Μια παράσταση που εμπνέεται από αληθινή ιστορία και έχει θέμα τη νόσο Αλτσχάιμερ έρχεται τη νέα σεζόν, με πρωταγωνιστή τον Τάσο Παλαντζίδη.