Terror

3,5

Ευθύνη ή καθήκον; Αυτό το ερώτημα βρίσκεται στον πυρήνα του δικαστικού δράματος του Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναντ φον Σίραχ, που ανεβάζει με μεστή σκηνοθεσία ο Γιώργος Οικονόμου.

Terror

Ευθύνη ή καθήκον; Αυτό το ερώτημα βρίσκεται στον πυρήνα του δικαστικού δράματος του Γερμανού συγγραφέα Φέρντιναντ φον Σίραχ, που ανεβάζει με μεστή σκηνοθεσία ο Γιώργος Οικονόμου. Το κοινό στη θέση των ενόρκων παρακολουθεί τη δίκη ενός πιλότου της πολεμικής αεροπορίας που πήρε την πρωτοβουλία να καταρρίψει ένα αεροπλάνο της Lufthansa, το οποίο είχε καταλάβει ένας ισλαμιστής τρομοκράτης. Η απειλή της "προσγείωσης" του αεροπλάνου σ’ ένα γήπεδο με 70.000 φίλαθλους όπλισε το χέρι του πιλότου, ο οποίος, ενώ φαίνεται να μην έλαβε σχετική εντολή από τις αρμόδιες αρχές, το κατέρριψε. Είναι αθώος ή ένοχος για τον θάνατο των 164 επιβατών του αεροπλάνου; Στο "Terror", οι ένορκοι-θεατές είναι αυτοί που καλούνται να αποφασίσουν με βάση τα στοιχεία της δικογραφίας και τη θέση που παίρνουν απέναντι στην έννοια της ατομικής ευθύνης. Ο συγγραφέας αντιλαμβάνεται τη ζωή και όλο τον κόσμο ως μια σκηνή, της οποίας τα δραματικότατα πρόσωπα είμαστε εμείς, οι άνθρωποι. Παραθέτοντας στοιχεία οδηγεί το θεατή να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.

Terror
Εβίτα Σκουρλέτη

Το κείμενο έχει ενδιαφέρον για τον τρόπο με τον οποίο χτίζει τη δικογραφία και για τις σκέψεις που εγείρει στο θεατή γύρω από το κατά πόσο είμαστε ακόμα ελεύθεροι, για το αν αποδίδεται δικαιοσύνη, αλλά και για το ποιοι αποφασίζουν για εμάς. Η αλήθεια είναι ότι δεν πρωτοτυπεί από άποψη εξέλιξης των χαρακτήρων και με βάση τις τοποθετήσεις των παρευρισκόμενων στο δικαστήριο δομεί διάφορες αντιθέσεις προκειμένου να προχωρήσει την πλοκή. Στην παράσταση η περιεκτική σκηνοθετική πρόταση του Γιώργου Οικονόμου είναι πυξίδα για να μην χαθεί το μέτρο και για να αναδειχθεί η ιστορία. Το ενδιαφέρον για όλα όσα συμβαίνουν στη σκηνή-δικαστήριο το ενισχύουν και, οι στακάτες, ρεαλιστικές ερμηνείες όλων των πρωταγωνιστών που είναι εξαιρετικά ταιριαστοί στους ρόλους τους. Ο Βασίλης Παλαιολόγος δίνει κύρος στο ρόλο του Προέδρου του Δικαστηρίου, η Μαρίνα Ασλάνογλου δίνει νόημα σε κάθε φράση, σε κάθε στοιχείο που εκφράζει η Κα Νέλσον-εισαγγελέας και με τις ερωτήσεις της καταφέρνει να πυροδοτήσει το μηχανισμό της σκέψης και της αμφιβολίας στους ενόρκους, ο Μιχάλη Αλικάκος έχει μπει για τα καλά στο πετσί του ρόλου που ερμηνεύει, του κυρίου Μπίγκλερ-συνήγορου Υπεράσπισης, ο Γιώργος Σπάνιας χτίζει με αμεσότητα το ρόλο του κατηγορούμενου Λαρς Κοχ, η Βιργινία Ταμπαροπούλου που υποδύεται την κυρία Μάιζερ, τη μοναδική μάρτυρα κατηγορίας φέρνει τη συγκίνηση στη σκηνή χωρίς υπερβολές και εξάρσεις, αλλά με ένα βαθύ συναίσθημα και ο Δημήτρης Λιόλιος στο ρόλο του μάρτυρα Υπεράσπιστης κυρίου Λάουτερμπαχ παίζει με το μέτρο που απαιτεί το ήθος του έργου. Ζωή και θέατρο, αλήθεια και ψεύδος, τα λάθη και τα πάθη της ανθρώπινης ύπαρξης είναι έννοιες αλληλοτροφοδοτούμενες μέσα από την παράσταση, που φέρνει ενώπινο μας σοβαρά, ουσιαστικού προβληματισμού θέματα.

Terror
Εβίτα Σκουρλέτη

ΑΘΗΝΩΝ Βουκουρεστίου 10, κέντρο, 2103312343. Διάρκεια: 100'.

Περισσότερες πληροφορίες

Terror

  • Δράμα
  • Διάρκεια: 100 '

Στις 26 Μαΐου και λίγο μετά τις οχτώ το απόγευμα, ένα αεροπλάνο της Lufthansa ταξιδεύει από το Βερολίνο προς στο Μόναχο με 164 επιβάτες, υπό καθεστώς ομηρίας. Η διαταγή του τρομοκράτη προς τον πιλότο είναι να το ρίξει στο γήπεδο Allianz Arena του Μονάχου, κατά τη διάρκεια του αγώνα Γερμανίας - Αγγλίας, τον οποίο παρακολουθούν 70.000 φίλαθλοι. Η Γερμανική κυβέρνηση ενημερώνεται άμεσα και δύο μαχητικά αεροσκάφη απογειώνονται. Παρακολουθούν την κατάσταση από απόσταση αναπνοής περιμένοντας οδηγίες. Ο νόμος απαγορεύει ρητά στους πιλότους των μαχητικών να καταρρίψουν το πολιτικό αεροσκάφος. Δεν σκοτώνεις αθώους για να προστατέψεις άλλους αθώους. Παραβαίνοντας τις διαταγές όμως ο σμηναγός Λαρς Κοχ το καταρρίπτει για να προστατέψει τους φιλάθλους του γηπέδου.. Η παράσταση αφορμάται από το γεγονός αυτό και καλεί τους θεατές να γίνουν ένορκοι: θα αθωώσουν ή όχι τον Κοχ;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Hecuba, not Hecuba": Στην Επίδαυρο η παράσταση του αντισυμβατικού Τιάγκο Ροντρίγκες που πλέκει το μύθο με μια αληθινή ιστορία

Ο μύθος της "Εκάβης" του Ευριπίδη συναντά την αληθινή ιστορία μιας οργισμένης μητέρας που παλεύει ενάντια στη συγκάλυψη της εξουσίας και την έλλειψη απόδοσης δικαιοσύνης.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
15/07/2024

Το "Μπορντέλο της Μαντάμ Ρόζας" και ο "Μπογιατζής" βάζουν τα... καλοκαιρινά τους

Οι δύο παραστάσεις που παρουσιάστηκαν τον χειμώνα συνεχίζουν την πορεία τους και τη θερινή περίοδο στην αυλή του θεάτρου Από Κοινού.

Ορέστεια

Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος δοκίμασε τα όρια της μεθόδου του σε ένα τιτάνιο έργο και, αν και σε σημεία προδόθηκε, παρέδωσε μια παράσταση με στοιχεία μυσταγωγίας και "ιερού μεγαλείου", που θα εγγραφεί στις σπουδαιότερες της σύγχρονης παραστασιογραφίας του αρχαίου δράματος.

Η "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου πηγαίνει περιοδεία

Μάθετε σε ποιους σταθμούς θα παρουσιαστεί η τριλογία του Αισχύλου μετά την παρουσίασή της στο κατάμεστο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (από όπου μπορείτε να δείτε εντός φωτογραφίες).

Οι παραγωγές της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση ταξιδεύουν σε όλον τον κόσμο

Η βρετανική εφημερίδα The Stage πλέκει το εγκώμιο της Στέγης που προωθεί και στηρίζει την εξακτίνωση της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας του θεάτρου και του χορού στην Ευρώπη - κι όχι μόνο.

Θεσσαλικό Θέατρο: Ο Ορέστης Τάτσης νέος καλλιτεχνικός διευθυντής

Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου.

Το αφιέρωμα "60 Χρόνια Εουτζένιο Μπάρμπα – Odin Teatret" έρχεται σε Φάμπρικα και Ρεκτιφιέ

Η σημαντική φυσιογνωμία του παγκόσμιου θεάτρου Εουτζένιο Μπάρμπα έρχεται στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για μία σειρά καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δράσεων οργανωμένων από την ομάδα τέχνης Fabrica Athens.