Τι ζούμε, ρε;

3,5

Η Δήμητρα Παπαδοπούλου και ο Θοδωρής Αθερίδης ηγούνται ενός απολαυστικού μουσικοθεατρικού θεάματος, που προφέρει γενναίες δόσεις απενοχοποιημένης ψυχαγωγίας.

Τι ζούμε, ρε

Το στοίχημα για τη Δήμητρα Παπαδοπούλου, που ανέλαβε τη συγγραφή μιας επιθεώρησης, δεν είναι τόσο o συναγωνισμός με ένα είδος που γνώρισε μεγάλη ακμή ή η "ευθύνη" να το ανασύρει από την παρακμή στην οποία περιέπεσε αργότερα, όσο η δυσκολία να απευθυνθεί στο σημερινό κοινό· ένα κοινό ελάχιστα "αθώο", που περνάει από κριτικό φίλτρο ακόμη και τη σάτιρα. Βουτιά στα βαθιά, λοιπόν, αλλά το στοίχημα είναι μάλλον κερδισμένο. Το "Τι ζούμε, ρε;" φιλτράρει με χιούμορ και ανάλαφρη διάθεση την παράνοια της σύγχρονης ελληνικής –και όχι μόνο– πραγματικότητας, κι αυτή έχει σίγουρα πολλή τροφή να δώσει, τόση, μάλιστα, ώστε ακόμη μία δύσκολη εξίσωση είναι αν θα καταφέρει η τέχνη να συναγωνιστεί και να ξεπεράσει τη ζωή.

Τι ζούμε, ρε

Η πολυπολιτισμική Αθήνα, η Εκκλησία, τα ελληνοτουρκικά και η παγκόσμια πολιτική, ο covid, η κλιματική αλλαγή, το χάσμα γενεών, το #metoo και οι έμφυλες ταυτότητες, η ενδυνάμωση του γυναικείου κινήματος δίνουν τροφή στις επιμέρους σκηνές του έργου. Όπως θα αναμενόταν ίσως για ένα πληθωρικό και εκτενές κείμενο, δεν είναι όλα τα μέρη ισάξια – κάποια αναπαράγουν κοινά αστεία και άλλα ίσως και να σηκώνουν συζήτηση, όπως για το αν είναι εύστοχος τρόπος διακωμώδησης του #metoo η υπόνοια ότι ευνουχίζει τους άνδρες ή της χρεοκοπίας της αριστεράς η ταύτισή της με τους "ψεκασμένους" αντιεμβολιαστές.

Τι ζούμε, ρε

Ίσως, πάλι, η Δήμητρα Παπαδοπούλου μάς ζητάει να αφήσουμε κατά μέρος έστω για τρεις ώρες τις αντιστάσεις μας και να απολαύσουμε ένα θέαμα που αποζημιώνει σε επίπεδο ψυχαγωγίας, χάρη και στη συνεισφορά των υπόλοιπων συντελεστών: στις σπινταριστές ενορχηστρώσεις της Μαρίζας Ρίζου και στην παρουσία ζωντανής ορχήστρας, στις έξυπνες σφήνες από γνωστά τραγούδια που έχουν προσαρμοστεί στιχουργικά ώστε να συμπληρώνουν τα νούμερα, κάποια από τα οποία είναι ξεκαρδιστικά, χάρη στα δεκάδες κοστούμια της Έβελυν Σιούπη, στις χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού και στην εικοσαμελή ομάδα των χορευτών και χορευτριών. Η σφιχτή σκηνοθεσία από τον Θοδωρή Αθερίδη δεν αφήνει το ρυθμό να χαλαρώσει επί τρεις ώρες, ενώ οι ηθοποιοί, γεμάτοι ενέργεια, καταθέτουν πολύ ωραίες ερμηνείες, λάμποντας ο καθένας στην ώρα του αλλά και ως σύνολο.

Τι ζούμε, ρε

Είναι όλοι ισάξιοι στον έπαινο: ο απίθανος Θανάσης Αλευράς, που απογειώνει τα νούμερά του ως ζεν γιος βενζινά και Γέροντας Παΐσιος, ο Πάνος Μουζουράκης, που αναλαμβάνει ένα από τα πιο επιτυχημένα νούμερα σχολιάζοντας το ελληνικό τραγούδι και αποδεικνύεται, εκτός από εξαιρετικός περφόρμερ, πολλά υποσχόμενος stand-up comedian, ο Κρατερός Κατσούλης, απολαυστικός ως απεγνωσμένος μπούμερ φιλόλογος, η Ελένη Κοκκίδου, ο Αντώνης Λουδάρος, φτυστός Κιμ Γιονγκ Ουν, o Λευτέρης Ελευθερίου, ο Κώστας Κόκλας, η Παρθένα Χοροζίδου, ο Κωστής Αποστολάκης, η Ηλιάνα Γαϊτάνη, ο Αντώνης Κρόμπας, η Ροζαμάλια Κυρίου, η Νίκη Λάμη, ο Στράτος Λύκος, όπως και οι πρωτεργάτες του σόου, Θοδωρής Αθερίδης και Δήμητρα Παπαδοπούλου, ειδικά ως Κύπρια μάνα-ινφλουένσερ.

Περισσότερες πληροφορίες

Τι ζούμε, ρε;

  • Επιθεώρηση
  • Διάρκεια: 180 '

Η σύγχρονη επιθεώρηση, που έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα 44.000 θεατές, συνδυάζει τραγούδι, χορό και σάτιρα με 12μελή ζωντανή ορχήστρα και 20μελές μπαλέτο και αντλεί τη θεματολογία της από την παράνοια της νεοελληνικής πραγματικότητας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.