Ω παίδες Ελλήνων

3

Το 1821, αλλά κυρίως η πρόσφατη επικαιρότητα μπαίνουν στο δημιουργικό μπλέντερ της ομάδας, με μια παράσταση υψηλής ενέργειας και ευδιάκριτης πολιτικής σάτιρας, από την οποία δεν λείπουν οι –δραματουργικές κυρίως– αδυναμίες.

Ω παίδες Ελλήνων

Παιχνιδιάρικη και σατιρική, η παράσταση των 4Frontal μαρτυρά χάρη στον τίτλο της ότι ανήκει στην ομάδα των παραστάσεων που προέκυψαν με αφορμή την επέτειο των διακοσίων χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Πράγματι, στα πρωτότυπα κείμενα της ομάδας (δραματουργική επεξεργασία: Νεφέλη Μαϊστράλη) το βλέμμα στρέφεται και στο τότε με μια απομυθοποιητική διάθεση, στοχεύοντας στην επαναδιαπραγμάτευση της έννοιας του ’21: στις έριδες της Επανάστασης, στους κατασκευασμένους μύθους, όπως αυτός της Αγίας Λαύρας, κ.λπ., ενώ συνολικότερα η στόχευση αφορά στην εργαλειοποίηση εποχών όπως το ’21 και η κλασική αρχαιότητα, προκειμένου να χτιστεί ο μύθος της δήθεν ελληνικής ανωτερότητας. Στην πραγματικότητα, όμως, η παράσταση λειτουργεί ως γνήσια επιθεώρηση, δηλαδή ως είδος που στρέφεται στο εδώ και τώρα. Το μεγαλύτερο μέρος των κειμένων και των τραγουδιών τροφοδοτείται από την πρόσφατη επικαιρότητα, ειδικότερα από την τελευταία διετία που σφραγίστηκε από την επέλαση της πανδημίας: η κυβερνητική διαχείριση, η αστυνομική βία ως μοχλός εφαρμογής των μέτρων, ο ρόλος των ΜΜΕ, η αποκαρδιωτική πολιτική για το θέατρο και η ελλιπής στήριξη των καλλιτεχνών, η Εκκλησία και οι αντιεμβολιαστές, αυτά είναι τα θέματα που απασχολούν κατά κύριο λόγο τους συντελεστές της παράστασης, μαζί με αιχμές για τη σύγχρονη σεξιστική κουλτούρα, το φαινόμενο της απολιτίκ στάσης κ.ά.

Ω παίδες Ελλήνων
Ελίνα Γιουνανλή©

Η παράσταση αναπληρώνει τα λιτά σκηνικά μέσα της με εκφραστική ποικιλία στην απόδοση των σκηνών: κάποιες στήνονται για να θυμίζουν τις στείρες γιορτές των σχολικών μας χρόνων, άλλες δανείζονται στοιχεία της νεανικής κουλτούρας (π.χ. τραπ μουσική), άλλες αποδίδονται στο ρυθμό ενός τσάμικου. Συνολικά, η σκηνοθεσία του Θανάση Ζερίτη καθοδηγεί τους ηθοποιούς (Τάκη Ζαχαριάδη, Χάρη Κρεμμύδα, Τατιάνα Άννα Πίττα, Νεφέλη Μαϊστράλη, Πάνο Τοψίδη) σε υψηλούς ρυθμούς ερμηνείας, για χάρη της δημιουργίας ενός θεάματος αντάξιου του επιθεωρησιακού είδους. Τα κοστούμια, με τις χρωματιστές φουστανέλες και τα εθνικά ή αρχαιοελληνικά σύμβολα σε ποπ εκδοχή, εκπληρώνουν από τη μεριά τους τον περιπαιχτικό στόχο, ενώ αντιστοίχως λειτουργούν μέσα στην άδεια σκηνή τα δύο πλυντήρια, που χρησιμεύουν ως έδρανα από τα οποία εκφωνητές ειδήσεων και κυβερνητικοί εκπρόσωποι επιτελούν το ρόλο τους (σκηνικά-κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα). Δεν είναι όλα τα κείμενα ίσα, κάποια δεν ξεπερνούν το επίπεδο ενός παρεΐστικου αστείου και από άλλα λείπει μια πιο ευφάνταστη ματιά, όπως αυτή που εκδηλώνεται στα τραγούδια. Αποτελεί, πάντως, δυσκολία του επιθεωρησιακού είδους η δημιουργία τέχνης από το καθημερινό και απολύτως πεζό, ενώ ειδικά σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι η πραγματικότητα, όπως μας τη θυμίζουν οι ερμηνευτές με ατάκες που έχουν πράγματι ειπωθεί, ξεπερνάει τη συγγραφική φαντασία. Εξάλλου, αυτό που τελικά μένει από την παράσταση είναι το πάθος (και το πείσμα) των ανθρώπων που παροπλίστηκαν επί μήνες και τώρα διεκδικούν ξανά το δικαίωμα του θεάτρου να αποτελέσει ένα χώρο ελευθερίας και (πολιτικής) έκφρασης.

Περισσότερες πληροφορίες

Ω παίδες Ελλήνων

  • Επιθεώρηση
  • Διάρκεια: 90 '

Η γνωστή ομάδα καταπιάνεται για πρώτη φορά με την επιθεώρηση και ανεβάζει στη σκηνή από εκπρόσωπους Τύπου μέχρι επαναστάτες για να σχολιάσει την κοινωνικοπολιτική κατάσταση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Θέατρο

"Το παλτό" του Νικολάι Γκόγκολ: Για 7η χρονιά επιστρέφει η παράσταση του σπαρακτικού, γλυκόπικρου έργου

Ο Θοδωρής Γκόγκος συνεχίζει για ακόμα μια σεζόν την πορεία του στο θέατρο Αργώ με τον εμβληματικό μονόλογο της ρώσικης λογοτεχνίας.

21/11/2024

"Θέλω να σου κρατάω το χέρι": Παράταση και εορταστικές παραστάσεις

Με προσθήκες νέων παραστάσεων για τις γιορτές εξακολουθεί να παίζεται το επιτυχημένο έργο του Τάσου Ιορδανίδη "Θέλω να σου κρατάω το χέρι" στη σκηνή του Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου".

Η ομάδα Εν Δυνάμει και το νέο συμπεριληπτικό art project "Ι Got it Tho" | "Κι όμως Το’χω"

Μια σπονδυλωτή καλλιτεχνική πρωτοβουλία με στόχο την προώθηση της πολιτιστικής αφήγησης που εστιάζει στην ενδυνάμωση, την ανθεκτικότητα και την ενωτική δύναμη που προσφέρει η σύγχρονη τέχνη.

Εναέριες ακροβατικές χορογραφίες στο Christmas Theater

Το "Flying Fairy Chinese Acrobatic Show" έρχεται από την μακρινή Κίνα, φιλοξενείται στο Christmas Theater και απευθύνεται σε όλη την οικογένεια.

Ο Δημήτρης Μυλωνάς μας μιλά για τη συνάντηση του με τους "Ήρωες"

Ποιοι είναι οι "Ήρωες" που έγιναν η αφορμή να βρεθούν στη σκηνή οι βετεράνοι ηθοποιοί Αρζόγλου, Βαλαβανίδης και Σκουρολιάκος; Ο σκηνοθέτης της παράστασης που παίζεται στο Από Μηχανής Θέατρο μας τους συστήνει.

Οι νέες παραστάσεις της εβδομάδας

Συγκεντρώσαμε τις παραστάσεις που σηκώνουν αυλαία από 21 έως 27 Νοεμβρίου και αξίζουν.

Η αξία της ζωής

Ο πόνος είναι αναπόφευκτος, όμως η αξία της ζωής είναι αδιαπραγμάτευτη μοιάζει να λέει η Αμερικανίδα συγγραφέας, μέσα από την ιστορία δύο ζευγαριών που βιώνουν πολλαπλές απώλειες. Το σκηνοθετεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας δίνοντας προβάδισμα στις ερμηνείες. | Powered by Uber